Tombra Posted July 16, 2003 Posted July 16, 2003 Hadde vært interesant å høre litt om 'gir-vanene' til folket her.Altså, hvor høyt står turtelleren din når du girer opp ved vanlig kjøring (og når du vill kjenne at den sparker litt...Spessielt på RST, men også andre Ford'er såklart! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest Compom Posted July 17, 2003 Posted July 17, 2003 Ved normal kjøring, er det sjelden nåla vipper over 3000rpm. Da kjøres det veldig rolig og behagelig, men det kan jo fort hende at jeg vil det motsatte, og da er det sperra som gjelder! Egentlig veldig opp og ned...
Mark1 Posted July 17, 2003 Posted July 17, 2003 jeg holder som regel bånn gass til bilen begynner å rykke og nappe, når dette skjer så tråkker jeg inn clutchen og setter den i neste gir, dette pleier å hjelpe litt, men etter litt så begynner den å nappe og rykke igjenn så da er det påen igjenn med giring. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
and Posted July 17, 2003 Posted July 17, 2003 Bare på søndager hvis veien og stemningen er den rette 8)Blir lite av dette ellers i hverdagen. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på ? september. FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
Guest superpuma Posted July 18, 2003 Posted July 18, 2003 Bilen min lager alt for fin lyd til å strupe den før det er nødvendig. Hadde turtelleren min hatt rødlinje, hadde jeg nok ligget der oppe ganske mye før giring.
Guest Butt-Head Posted July 18, 2003 Posted July 18, 2003 jeg holder som regel bånn gass til bilen begynner å rykke og nappe, når dette skjer så tråkker jeg inn clutchen og setter den i neste gir, dette pleier å hjelpe litt, men etter litt så begynner den å nappe og rykke igjenn så da er det påen igjenn med giring. Jeg kjører også samme takktik... av og til så kjører jeg litt pent.. men det er vanskleig å holde laft turtall med den motren og den giringa..
Guest BDG Posted July 19, 2003 Posted July 19, 2003 Bare pyser gearer før 10 000, minimum, da står nakkehårene sånn passe ut, samtidig som ørevoksen har forlatt øregangene og sitter klistret på siderutene. :wink:
Guest RsTurboKim Posted July 21, 2003 Posted July 21, 2003 Skal jeg "race" så er det turtalls sperra som gjelder!! Ellers så ligger jeg mellom 3-4000 tenker jeg...Kommer helt ann på egentlig...
Guest momo Posted October 17, 2003 Posted October 17, 2003 <-- Holder bremsen inne, dytter girkula ned også flytter jeg den til D 8)
Guest Ghia4x4 Posted October 18, 2003 Posted October 18, 2003 <-- Holder bremsen inne, dytter girkula ned også flytter jeg den til D 8) er ikke det litt vondt for girkassa? Hatt bilen lenge?
Count Posted October 18, 2003 Posted October 18, 2003 er ikke det litt vondt for girkassa? Hatt bilen lenge? Ehem... Kremt...Hørt om automat..? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
triggerhappy Posted October 18, 2003 Posted October 18, 2003 Når temp-nåla står under "R" på "normal" girer jeg på ca. 2200. På første drar jeg den sjelden til mer enn 2500-3000 pga. hjulspinn. På andre har jeg vel dratt den til 6000 nå og da, men slutta med det for å spare dekk og drivverk, girer på ca, 4500 når jeg kjører på morro. På tredje hadde jeg dratt den helt ut om den ikke hadde fuska/sperra på ca. 4500. På fjerde har jeg vel hatt 190, vet ikke turtallet. På 5. blir det sjelden mye turtall, er ikke trygg nok til å kjøre så veldig fort. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Guest Ghia4x4 Posted October 19, 2003 Posted October 19, 2003 er ikke det litt vondt for girkassa? Hatt bilen lenge? Ehem... Kremt...Hørt om automat..? Nettopp, automat! :roll:
Guest momo Posted October 19, 2003 Posted October 19, 2003 Hvorfor skulle det være vondt for girkassa?
Guest Ghia4x4 Posted October 19, 2003 Posted October 19, 2003 Fullt turtall og så rett i 'D' har jeg hørt ikke er så sunt for kassa... Stemmer det?
Guest momo Posted October 20, 2003 Posted October 20, 2003 Fullt turtall hvor fikk du det fra?har en fot på en pedal og det er bremsen.
Guest foxtrot Posted November 23, 2003 Posted November 23, 2003 Det som er artig med automatkassa mi er at jeg har en bryter for komfort og en for sport. Når jeg kobler inn sportfunksjonen drar automatkassa lenger på girene. Girene skifter ikke før 6500 omdreininger. Gleder meg når jeg får mer enn de 130 fabrikkhestene som sitter i den. Minst 150 hk må til.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now