gollicen Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 er 2.8 xr4x4 bremser bolt on på 2.0is? når jeg drar til calipteren så låser skiven seg:S takk på forhånd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Du trenger ny håndbrekkvaier, ellers skal den passe rett over Eller, du må såklart ha bruer til skrudde aksler, og de skrudde akslene. De skrudde skalene er litt tykkere over drivknutene enn stikkakslene. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
gollicen Posted April 21, 2011 Author Share Posted April 21, 2011 Du trenger ny håndbrekkvaier, ellers skal den passe rett over Eller, du må såklart ha bruer til skrudde aksler, og de skrudde akslene. De skrudde skalene er litt tykkere over drivknutene enn stikkakslene. jepp har heile bakstillinga:) men jeg mener skiver og calipter fremme det er dær problemet er:S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Det blir feil innpress på skivene. Missforsto vist litt først - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
gollicen Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Det blir feil innpress på skivene. Missforsto vist litt først Aha så skivene passer ikke fra 2.8 da?Trodde de va bolt on jeg:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
gollicen Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Jess fant ut viss jeg setter 2 skiver mellom spindel og calipter så passe d bare fint:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Fra 2,8 2wd ja. Men skal du bruke 4x4 skiver og kalipper på 2wd nav så må du gjerne ha noen spacere imellom kalippere og nav.Jeg har 260mm skiver og kalipper fra Scorpio(likt som 2,8 2wd) på min bruksibil, og det passer rett over. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
gollicen Posted April 22, 2011 Author Share Posted April 22, 2011 Fra 2,8 2wd ja. Men skal du bruke 4x4 skiver og kalipper på 2wd nav så må du gjerne ha noen spacere imellom kalippere og nav.Jeg har 260mm skiver og kalipper fra Scorpio(likt som 2,8 2wd) på min bruksibil, og det passer rett over.konge:) skivene fra bakfangrer opphenget i bagasjerommet som jeg brukte som spacer funnket fjell:) takk for hjelpen:) men har et spørsmål tel og det er om 2.8 4x4 bakstilinga bli å får min is til og få mere toppfart eller mindre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 du får teoretisk sett mere toppfart. men du vil ikke ha det på en is'n siden den allerede har grei aks fra før av å evig nok toppfart, som du sansynligvis aldri får bruk for, ergo sats heller på aks fremfor "toppfart" for å gjøre d enklest, din is har orginalt 3.92 utveksling mens xrn har 3.62 det betyr altså at mellomakslingen din må gå 3.92 ganger rundt FØR bakhjula dine har gått 1 gang rundt, å samme forholdet blir på xr bakstillinga, mellomakslingen må gå 3.62 ganger rundt før bakhjula har gått 1 gang rundt, som da betyr mere langbeint = mere fart mindre aks,selv om forskjellen ikke er så stor så merkes den utvekslinga betrakteli, Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now