granadaghia Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Heisann. Lurte på om noen kan fortelle meg hvordan a4ld girkassa fungere? Er der 3 eller 4 posisjoner for girvalg på den? Tenkte å bytte til 4trinn`s girkasse i granadaen men fortsette å bruke samme spak innin bilen.Som sikkert dei fleste veit er det 1-2-D-N-R...i granada, vil då bruke samme på den a4ld kassa, men den skal ha overdriv men er den elektrisk slik du kan koble opp med en bryter feks slik en kan koble til overdriv når den står i posisjon "D"???
Tooor Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Heisann. Lurte på om noen kan fortelle meg hvordan a4ld girkassa fungere? Er der 3 eller 4 posisjoner for girvalg på den? Tenkte å bytte til 4trinn`s girkasse i granadaen men fortsette å bruke samme spak innin bilen.Som sikkert dei fleste veit er det 1-2-D-N-R...i granada, vil då bruke samme på den a4ld kassa, men den skal ha overdriv men er den elektrisk slik du kan koble opp med en bryter feks slik en kan koble til overdriv når den står i posisjon "D"??? A4LD The C3 was modified into the A4LD four-speed by adding an overdrive gear, which the C3 lacked. This transmission was introduced with the 1985 Bronco II and Ranger, again with four- and six-cylinder engines only. It was replaced by the 4R44E and 4R55E in 1995.This was the first Ford automatic to use an EEC-controlled torque converter lock-up clutch. Electronic shift control for the 3-4 shift was later added, another first, though other gears remained hydraulic. Nyere er ikke altid bedre!
granadaghia Posted March 30, 2011 Author Posted March 30, 2011 Den er grei da......men det som eg ikke forstår heilt enda det er korleis dette igrunn fungerar i praksis? Er der 3 eller 4 "stillingar" for girspaken på denne kassa? For vist eg skal ha den i granada som er 1-2-D.....og skal fortsatt bruke den spaken korleis får eg da inn "overdrivet"? Enkel bryter for å koble inn overdrive eller? A4LD The C3 was modified into the A4LD four-speed by adding an overdrive gear, which the C3 lacked. This transmission was introduced with the 1985 Bronco II and Ranger, again with four- and six-cylinder engines only. It was replaced by the 4R44E and 4R55E in 1995.This was the first Ford automatic to use an EEC-controlled torque converter lock-up clutch. Electronic shift control for the 3-4 shift was later added, another first, though other gears remained hydraulic.
heaamodt Posted March 31, 2011 Posted March 31, 2011 A4LD kassa har 1-2-3-D, når spaken står i D må i tillegg solenoiden få signal for å gå i overdrive. Jeg ordnet det med en bryter som for øvrig er aktivert mer eller mindre hele tiden. Selv med bryter aktivert er det bare å dra den ned i 3-2-1. Setter aldri kassa rett i drive, med drar spak og girer opp og ned som en manuell. Kassa har og en solenoid som tar seg av lock-up. Jeg har koblet det opp i bilen der kretsen går innom en sikkerhetsbryter på bremsepedal, men bruker det aldri. Blir for mye styr og jeg anbefaler deg å la den være. H.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now