Jump to content

Moderat trimming IS

Larcsern

Recommended Posts

Heisann! Jeg har planer om å få litt mer futt ut av IS`n min:) Hva kan jeg gjøre? Ikke noe ekstreme greier. Og ikke pustehjelp. Hvilken kam bør jeg bruke? Noen spess tips på å få litt mer ut av den?

Mange spørsmål om dette som surrer rundt i huet mitt:P

- Lars Erik Skogly

- Ford Sierra 86` IST (3-dørs) - Prosjektbilen

- Ford Sierra 86` (3-dørs) - Lekebil med 24v

- Ford Sierra Cosworth Limited Edition (117/700) - Garasjebil

Min Selges tråd!

Min Ønskes Kjøpt tråd!

Om du skal bruke orginal IS motorstyring så blir det vel en FR30 eller FR34 kam fra kentcams, grenrør med effektanlegg og sportsluftfilter med trompet/trakt.

Noe kvassere enn FR34 så makser du ut det den orginale motorstyringa klarer orginalt..

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Om du skal bruke orginal IS motorstyring så blir det vel en FR30 eller FR34 kam fra kentcams, grenrør med effektanlegg og sportsluftfilter med trompet/trakt.

Noe kvassere enn FR34 så makser du ut det den orginale motorstyringa klarer orginalt..

Takker:) Og effekten på dette blir ca? :)

Min Selges tråd!

Min Ønskes Kjøpt tråd!

Dysene og luftmengdemåler makser ut ved ca nøyaktig 130 hk, så med FR34 kan du få opp mot ca 130 hk. Den blir litt friskere og momentsterk med en sånn kam :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.

Youtubekanal

Dysene og luftmengdemåler makser ut ved ca nøyaktig 130 hk, så med FR34 kan du få opp mot ca 130 hk. Den blir litt friskere og momentsterk med en sånn kam :)

Hørtes fint ut:) Og hvis lommeboka sier ja og det blir ny motorstyring så annbefales? :)

Min Selges tråd!

Min Ønskes Kjøpt tråd!

http://www.diyautotune.com/catalog/diypnp-ford-60-pin-eeciv-unassembled-kit-p-421.html

Om ledningsnettet ditt er i god stand :) Om du lager deg en overgang fra kontakten på lmm til lufttempgiver, så har du ett plug'n play sprut, som tar ca 5min å veksle mellom datasprut og orginalt sprut. Det kan være en fordel i begyneslen når dår du holder på å lære hvordan alt fungerer, så kan du kjøre på orginlat sprut til daglig, og eksperimentere når du har tid.

Youtubekanal