Jump to content

Nybygget Cosworth trimtopp


BR Racing V6

Recommended Posts

Portet topp for 550-600hk

std nyslipte ventiler

nyslipte ventilseter med flervinkla sete

nye styringer bedre en standard.

planslipt minimalt dekke ,138,7mm

nye oljetettinger

 

Toppen er uten ventilfjører. sitter med flere deler som dobble gjører.mek løftere og piper 651/931 profil kammer som hører til toppen.

 

alt kan selges sammlet. eller hver for seg.

 

Toppen selges for en bekjent som ønsker mere hk og derfor vil selge toppen for å starte arbeid på en ny std topp.

 

så salg av trimtoppen vil si at en std (uskadet orginalt topplokk,.sprekkfritt. og ikke planslipt mere en max 2-3/10dels. ikke under 138mm

 

en brukt innbyttetopp er ikke hverdt mere en 3-4000kr i slitt stand. Har fått tilbud på rene topper uten ventiler fra 2000kr. 2wd så 3000kr 4wd.

 

denne toppen er 4wd. ventiler er som nye. toppen er ikke brukt . klar til montering!

 

 

 

 

12000kr

 

 

send meg en mail

 

frooever@online.no

 

eller ring 97966801.

 

eller pm-.

 

Østlandet

 

Gjøvik.

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Portet topp for 550-600hk

 

så salg av trimtoppen vil si at en std strøken topplokk i innbytte+

 

15000kr

 

 

Leser jeg feil, eller skal du ha 15.000kr + en Cosworth topp for den porta toppen??

 

Er ikke dette sinnsvakt dyrt?

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Å få en god porte jobb koster 10000,- Nye ventiler blir fort 4-5000,- Så vist toppen ikke er brukt etter oppbygging så er ikke prisen helt på trynet.

 

Her er ett eksempel fra cnc heads: Cost for this head is £950.00 + vat on an exchange basis. (£600 exchange). A 'taping' service is also available for this head at an additional cost of £100 which will give the final hand finish to the ports and provide a further 1% flow.

 

Dette er da uten ventiler.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lenge siden er det at han tok 6000? Med endring av ventilseter,bytte styringer,plansliping og eventuelt sliping av ventiler så er det nok litt mer enn 6000,- Med en gang noe koster så er det på trynet eller? Men er enig med Escort RST WRC. Er veldig relevant hvem som har gjort jobben.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lenge siden er det at han tok 6000?

 

I fjor :)

 

Jeg bryr meg ikke om hva han skal ha. Så lenge han er fornøyd, så er det helt topp! Sier bare hva en vanlig porting koster ;)

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Prisen e på tryne,ferdig!!15 + en topp ,hallol?

Akkurat denne innstillingen er grunnen til at 99% av alle amatører kjører rundt med en oppskrytt bøtte med dritt.

En SKIKKELIG porting setter store krav til den som porter og det er svært tidkrevende = DYRT!

Det er derfor slik at selv om man kjøper noe dyrt, så er man ikke sikker på at man får noe bra, men kjøp noe billig og du er garantert å få noe søppel, akkurat som "alle" andre.

 

Her er nivået:

http://www.topplocksverkstan.se/prislista.html

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Toppen min kom på ca 65000,- Da må det trekkes av 34000,- for fabrikk ny topp. Resten er for jobb,kammer, mekanisk løft,større ventiler andre styringer,seter osv. Så vist jobben er gjort skikkelig og toppen ikke er planet for mange ganger og er ubrukt fra den ble bygget så er prisen i rett nivå. En annen ting er at man slipper å vente i 8-10 månder for å få gjort jobben av en "mester".

Link to comment
Share on other sites

15.000kr + topp er for mye. 5-8000kr for en ren topp.Slipe ventiler og seter + styringer koster ikke all verden.Selv pleier jeg å gi 4500kr for porting av Hannestad. 15.000kr uten innbytte så ligner det noe dersom toppen ikke er brukt etter overhaling/porting.

 

MEN, lykketil med salget!

Link to comment
Share on other sites

oppdattert forklarlig text for svaksynte. !

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

oppdattert forklarlig text for svaksynte. !

Du har jo ikke svart på ett vesentlig spørsmål, hvem har portet?

 

EDIT:

 

Har fjernet en drøss med innlegg som er lite relevante til denne salgstråden. Fortsett gjerne diskusjon i egen tråd som har blitt opprettet for dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har portet toppen. Pga restriskjoner med å kunne skrive noe som kan hentyde til smugreklame for fremtidig firma. som ikke er oppe går enda. Men holder på med motorbygg på fritiden til flere rundt om. Derfor skrev jeg ikke opp dette. Men skriver det nå.

 

 

All maskinering er gjort hos Oslo cyl service-Mulig dem har nytt navn nå.

 

Det er ingen krise om denne toppen ikke blir solgt. passer utmerket til en annen motor som kom inn her om dagen fra en premiert escort cosworth fra Tromsø-

 

men trenger en 4wd topp. ren topp.gjerne utslitt. bare planslipt minimalt. alt skal byttes ut. gir max 3000kr for en slik topp. alle kambukker må være hele. gjenger også-

 

kan få lagt inn litt bilder om det skulle være av intr.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Er ikke vanskeligere enn å skrive at du har utført portinga. Ingen som tenker på "firmaet" ditt av den grunn med mindre du nevner det, som du gjorde nå.

 

Poenget var nok muligens å ikke gi inntrykk av at det er en hjemmeporta topp av en kar med moderat erfaring på området. Noe det faktisk er....

 

Greit nok at et firma med mye erfaring, resultater, fornøyde kunder og godt rykte skal kunne holde et relativt høyt prisnivå på slike ting, men etter ny info som har kommet frem her skjønner jeg faktisk ikke hvordan en slik pris kan forsvares i dette tilfellet.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Er ikke vanskeligere enn å skrive at du har utført portinga. Ingen som tenker på "firmaet" ditt av den grunn med mindre du nevner det, som du gjorde nå.

Haha, helt riktig. Her snakker vi snikreklame. Slå hardt ned.

 

OG når vi først er inne på det.

Jeg betalte 18000 for komplett 4x4 topp hos Jens, med nye piper mekaniske kammer, Nye seter, styringer, maksportet, mek løftere etc.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Ny pris Etter diskusjon med eier av toppen.

 

12000kr.

 

Er ikke vanskeligere enn å skrive at du har utført portinga. Ingen som tenker på "firmaet" ditt av den grunn med mindre du nevner det, som du gjorde nå.

 

Greit beklager. Men så lenge jeg ikke har startet opp. eksisterer heller ikke noe firma ,Så da mener jeg regler skal være likt for alle her inne.

 

pris er satt ned .

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

takk:)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

opp

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...