Larcsern Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Heisann! Lurer på om noen har specs om forskjeller innvendig på OHC gasser og OHC IS. Er kammen på disse like? - Ford Sierra 86` IST (3-dørs) - Prosjektbilen - Ford Sierra 86` (3-dørs) - Lekebil med 24v- Ford Sierra Cosworth Limited Edition (117/700) - Garasjebil Min Selges tråd! Min Ønskes Kjøpt tråd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 kammer er vel ulike??? men ellers trur eg dei er ganske like trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larcsern Posted March 28, 2011 Author Share Posted March 28, 2011 (edited) kammer er vel ulike??? men ellers trur eg dei er ganske like Hørt no om att den er kvassere?? Hvordan er det med størrelsen på ventilene a? Edited March 28, 2011 by Larcsern - Ford Sierra 86` IST (3-dørs) - Prosjektbilen - Ford Sierra 86` (3-dørs) - Lekebil med 24v- Ford Sierra Cosworth Limited Edition (117/700) - Garasjebil Min Selges tråd! Min Ønskes Kjøpt tråd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 kammen er lik. identisk fra 1970 til 1994 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 De mekaniske forskjellene på IS og gassermotorer er vel toppen(innsugsportene), og så klart innsuget. IS motorene med kat ble også levert som lavkomp.1.3, 1,6, 1.8 har anna kammer, og det finns også en 2.0 med mildere kam, den kom vel i P100 og Transit om jeg ikke tar feil. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 er det ikke også større olje kanaler\olje rør på is'en ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 IS- kammen har videre lobevinkel og senterlinje på rundt 110 grader mot 104- 108 på gasser, ettersom jeg husker. Har noe med injectionsystemet å gjøre. Gasserkam funker dårlig på IS, særlig tomgang blir vanskelig. IS- kam kan greit puttes i gasser. Noen motorer er mer fintfølende på dette enn andre. RS Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Hvorfor er det da ingen synlige forskjeller på kammene? Verken utsende eller delenr. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Jeg har kjørt med gasserkam på IS uten at jeg har merka noe problem med tomgang, eller andre ting.. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 At IS har anna kam enn vanlig standard 105 hk orginalmotor har vært en myte lenge. Og jeg tror at en myte er akkurat det er, selv om jeg ikke har veldig gode motbevis her akkurat nå. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now