Jump to content

Ladetrykkstyring


cossie2hjulstrekk

Recommended Posts

skjønner ikke at dere gidder å snakke om bleed ventil? det er jo 70tals teknologi! du får en helt flat og laterlig dårlig effektkurve med og kjøre bleed ventil. uanz om det en såkalt ball n spring valve, en annen ting er jo det at man risikerer boost crep. et billig alternativ til air injectors som faktisk funker veldig bra er den orginale amalventilen din sammen med en GOD wg klokke for eks forge. jeg kjører med amal ventil på escortn min. og det funker veldig bra. allerede på 1800 rpm har jeg 0.2 bar laddetrykk og dette er på 1.6cvh 2900 rpm er det full pupp da ladder jeg 1.8 bar stabilt hele veien til 7000 rpm. det som er bra med amalventilen er at man kobble en jord bryter på den. da kan du nesten halvere innstilt max trykk. min ladder 1.1 bar på lavt og 1.8bar på høyt trykk. som er en fin funksjon vis du skal kjøre drag for eks.

 

så tror nok det er laddetrykk styringa di som er søppel. jeg har en t3 med 0.48 eksos og 60trim og 0.42 compresor. så vil jo tro at din turbo skal kunne ladde mer.

Edited by escort rs turbo

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg testet mye i det siste med diverse tips som jeg har fått

 

Prøvd flere boostcontrollere, ny stiv fjær i actuator (hjalp litt), prøvd garrett -34, trykktestet luftsystemet fra turbo frem til innsuget.

 

men jeg har samme problem.. kjørt datalogging med innovative lm1 med aux box.. ved 5000rpm starter den falle av på turbotrykk. det virker som grensa går ved 1.5 ladetrykk før dette skjer.. jeg mister veldig mye moment på dette..

 

noen som har flere tips?

kan rett og slett t35 turbo`n være tom slik at den ikke klarer holde oppe ladetrykket?

har målt baktrykk og det virker ikke som det er det som er problemet heller.

Ta av actuatorstaget og øk forspennet til det så vidt er luft mellom dette og WG armen.

DÉT har du nok ikke testet nei. :whistling:

Siden antagelser er moren til alle f u c k u p ´s; Hvilket eksosanlegg har du?

På generelt grunnlag er det slik at trykket i downpipen øker med effekten og ett lavere trykkfall over turbinen reduserer turtallet på den = lavere ladetrykk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nevne at jeg har dårlig erfaring med Garrett -34 akuratoren, fikk den ikke til å lade stabilt over 1,4bar på escoss t-34 kjøpte da stor kollevold akurator beregna til å brukes på escoss rally biler å denne har jeg brukt i 9år nå, og den har aldri skuffa meg. Om det er orginal escoss t-34 turbo du bruker så trenger den ekstremt stram akurator da den har veldig stor wastgateventil som mr.1000 nevner over her.

Sjekk som mr.1000 nevner forspenn på stag, eksosanlegg er det stort nok, prøv å dra noen drag uten luft til akurator (følg nøye med på ladetrykket, da det lett kan bli for høyt).

Du vil ikke klare å få høyere ladetrykk en det du oppnår uten slange til akurator uannsett hvordan ladetrykkstyring du velger.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...