vmk91 Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Oppdaget noe nytt i går kveld, etter litt kjøring gikk bremsepedalen i bunn på min 1990 Sierra 2.0 OHC, stoppet å sjekket etter lekkasjer og nivå på bremsevæsken.Det var ingen lekkasjer, nivået på bremsevæske tanken var mellom min og max.Skivene og klossene framme er gamle men ikke utslitt enda, så startet jeg bilen etter ca 2 min og da var pedlaen fin igjen, sitter som et spørsmålstegn her og sjønner absolutt ingenting hva som kan gjøre dette. Spør derfor pent om noen her har opplevd det samme og kan fortelle meg hva som gjør dette, er mitt største mareritt å miste bremsene siden dette er pendlerbilen min og jeg kjører mye på motorveien i ymse hastigheter. Takker for svar Ford Sierra 90' 2.0 OHCToyota Hilux 98' 2.4TD SR5Toyota LandCruiser 86' 2.4TDIFord Granada 85' 2.3 V6
tommy w Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Hadde tilsvarende problem med en lik bil for mange år siden og det var bremsevæsken som kokte. Hvordan kjørte du før problemet oppsto og hvor lenge siden er det du skiftet bremsevæske?Kan også være luft i systemet, men da burde det egentlig vært hele tiden. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
vmk91 Posted April 16, 2011 Author Posted April 16, 2011 Hadde tilsvarende problem med en lik bil for mange år siden og det var bremsevæsken som kokte. Hvordan kjørte du før problemet oppsto og hvor lenge siden er det du skiftet bremsevæske?Kan også være luft i systemet, men da burde det egentlig vært hele tiden. Hmm, du sier noe der, kan vel si at jeg kjørte villmann, med hyppige nedbremsinger, og bremsevæsken er eldgammel. Takk for svar, skal prøve å bytte bremsevæsken etterpå å se om det blir bedre Ford Sierra 90' 2.0 OHCToyota Hilux 98' 2.4TD SR5Toyota LandCruiser 86' 2.4TDIFord Granada 85' 2.3 V6
Truckdriver Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Prøv å skift bremsevæske først som nevnt over her, og ta samtidig en sjekk av bremsesylindrene bak, og vask godt inni tromlene. Ikke uvanlig at det blilr lekkasje der. Om problemet kommer tilbake når alt det er i orden kan det tyde på at hovedsylinderen er gåen. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Etern1ty Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 bremsevæske anbefales byttet hvert 2.år av sikkerhetsmessige grunner, så sjekk det først du 1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg1969 Ford Taunus 12M (solgt)1993 Ford Escort RS2000 (solgt)
vmk91 Posted April 16, 2011 Author Posted April 16, 2011 Prøv å skift bremsevæske først som nevnt over her, og ta samtidig en sjekk av bremsesylindrene bak, og vask godt inni tromlene. Ikke uvanlig at det blilr lekkasje der. Om problemet kommer tilbake når alt det er i orden kan det tyde på at hovedsylinderen er gåen. Jepp, blir en runde i garasjen i kveld bremsevæske anbefales byttet hvert 2.år av sikkerhetsmessige grunner, så sjekk det først du Skal sjekke det først, han som eide bilen før meg brydde seg ikke mye om servicer osv, så bremsevæska er mellom 6 og 8 år... Ford Sierra 90' 2.0 OHCToyota Hilux 98' 2.4TD SR5Toyota LandCruiser 86' 2.4TDIFord Granada 85' 2.3 V6
SierraCL Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 Låner denne tråden litt, istedet for å lage ny. Har byttet bremseslanger og noen rør på min bil og sliter med lav pedal etterpå. Har lufta igjennom ca 1,5 liter med bremsevæske nå, uten resultat. En ting jeg lurer på, hva er korrekt lufterekkefølge? Har begynt lengst fra bremsekraftforsterkern og jobba mot den. Har også prøvd det Haynes boka sier, hf, hb, vb og vf, ingen suksess der heller. Så da er hovedsylindern kaputt da? Vanskelig å bytte?
Escort RST WRC Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 SierraCL: Det du først kan prøve er å åpne en og en nippel, og vente til det renner fritt med væske.Dette vil gjøre at du får bort det siste av luft som stenges inne når du lufter ved bruk av press på pedal. Dette skal du altså gjøre når pedalen ikke er i bruk. Kun åpne en og en nippel og vente til bremsevæska renner fritt. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
SierraCL Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 Jeg bruker en minikompressor på reservoaret når jeg lufter om det har noe å si.Men jeg skal prøve det du sier
SierraCL Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Testa litt nå, og det går fint å låse hjula. Bremsene tar igrunn bra, men pedalen er altså lav. Utelukker det hovedsylinder?
dohcboy Posted June 2, 2011 Posted June 2, 2011 kan faktisk få lav pedal av slitte bremser. det har jeg selv erfart på dohc sierran min, skiver og klosser var temmeli utslitt å da ble pedalen lav, Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now