Sierra_2.9 Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Toppen min kom på ca 65000,- Da må det trekkes av 34000,- for fabrikk ny topp. Resten er for jobb,kammer, mekanisk løft,større ventiler andre styringer,seter osv. Så vist jobben er gjort skikkelig og toppen ikke er planet for mange ganger og er ubrukt fra den ble bygget så er prisen i rett nivå. En annen ting er at man slipper å vente i 8-10 månder for å få gjort jobben av en "mester". 65000??? seriøst? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Toppen til cossiedude, er jo maskinert for større ventiler også, bare det er jo mye mer jobb en vanlig porting og overhaling Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 65000??? seriøst? Ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 har ikke du rundt 400 hester i bilen din, cossiedude? hvit vingebil? planer om mye mere effekt da eller? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 har ikke du rundt 400 hester i bilen din, cossiedude? hvit vingebil? planer om mye mere effekt da eller?Husk at det er forskjell på peak power å ekte hk Sedanen min med 400hk er brutal i forhold til mye annet eg har opplevd The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 klart, forskjell på skrytehester og ærlige hester..men kan ikke mene at det er noe must med en topp til 65000 for å få 400 ærlige hester? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 har ikke du rundt 400 hester i bilen din, cossiedude? hvit vingebil? planer om mye mere effekt da eller? Nei, det er ikke samme karen. klart, forskjell på skrytehester og ærlige hester..men kan ikke mene at det er noe must med en topp til 65000 for å få 400 ærlige hester? NEI Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 Nei, det er ikke samme karen. ah, hvem var det jeg tenkte på da a? NEI tenkte meg det...me nå siden jeg tok feil av personene her, så kan det hende cossiedude har bra mer power. men topp til 65 000 er vel ikke førstepri i en grom motor '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Fjernet innleggene over fra salgstråden da det begynner og bli lite relevant der, men her er det bare og diskutere i vei Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 65 000 går raskt med et nytt topplokks-emne. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 ja 65 lapper er ikkje så mye når alt i topp skal kjøpes nytt... trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 He he,nei blir nok noe mer enn 400hk i denne Dette er vel det man kaller ett jesus prosjekt. Mange som har hørt om den men svært få som har sett den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Galskapen lenge leve sier jeg bare... hehe -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 hehehehe...gærninger '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 klart, forskjell på skrytehester og ærlige hester..men kan ikke mene at det er noe must med en topp til 65000 for å få 400 ærlige hester? Er ikke snakk om å måtte noe som helst - det er vel andre kategorier som kommer inn i bilde når ting blir bygget på den måten, brukervennlighet, holdbarhet, kvalitet osv. Det er klart - man kan dra ut 400hk fra en Cos på papiret uten at man trenger å gjøre noe som helst med toppen - holder det? Er det brukervennlig? Er det kvalitet og robust motor? - nei......men man kan altids være heldig og ha flaksen med seg :-) '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 man kan dra ut 400hk fra en Cos på papiret uten at man trenger å gjøre noe som helst med toppen - holder det? Er det brukervennlig? Er det kvalitet og robust motor? - nei...... Der må jeg si meg uenig gitt.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Denne toppen skal på ei cosworth aluminium blokk. Siden jeg skulle bygge HELT ny motor,så ville jeg ikke bruke brukt topp mtp sprekker og lignende. Det eneste som er brukt på denne motoren er topp deksel og bunnpanne. Det skal legges til at dette har tatt flere år å bygge pga prisen på delene og venting på noen deler som viste seg å være kina deler. Når da endelig selger av kina dritten inrømte dette så har han brukt MINST 6 måneder på å ordne opp etter seg. Nye stempler er endelig på veg og kan da ferdigstille motoren og få den i benk om noen uker fra dags dato. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Hvorfor nytt? Jenspeed tviholder på teorien sin, om at det er best å bruke ein topp som har vært varm/kald 10000 ganger.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 (edited) Der må jeg si meg uenig gitt.. Er du uenig i at jeg kunne kastet på store nok dyser, stor nok turbo og kanskje en bd14 (eller lignende) og gitt flatt i dynoen for å få opp tallet?Poenget mitt er uansett at man har to forskjellig byggete motorer, og ville si meg uenig i "men kan ikke mene at det er noe must med en topp til 65000 for å få 400 ærlige hester?"... Ingenting er et must - smaken er som baken, noe vil ha det sånn, andre vil ha det sånn... Men over til motor, men du hadde deler av denne baki en EsCos på et bremsetreff? Om så var - så ut som noe meget porno i så fall. :-) Edited April 15, 2011 by a.cosworth '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Stemmer det. Var broderen sin montecarlo/wolf det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 15, 2011 Author Share Posted April 15, 2011 Stemmer det. Var broderen sin montecarlo/wolf det. og hvor mye power skal du ha da?? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 For å si det enkelt så vil det vise seg i benken.Alt er satt opp til å gi over 700 men vist jeg får beste dreiemoment ved feks 550hk så stopper jeg der. Er ikke ute etter mest mulig hester men en motor som har mye av begge deler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 For å si det enkelt så vil det vise seg i benken.Alt er satt opp til å gi over 700 men vist jeg får beste dreiemoment ved feks 550hk så stopper jeg der. Er ikke ute etter mest mulig hester men en motor som har mye av begge deler.Har du noe formening om når vidunderet skal være ferdig da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Blir det samme spekk på ny motoren til bror din eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Når jeg får stemplene mine. Står forklart tidligere i denne posten hvorfor jeg har måttet vente så lenge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now