Jump to content

Hva bytter man ut en Escort Cosworth med?


Tore_TJ

Recommended Posts

Skal du først ha e30 m3, så leiter du opp en av de siste evo utgavene med 2,5 literen :)

Da har du i allefall noe som ikke mange andre har :D

----------------------------------------------------------------------

1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor

----------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da skal du også grave djut i lommeboka om du skal ha en evo 3/ sport evo. De er blitt dyre, men prisene går jo bare oppover så sånn sett taper du ikke penger på en sånn.

 

Intriøret ja. Tror bilen har gått noe lenger enn hva som er oppgitt der ja, som 9 av 10 andre M3r.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

1. Dritt lei bilen og vurderer noe annet.

2. Så hva annet enn BMW M? Helst noe som ikke er ombygget og trengs å skrus så ****** på.

e30 m3 går egentlig for dårlig, samme gjør mb 190 2,3 16v..

3. Så er jeg dømt til å ha denne fordømte bilen?

1. Da er det problemer for det er ikke mange utfordrere som har 4 WD med korrekt kraft og vektfordeling, god turbomotor som pga høyt ladetrykk gi ett praktisk motorvolum på 5-6 L.

2. Alt som ikke er stor V8 går som dritt uten turbo.

3. Har alltid sagt at Cosworth er fattigmannsutgaven av Skyline, men hvis du ikke trenger 4 WD da bør du sjekke opp i Amcar. Enormt utvalg og billige understellsdeler. IKKE undervurder disse FØR du har undersøkt. Potensialet er HØYT.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

at m3 og 190e evo går for dårlig...cosworth har jo bare 200 hester org den også, men alt kan trimmes!!! smell på en turbo på m3'n eller få tak i en m5 motor på 340 hester! værre er det jo ikke..det er vel bare småtterier i forhold til alt du har drivi på den escorten...

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

at m3 og 190e evo går for dårlig...cosworth har jo bare 200 hester org den også, men alt kan trimmes!!! smell på en turbo på m3'n eller få tak i en m5 motor på 340 hester! værre er det jo ikke..det er vel bare småtterier i forhold til alt du har drivi på den escorten...

 

Cosworth går dårlig originalt, og jeg syns at steg3 på escort ikke er all verdens det heller. Tross alt en tung 4wd.

 

Montere turbo på m3 eller bytte til m5 motor er ikke aktuelt så lenge det ikke kan godkjennes. Å jeg gidder ikke flere ombygginger i hytt og hodepine. Skal tross alt gå på vei for det meste.

 

Det greieste er vel bare å beholde driten..

Link to comment
Share on other sites

du har vel ikke akkurat godkjent den nye motoren din heller? har ikke du en rimelig heftig turbo på din a?

 

Ja, men hvorfor ikke montere en helikoptertubin i en lada da?alt kan trimmes, men det er "litt" forskjell på å skiftr chip og dyser enn å totalødelegge en e30 m3 med en lang tung 6'er.

 

han har vel ikke akkurat satt det som noe krav at bile nskal være i org museumstilstand heller da ;) han klager på lite power og da sa jeg hvordan han kan gjøre noe med det...hvis ingenting er godt nok er det bare å beholde escorten da. får ikke i pose og sekk...

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

haha..."godkjent" med andre ord...blir ikke mye mer ulovlig å slenge på turbo på en m3 da, men..

 

Nei. GODKJENT med annen turbo i vognkort. Original effekt ved 0,7 bar.

 

Monter en turbo på m3 du å se hva de sier når du blir stoppa i teknisk. Det eneste man kan komme unna med er å regge den som evo med føntrykk for å komme opp på samme effekt kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Hva var galt med det? Kjører ikke på samme trykk på bane. Så mao for øyeblikket siden den skal kjøres langs vei.

 

Nå kverulerer jeg, men man kan jo tenke seg litt om før man legger ut info om effekt langs vei på et åpent forum..

Link to comment
Share on other sites

enig i den siste setninga...men poenget er at den bilen din ikke er lovlig til enhver tid på gata ;)

 

Poenget var vel at du ikke skulle fremheve akkurat det da ;) Den er vel like lovlig som din vil jeg tro :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Bilen din er jo ikkje mer lovlig på bane, så lenge den ikkje er lisensiert for racing er det veitrafikkloven som gjelder ved banekjøring også.

 

Lisens er fine ting. Tror ikke du skjønte helt poenget i det som ble sagt her.. Veitrafikkloven gjelder ja, og da kjører vi i 80km/t og kanskje? ;)

 

Nå var poenget mitt at bilen er registrert med de delene som står i på lovlig vis. Og ikke feil motor, ettermontert turbo osv som lager krøll bare ved å stå å høre på eksoslyden..

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Lotus exige, smart roadster brabus eller en merce

Daelim Roadwin 125 2006 (Solgt)

Honda XL125 1982 (Prosjekt)

Ford Sierra Stv 1987 2L Ohc Gasser (solgt)

Ford Scorpio Stv 1994 DOHC (Solgt)

Opel Vectra sedan 1998 1,8 16v (Solgt)

Ford Sierra Combi 1991 1.8 TD,I (Solgt)

Opel Kadett c 4Dørs Sedan 1975 1.2L

Mercedes w210 290TDT 1997

Ford Sierra 1993 Sedan DOHC (Prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...