Smistad Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Problemer med nærlys. Mistenker ledningsnett, men kunne vært kjekt om det var ett reelè. Noen som har en anelse på hvor det er? Eller må jeg til å ohme alle? mvh Alex Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Hvis du ønsker hjelp så er det greit med litt utfyllende informasjon, som for eksempel hva slags bil det er snakk om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 O hva symptomene er? Er det mørkt, blunker det, permanent, innimellom, vått vær, etter oppkobling av no annet tilldall osv? Jo mer du skriver jo lettere blir det å si hva problemet er. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Hvor er nærmeste postkontor? Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 (edited) beklager. det er en 88mod sierra (sedan) cosworth. parklys, og langlys virker, det er kun nærlys som er problemet, de vil ikke på. pærene er nye. jeg fikk målt releet i dag, og det viste 71,0 ohm. Edited April 13, 2011 by Smistad Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Det er ofte dårlig kontakt i sikringsboksen. Prøv og jukk litt opp og ned på sikringene og se om det hjelper. Kontakten bak på lyktene er også av svært begredlig kvalitet. Egentlig er det bare å begynne i den ene enden og måle seg fremover mot lykta og se hvor strømmen blir borte. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted May 25, 2011 Author Share Posted May 25, 2011 nå har jeg prøvd å skifte bryter. relee. og å jokke på ledningene, det er og strøm til sikringsboksen men stopper der. vurdere om jeg bare skal strekke styrestrøm og jord ned til lyktene. eller vil jeg da få feil på godkjenning siden parklys ikke vil kunne fungere mens bilen er i gang? Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Sjekka lysbryterne da? Det er heller ikke helt uvanlig med deffekt i bryterne. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted May 26, 2011 Author Share Posted May 26, 2011 Sjekka lysbryterne da? Det er heller ikke helt uvanlig med deffekt i bryterne.bryter er skiftet Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 En ting er sikkert, og det er at feilen ligger en plass. Om du bruker et koplingskjema og følger kretsen hele veien så finner du feilen en plass.Mangler du parklys også? Ledningsnettene er ganske så overbelasta orginalt på disse bilene, så om du får strøm fra f.eks rele så skader det jo ikke å legge opp nytt, og som en bonus får du nok bedre lys enn du har hatt før Husk at det skal være ei sikring til hver side, og at lysene skal fungere som de gjør normalt på en bil uten feil, altså med lysbryter og dimebryter, og at parklys skal være tent samtidig. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 er ikke brent rele ril nærlys en "vanlig" feil på sierra da? har hvertfall sett flere av de.. Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted May 26, 2011 Author Share Posted May 26, 2011 (edited) er ikke brent rele ril nærlys en "vanlig" feil på sierra da? har hvertfall sett flere av de.. kjøpte nett ett nytt rele i dag for å se. og ingen forandring. har ikke veldiglyst å åpne sikringsboksen. med det ser ut som det er det som skal til :| En ting er sikkert, og det er at feilen ligger en plass. Om du bruker et koplingskjema og følger kretsen hele veien så finner du feilen en plass.Mangler du parklys også? Ledningsnettene er ganske så overbelasta orginalt på disse bilene, så om du får strøm fra f.eks rele så skader det jo ikke å legge opp nytt, og som en bonus får du nok bedre lys enn du har hatt før Husk at det skal være ei sikring til hver side, og at lysene skal fungere som de gjør normalt på en bil uten feil, altså med lysbryter og dimebryter, og at parklys skal være tent samtidig. tanken har streifet meg med å ligge opp nytt. men så vil jeg koble meg inn på den bryteren som jeg har. så jeg slipper så masse duppedingser i bilen.men jeg har overhode ikke snøring. har en kompis som har brukermanual på l-nettet, så får vel begynne å lese på det. En ting er sikkert, og det er at feilen ligger en plass. Om du bruker et koplingskjema og følger kretsen hele veien så finner du feilen en plass.Mangler du parklys også? Ledningsnettene er ganske så overbelasta orginalt på disse bilene, så om du får strøm fra f.eks rele så skader det jo ikke å legge opp nytt, og som en bonus får du nok bedre lys enn du har hatt før Husk at det skal være ei sikring til hver side, og at lysene skal fungere som de gjør normalt på en bil uten feil, altså med lysbryter og dimebryter, og at parklys skal være tent samtidig. tanken har streifet meg med å ligge opp nytt. men så vil jeg koble meg inn på den bryteren som jeg har. så jeg slipper så masse duppedingser i bilen.men jeg har overhode ikke snøring. har en kompis som har brukermanual på l-nettet, så får vel begynne å lese på det. En ting er sikkert, og det er at feilen ligger en plass. Om du bruker et koplingskjema og følger kretsen hele veien så finner du feilen en plass.Mangler du parklys også? Ledningsnettene er ganske så overbelasta orginalt på disse bilene, så om du får strøm fra f.eks rele så skader det jo ikke å legge opp nytt, og som en bonus får du nok bedre lys enn du har hatt før Husk at det skal være ei sikring til hver side, og at lysene skal fungere som de gjør normalt på en bil uten feil, altså med lysbryter og dimebryter, og at parklys skal være tent samtidig. tanken har streifet meg med å ligge opp nytt. men så vil jeg koble meg inn på den bryteren som jeg har. så jeg slipper så masse duppedingser i bilen.men jeg har overhode ikke snøring. har en kompis som har brukermanual på l-nettet, så får vel begynne å lese på det. nei har fjærnlys, parklys, blinklys. alt annet:P nei har fjærnlys, parklys, blinklys. alt annet:P Edited May 26, 2011 by Smistad Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now