2.8turbo Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Hva er bensintrykket på en orginal Is ? eventuelt hva burde det justeres til med orginale dyser for å lade 0,7-0,9? noen forslag? ESCORT RST/ Sierra IST Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 2,5 bar orginalt. Bensinmengden følger bensintrykket nogenlunde linjært. Så da tar man 2,5x(0,9+1(atmosfæretrykk))= 4,75. I praksis øker ikke bensinmengden linjært, så man må ha enda litt mer for å feite opp blanding, kanskje opp i 5 bar, og så må ladetrykkkopmensasjonen legges til, slik at bensinpumpa i praksis må levere nesten 6 bar. Forresten så skal orgnale dyser og LMM klare ca 130 hk ujustert, noe som tilsvarer ca 0,2-0,3 i trykk på mange motorer. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS1000 Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Hva er bensintrykket på en orginal Is ? eventuelt hva burde det justeres til med orginale dyser for å lade 0,7-0,9? noen forslag? Kort sagt, bare glem det. Du klarer aldri gi nok bensin. Du må ha tilleggsprut. Gjør dette riktig først som sist. En IS med 115 originalhk får ett potensiale på ca. 220 hk med 0,9 BAR ladetrykk. Optimistisk og snillt regnet så er det slik at for å klare en AFR på 12,4:1 så trenger dysene å levere 279 ccm. For at de originale 0 280 150 219 dysene skal kunne klare å gi en så stor mengde så må de for det første stå statisk åpen og så må de i tillegg ha ett bensintrykk som er hele 7 BAR høyere enn ladetrykket. I praksis altså 8 BAR!! trykk i dysegalleriet. Dette setter heftige krav til bensinpumpen og bensintrykksregulatoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 RS1000 godt eksempel på akkurat det. brodern sin ist er bremsa 218hk på 0.9 bar, std motorstyring med haltech F5 ekstrasprut med ei dyse.den kjøres oxo på orginalt bensin trykk Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS1000 Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 RS1000 godt eksempel på akkurat det. brodern sin ist er bremsa 218hk på 0.9 bar, std motorstyring med haltech F5 ekstrasprut med ei dyse.den kjøres oxo på orginalt bensin trykk Ja ser man det. De gode resultatene kommer som oftest lett når man gjør ting rett. Dette er en god begynnelse, men med ett så greit tilleggsprut så kan han etterhvert vurdere å oppgradere til 8 dysers oppsett og bedre enn det blir det bare ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8turbo Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Da tror jeg vi fikk et greit svar:-) en kammerat her som lurte litt siden bilen hans ikke får nok:-) ESCORT RST/ Sierra IST Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 jah virker som om den haltech'n gjør susen egentli, motoren er meget responsiv å fin å kjøre,, får litt følelse av å kjøre "trimma" suge motor før man passerer 0.5 bar.mangler bare å få på BBL'n så man er sikker at den har nok suppe hele tiden Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now