Fakeworth Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Haha, det var virkelig ille, jeg så veldig lite på det bildet du sendte meg på tlf'n igår for det ble så lite, men nå så jeg virkelig åssen den så ut.. Bytt den uansett du, jeg hadde aldri satt noe sånnt på bilen ihvertfall.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted April 3, 2011 Author Share Posted April 3, 2011 (edited) hehe ja den så litt lurvig ut, blir bestilt en map sensor hoss 909motorsport i morgen, han der ambefalte en uorginal, da 1 av 10 som blir solgt av oginale typen er blitt returnert, mens den uorginale har fått 0 klager på over 2 år.. noen som kjenner til bilen? Den svarte limiteden som lå til salg på "ford selges" Edited April 3, 2011 by fostad Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Kjøpte selv en uoriginal 3bars map fra 909 i fjor, fungert smertefritt den værtfall. Kan ikke du ta med bilen til Trondheim den 10 da? Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted April 3, 2011 Author Share Posted April 3, 2011 jo tenkte og kjøre den til trheim og treffe derre gutta den 10;) men plages enda med og finne olje til girkassa Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 hehe ja den så litt lurvig ut, blir bestilt en map sensor hoss 909motorsport i morgen, han der ambefalte en uorginal, da 1 av 10 som blir solgt av oginale typen er blitt returnert, mens den uorginale har fått 0 klager på over 2 år.. noen som kjenner til bilen? Den svarte limiteden som lå til salg på "ford selges" Min erfaring er motsatt.. Sprell ny uoriginal sensor virka i ca tre uker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted April 3, 2011 Author Share Posted April 3, 2011 hmm, er bestilt nå så får bare prøve:) ser ikke på det som noe større problem enn og bestille en til! Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 MAP SENSOR BYTTET, VANNTEMP SKIFTET!Går Magert som F 14,2 ved 1 BAR,etter og kjørt ut så mye som 1 gir, så går den på 500rpm ved tomgang! og poffer på 3 høres det ut som! jeg blir lei! hva i F... som gjør at den blir idiot fordi jeg kjører ut et gir eller 2?? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 for og oppumere helt! jeg har skifta map sensor, og vanntemp Føler, og chip fra pukkelrygg, justert bensintrykk til 3,5Bar uten vacum alikevell kan Afr være oppe i 14 ved 1 Bar i 4 gir... kjører jeg pent, går den også pent på tomgang, drar jeg ut et par gir, går den bare og hoster på tomgang..og ved tomgang er AFR ca 12,2 til 13,3 Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 For å slippe å lese gjennom hele tråden, hvordan er bensinsystemet ditt?Har du målt spenningsfallet bak til bensinpumpa? Har du byttet bensinfilter?Er du HELT sikker på at bensintrykket følger ladetrykket? Har du kontrollert tenningssystemet? Er du helt sikker på at alle deler er fungerende? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Ehmm du, slik du beskriver din feil høres ut som min var for noen dager siden, etter at jeg bytta chip og fant ut at TPS kablene var montert feil.. Rettet opp i dette og afr er som den skal... Gå over kablene inn på tps og se om de står riktig i forhold til type hjerne.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 hatt samme prb som 2.8 TIC, ledningene til tps var byttet om hverandre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Fungerte ikke denne bilen da du hentet den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 jeg trodde den var grei, men det varte ikke mange minuttene, og ja den var grei og kjøre, men den gikk med AFR 10 på tomgang.... og den begynt og bli rar på tomgang dagen etter, altså slik som beskrevet, at jeg kan kjøre ut et par gir så er den vanskelig på tomgang, svaier opp og ned og går på 3, men kjører jeg pent 1 mil ca, så er den helt fin på tomgang.. skal sjekke bensintrykk under pådrag i morgen.. Ehmm du, slik du beskriver din feil høres ut som min var for noen dager siden, etter at jeg bytta chip og fant ut at TPS kablene var montert feil.. Rettet opp i dette og afr er som den skal... Gå over kablene inn på tps og se om de står riktig i forhold til type hjerne.. TPS kablene? er ikke det bare en kontakt? For å slippe å lese gjennom hele tråden, hvordan er bensinsystemet ditt?Har du målt spenningsfallet bak til bensinpumpa? Har du byttet bensinfilter?Er du HELT sikker på at bensintrykket følger ladetrykket? Har du kontrollert tenningssystemet? Er du helt sikker på at alle deler er fungerende?tenning er urørt! den har jo funka tildigere! bensintrykk måles i morgen! filter har jeg ikke byttet, ikke målt spenning til pumpa, alt i tenningsbiten er foresten byttet, ink Map sensor og vanntemp idag Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeH Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Er berre ei kontakt på TPS ja. Men her er 2 typer sensorer ute å går. Desse kan brukast om en anna, men då må ledningane som er ytterst i kontakta di byttast om. 4x4 har orginalt en sensor som er merka PF09, vinge og sedan 2wd har en som er merka PF01. L6 og L8 hjerner og motornett blir brukt om en anna i forb. med feilsøking etc, ofte blir vel tps berre kobla på igjen slik den er og då blir det krøll.Kan òg lønne seg å måle sensoren din om den i heile tatt fungerer som det skal Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 måle motstand? hva skal det være om den er grei?? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 (edited) Du skal ha en spenningsøkning fra ca 0v til 5v mellom pin 11 og 30. Denne siden er nyttig når det gjelder feilsøking http://bigturbo.co.uk/ Edited April 7, 2011 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 okei, nå greide jeg jo selvfølgelig og knuse diffen!! hvilke alternativer har jeg når det gjelder diff?? er org 4x4 bakstilling... Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Litt spent på hvordan du klarte det?? diff fra 4x4 cosworth. Helst med bedre sperre men funker jo den originale og.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 okei, nå greide jeg jo selvfølgelig og knuse diffen!! hvilke alternativer har jeg når det gjelder diff?? er org 4x4 bakstilling... Har en meget bra diff fra Cosworth 4WD jeg kan selge deg for 3500kr ferdig levert hjem til deg, kjørt med den selv, sperraå alt er i meget meget bra stand. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 Litt spent på hvordan du klarte det?? diff fra 4x4 cosworth. Helst med bedre sperre men funker jo den originale og..nappa bare irundt den i 2 gir på våt asfalt.... 225-40-16 dekk....men den var vell litt dårlig, den hylte en del under kjøring.. Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Så du driver å herjer med en bil som ikke har rett afr? skummelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Så du driver å herjer med en bil som ikke har rett afr? skummelt hehe neida,var bare og testet om besintrykket fulgte turbotrykk... skulle jo bare snu litt kjapt=) Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 styrer den temp følern som starter viftene noe? idag la jeg merke til at når viftene starta da fikk cossyn helt grei afr på tomgang, 14,5.. men med en gang viftene stoppa gikk den ned til 11,2 Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted May 18, 2011 Author Share Posted May 18, 2011 kan vell oppdatere dette og si at jeg plokka opp motorn og stempel 2 og 4 har toutcha hver sin innsugsventil ! hvordan det skal gå an med tanke på det som nettopp er gjort med motoren forstår ikke jeg ! Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now