casey Posted May 4, 2011 Posted May 4, 2011 Heisann! Ser det er nevnt litt rundt om på nett om motorer som i teorien bør tåle et registerhavari... Min kjære mondeo har fått seg et aldri så lite registerhavari, og jeg lurer på hvordan sjansene er for at motoren kanskje har overlevd? Det er en '94 mondeo, 2.0i 16v, NGA-motor. Kan noen gi meg håp? =)
xr4ti Posted May 4, 2011 Posted May 4, 2011 (edited) Er sjelden at Zetec ikke får bøyde ventiler. Er kun to måter å finne det ut på. Ta av toppen og sjekke ventilene eller å sette på ny reim og måle kompen. Er en teoretisk tjangs for at ventilene har vært i en slik posisjon at stemplene ikke har slått oppi ventilene så er du født med gullhår et vist sted så kanskje.... Edited May 4, 2011 by xr4ti
kimosabi Posted May 4, 2011 Posted May 4, 2011 I teorien kan de fleste motorer tåle et register havari HVIS og DERSOM. Er uansett bare tull å bare slenge på en ny rem og fyre igang uten å sjekke noe som helst først. Er mye som spiller inn, hvilket turtall hadde du da reima røyk? Hvilke lyder hørte du? Bråstoppa motoren, eller virka det som den bare stoppa helt vanlig? Går motoren rundt når man vrir på veiva? Etc. Etc. Sierra XR4i
Escort RST WRC Posted May 4, 2011 Posted May 4, 2011 Går dårlig med registerhavari på Zetec dessverre.Har ikke vært borti en som har kommet helskinnet unna reg.reim havari. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
casey Posted May 4, 2011 Author Posted May 4, 2011 I teorien kan de fleste motorer tåle et register havari HVIS og DERSOM. Er uansett bare tull å bare slenge på en ny rem og fyre igang uten å sjekke noe som helst først. Er mye som spiller inn, hvilket turtall hadde du da reima røyk? Hvilke lyder hørte du? Bråstoppa motoren, eller virka det som den bare stoppa helt vanlig? Går motoren rundt når man vrir på veiva? Etc. Etc. Vel, jeg kjørte vel i 80...og motoren var bare død...ingen lugubre lyder eller sånn. Da jeg vridde om nøkkelen etterpå, hørte jeg starteren gikk, som om den gikk i løse lufta. Bilen ble parkert noen mil herfra, så jeg planlegger å dra å hente den nå, og bare lurte om jeg skulle ta den rett på fyllinga, eller om jeg skulle se om det kanskje var noe igjen å fikse på.
Tore_TJ Posted May 4, 2011 Posted May 4, 2011 Motorer til disse bilene får du kasta etter deg så koster ikke noe spes å sette den i stand.
casey Posted May 4, 2011 Author Posted May 4, 2011 Motorer til disse bilene får du kasta etter deg så koster ikke noe spes å sette den i stand. Er det mye jobb å bytte motor, eller ?
lowman Posted May 4, 2011 Posted May 4, 2011 Er det mye jobb å bytte motor, eller ?ja du må ut med gammel motor..og inn med en ny en.spørs jo hvor flink du er å skru.hvor mye arbeid det er.noen bruker en dag..andre bruker ei uke.
Tore_TJ Posted May 4, 2011 Posted May 4, 2011 Bytte motor i mondeo er lego. Får man hjelp av en som har skrudd litt går det fint.
casey Posted May 4, 2011 Author Posted May 4, 2011 ja du må ut med gammel motor..og inn med en ny en.spørs jo hvor flink du er å skru.hvor mye arbeid det er.noen bruker en dag..andre bruker ei uke. Jeg tenkte mere på om det var en komplisert greie, om det er greit å ta den ut og sette inn, eller om man må lirke å koble i dagesvis. Har uansett tenkt til å lure brødrene mine til å gjøre jobben, men greit å vite om jeg bør love bort en flaske konjakk eller to
lowman Posted May 4, 2011 Posted May 4, 2011 Jeg tenkte mere på om det var en komplisert greie, om det er greit å ta den ut og sette inn, eller om man må lirke å koble i dagesvis. Har uansett tenkt til å lure brødrene mine til å gjøre jobben, men greit å vite om jeg bør love bort en flaske konjakk eller to så lenge dem får konjakken etter jobben er gjort..så blir nok jobben gjort greit.hehe er ikke noe hokus pokus...men det skal jo tross alt gjøres..og er jo ikke det samme som å bytte bremseskiver og klosser foran liksom.man bør vite hva man driver med når man bytter motor,og skrur generelt.så har dem litt peiling..så går det nok bra.før konjaken somsagt:)
casey Posted May 4, 2011 Author Posted May 4, 2011 så lenge dem får konjakken etter jobben er gjort..så blir nok jobben gjort greit.hehe er ikke noe hokus pokus...men det skal jo tross alt gjøres..og er jo ikke det samme som å bytte bremseskiver og klosser foran liksom.man bør vite hva man driver med når man bytter motor,og skrur generelt.så har dem litt peiling..så går det nok bra.før konjaken somsagt:) Hehe, skal sørge for å holde korka på til motoren går Takk for hjelp og svar =) PS! Hvis noen vet om en motor i narvik-tromsø-området, er jeg interessert =)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now