Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hadde vært interesant å høre litt om 'gir-vanene' til folket her.

Altså, hvor høyt står turtelleren din når du girer opp ved vanlig kjøring (og når du vill kjenne at den sparker litt...:)

Spessielt på RST, men også andre Ford'er såklart!

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Guest Compom
Posted

Ved normal kjøring, er det sjelden nåla vipper over 3000rpm. Da kjøres det veldig rolig og behagelig, men det kan jo fort hende at jeg vil det motsatte, og da er det sperra som gjelder! Egentlig veldig opp og ned...

Posted

jeg holder som regel bånn gass til bilen begynner å rykke og nappe, når dette skjer så tråkker jeg inn clutchen og setter den i neste gir, dette pleier å hjelpe litt, men etter litt så begynner den å nappe og rykke igjenn så da er det påen igjenn med giring.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Guest superpuma
Posted

Bilen min lager alt for fin lyd til å strupe den før det er nødvendig.

 

Hadde turtelleren min hatt rødlinje, hadde jeg nok ligget der oppe ganske mye før giring.

Guest Butt-Head
Posted
jeg holder som regel bånn gass til bilen begynner å rykke og nappe, når dette skjer så tråkker jeg inn clutchen og setter den i neste gir, dette pleier å hjelpe litt, men etter litt så begynner den å nappe og rykke igjenn så da er det påen igjenn med giring.

 

Jeg kjører også samme takktik... av og til så kjører jeg litt pent.. men det er vanskleig å holde laft turtall med den motren og den giringa..

Posted

Bare pyser gearer før 10 000, minimum, da står nakkehårene sånn passe ut, samtidig som ørevoksen har forlatt øregangene og sitter klistret på siderutene. :wink:

Guest RsTurboKim
Posted

Skal jeg "race" så er det turtalls sperra som gjelder!! :D :D :D

Ellers så ligger jeg mellom 3-4000 tenker jeg...

Kommer helt ann på egentlig...

  • 2 months later...
Posted

<-- Holder bremsen inne, dytter girkula ned også flytter jeg den til D 8)

Guest Ghia4x4
Posted
<-- Holder bremsen inne, dytter girkula ned også flytter jeg den til D 8)

 

er ikke det litt vondt for girkassa?

 

Hatt bilen lenge?

Posted

Når temp-nåla står under "R" på "normal" girer jeg på ca. 2200. På første drar jeg den sjelden til mer enn 2500-3000 pga. hjulspinn. På andre har jeg vel dratt den til 6000 nå og da, men slutta med det for å spare dekk og drivverk, girer på ca, 4500 når jeg kjører på morro. På tredje hadde jeg dratt den helt ut om den ikke hadde fuska/sperra på ca. 4500. På fjerde har jeg vel hatt 190, vet ikke turtallet. På 5. blir det sjelden mye turtall, er ikke trygg nok til å kjøre så veldig fort.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Guest Ghia4x4
Posted
er ikke det litt vondt for girkassa?

 

Hatt bilen lenge?

 

Ehem... Kremt...

Hørt om automat..? :lol:

 

Nettopp, automat! :roll:

Posted

Hvorfor skulle det være vondt for girkassa?

Guest Ghia4x4
Posted

Fullt turtall og så rett i 'D' har jeg hørt ikke er så sunt for kassa... Stemmer det?

Posted

Fullt turtall hvor fikk du det fra?

har en fot på en pedal og det er bremsen.

  • 1 month later...
Guest foxtrot
Posted

Det som er artig med automatkassa mi er at jeg har en bryter for komfort og en for sport. Når jeg kobler inn sportfunksjonen drar automatkassa lenger på girene. Girene skifter ikke før 6500 omdreininger. Gleder meg når jeg får mer enn de 130 fabrikkhestene som sitter i den. Minst 150 hk må til. :D

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...