Fakeworth Posted April 21, 2011 Posted April 21, 2011 Jeg bare lurer på en liten sak for noen, om man skal ha swirlpot og har std plast vanntank, så vet vel de fleste at å borre hull og lage gjennomføring i tanken er håpløst.. Men er det en løsning som vil fungere bra å lage et t stykke på den ene slangen inn til tanken? Eller er det noen som har en glup ide på åssen man kan få til noe som holder om man skal lage nytt hull.. Jeg vet såklart at alutank er tingen, men det er ikke det som kommer til å bli brukt på denne bilen.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
carfreak Posted April 21, 2011 Posted April 21, 2011 Du kan gjøre på denne måten hvis du ikke vil ha det forbanna strøkent: Stikk på biltema og kjøp en kobberkopling som er beregnet til kompressor. 8mm stuss og en fornuftig størrelse i andre enden. Bor et hul i tanken som er litt mindre enn gjengene på andre siden og skru den inn sammen med litt tec/sikaflex. Jeg gjorde det, og der er potte tett ennå Ser ikke helt borti natta ut heller.
hår ball Posted April 21, 2011 Posted April 21, 2011 (edited) hadde bare t-stykke på p100`n. opplevde aldrig problemer med kjøling/vann av den grunn..og vill tro at trykket/lufta ut fra swirln har et høyere trykk en det som allerede er i returen til vann tanken (?) kun en tanke. Har ikke gode erfaringer med og montere nippel på plast tanken som er orginalt, det funker kanskje på en IS eller tilsvarende, men på en ganske effekt glad cosworth eller lignende, så er ikke plast,lim,nippel noe god løsning..Har prøvd det selv og det holder tett til første bane dage.. Edited April 21, 2011 by hår ball
carfreak Posted April 21, 2011 Posted April 21, 2011 Har ikke gode erfaringer med og montere nippel på plast tanken som er orginalt, det funker kanskje på en IS eller tilsvarende, men på en ganske effekt glad cosworth eller lignende, så er ikke plast,lim,nippel noe god løsning..Har prøvd det selv og det holder tett til første bane dage.. Nei, det er nok absolutt ikke den beste løsninga. Men jeg har også brukt den flittig med den nippelen, og ikke hatt noen problemer.Men selvfølgelig, det var bare et forslag
Truckdriver Posted April 21, 2011 Posted April 21, 2011 Takk for at du laga denne tråden Jeg lurte nemlig på akkurat det samme Har en swirl pot på tur fra 909motorsport. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Fakeworth Posted April 21, 2011 Author Posted April 21, 2011 Du får takke Ron, han som lurte og var uten nett. Men da blir det nok t stykke, siden han har helt ny tank. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
haawaii Posted April 22, 2011 Posted April 22, 2011 jeg borra hull i tanken min og tettet med tec7 først å så 2comp epoxy. funker som bare det =)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now