sjurfn Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 har en 2.0is der kammen er veldig slitt, å eg har liggende en kc fr32. noen so veit korleis d vil funke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Om du justerer kammen litt pysete så kan det gå. Om du justerer den optimalt så vil du tømme dysene og luftmengdemåler. Med datasprut tømte jeg orginaldysene med FR32 på rundt 5500rpm. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akselander Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Lurer på det her jeg og, men FR34 i mitt tilfelle. Har ikke planer om å turbokonvertere.. '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 FR34 er laga for det potensialet som ligger i orgiale motorstyringa, så det skal gå bra - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akselander Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 FR34 er laga for det potensialet som ligger i orgiale motorstyringa, så det skal gå bra Takker.. '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjurfn Posted April 29, 2011 Author Share Posted April 29, 2011 min har orginal styring å er ellers orginal. så d eg lurer på er om eg kan sette denne kammen(fr32) på den orginale is'en, som har utslitt kam. uten å bruke datasprut å den slags. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akselander Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 (edited) Som Truckdriver sier, det går, men du blir strupet ned til 5500 omdreininger. Det holder jo massevis det da hvis du bare skal bruke bilen fra A til B.. Oppførselen mellom tomgang og 5500rpm på bilen jeg ville lurt litt på.. Edited April 29, 2011 by Sir. Aleksander '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjurfn Posted April 29, 2011 Author Share Posted April 29, 2011 jaja, men d var med datasprut. korleis vil d verte med dårligare tenning da...? :Så korleis du meiner eg skal stille kammen pysete? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 har hatt FR32 på is'n min. gikk overraskende bra med den også. Men jeg merket ikke noe at det ble strupet til 5500rpm, men til så vidt over 6-6200 rpm ble min strupa til. Funket fint som A til B kjøring og til bane\leke kjøring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 jaja, men d var med datasprut. korleis vil d verte med dårligare tenning da...? :Så korleis du meiner eg skal stille kammen pysete? Jeg kjørte først med orginal innsprøytning. Med lite advance på kammen så fungerte det på ett vis, men den gikk ikke så mye bedre enn orginalt, og fikk stygg tomgang. Med pysete mener jeg lite advance på kammen, som vil si at den er lite justert med klokka i forhold til orginalt. Rett justert så vil du med denne kammen ha godt drag fra ca 2000-2500 rpm og til nesten 6500rpm, men siden orginalt sprut sperrer på 6100rpm og ikke leverer bensin nok over 5500rpm får du ikke utnytta kammen fult. Orginaldysene er like stor uansett orginalt sprut eller datasprut. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjurfn Posted April 30, 2011 Author Share Posted April 30, 2011 (edited) ok, så d med opningstider på ventilene å alt anna vil gå fint?det med at den ikkje går så mykje bedre en orginalt tar eg ikkje så tungt, siden den nå funker dårli:P lurte på en annen ting også, eg får trykk i ekspansjonstanken å alt vatne blir sendt ditt også :S Edited April 30, 2011 by sjurfn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fordcossi Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 kan være toppakningen er dårlig.. siden du får trykk på vannet... og siden den går dårli så trenger det ikke være kamen kan vere toppakningen som sakt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now