s-ludvig Posted May 3, 2011 Posted May 3, 2011 Har skrudd lite Fiesta så jeg lurer på følgende: Skal skifte simmering i girkasse/drivaksler på Fiesta MK1. Er det bare å dra drivknute ut av girkassa eller er den låst fast på en eller annen måte??? Må travers mellom motor og girkasse ut for å skifte simmering på høyre side??? Håper noen har svar på dette. SveinFiesta MK1 1100Cortina GT MK1 1965(Restaureres)
D.Toft Posted May 3, 2011 Posted May 3, 2011 bruk ett kubein eller lignendes for å få ut akslingene.sitter med låseklips inni kassen. sitter sikkert GODT fast
bard Posted May 3, 2011 Posted May 3, 2011 Det skal være mulig å få ut høyre knute uten å fjerne traversen. Jeg ser for meg det blir mye styr å demontere traversen, da blir jo motor og gir hengende i bare et punkt. Jeg har noen ganger brukt hammer og dor gjennom diffen når jeg har fått ut en knute og den andre sitter godt. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
s-ludvig Posted May 4, 2011 Author Posted May 4, 2011 Takk for svar. Får prøve i morgen. :D SveinFiesta MK1 1100Cortina GT MK1 1965(Restaureres)
s-ludvig Posted May 5, 2011 Author Posted May 5, 2011 (edited) Da er jeg i gang og drivakslene kom ut. Nå er det satt sammen igjen og fylt opp girkasse med olje. Vasket under for å få fjernet sølet fra lekkasjen. Nå får den stå og tørke i helga, da planene er noe annet enn å kjøre Fiesta. Takk for hjelpen, det var nyttig. :D :D Edited May 5, 2011 by s-ludvig SveinFiesta MK1 1100Cortina GT MK1 1965(Restaureres)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now