fostad Posted March 23, 2011 Author Share Posted March 23, 2011 han har vell altid gått feit på tomgang tror jeg, jeg kjøpte bilen slik for en uke siden=) den chipen som står i er noe gammalt møkk sa han "super chip" står det på chipen,noe pukkelrygg kalt "super shit" og ja, noe av tullet kan være vacum slangen som gjorde til,men kommer ny chip nå denne uke av pukkelrygg, så er vell bare og vente på føre og få testet.. la seg ny 15cm med snøø!!;( og ja Loffen skal holde oppdatert:) og Takk for bidrag! Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 26, 2011 Author Share Posted March 26, 2011 da var ny chip montert og nå har den AFR 14,6-14.9 på tomgang (kald), ikke prøvekjørt enda på grunn av snøø;( Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Det høres jo foreløpig flott ut - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 kan jo ta og måle hvor mye strømm det er bak på pumpa mens den står og går for og se om du har mye spennings tap;-)skal ha ca 14,5 volt bak på pumpa ved tomgang ;-) har du mye under det anbefaler eg og legge opp nytt relee som du bruker dei gamle ledingene til pumpa til styre releet og så legge opp en direkte fra batteriet og bak med litt go dim på ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 28, 2011 Author Share Posted March 28, 2011 idag startet jeg og lot den gå litt, og etter litt går den til AFR 10-10,8 igjenn!!;( Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Har ikke lest igjennom hele tråden, men har du sjekka bensintrykk? Har vært borti att btr henger seg/ fjusker så bensintrykket plutselig blir skyhøyt, ellers er det vell bare og prøve med ny/annen tempratursensor (blå) bakerst på toppen. (tror vell helst det er denne om det er sånn at afr er fin på kald motor, men feter opp på varm). Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 28, 2011 Author Share Posted March 28, 2011 (edited) Har ikke lest igjennom hele tråden, men har du sjekka bensintrykk? Har vært borti att btr henger seg/ fjusker så bensintrykket plutselig blir skyhøyt, ellers er det vell bare og prøve med ny/annen tempratursensor (blå) bakerst på toppen. (tror vell helst det er denne om det er sånn at afr er fin på kald motor, men feter opp på varm).ja bensintrykk er rettet etter det "pukkelrygg" sa, 3,5 bar uten vacum..fikk justert skuen på hjernen så Afr er oppi i 12, men syns den går urent, høres ut som den gå på 3 noen ganger, bytet også alt av tenningsdeler idag ( plugger,fordeler,fordelerlokk)den gikk helt greit uten fusk fram til 5 min med hard kjøring den dagen jeg hentet den, ikke spinning eller burning.. prøvde også og ta ledning mellom småe stikkerne inne i kontakten til vantempsensor,(tips av pukkelrygg) da skulle den tilsvare varm motor. med det samme jeg starter har den AFR 14,8-15 men så går den opp og ned fra 14,5 - 15.. og så faller den gradevis neddoverog jeg fant foresten en løs lednign fra samme strømpe som vanntemp sensor går i, den er grønn og brun, hvor skal den? jeg har ikke kjørt noe med den etter ny chip fra pukkelrygg siden det bare er snø føre.. Edited March 28, 2011 by fostad Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Grønn og brun? Brun med grønn stripe er jording. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 beklager, brun med grønn stripe stemmer! kansje den gjør at vanntemp signal ikke er riktig? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Går jo 2 enkelt ledninger i samme strømpe som til vanntemp, den ene er temp måler i dasjen og den andre er til oljetrykk i dasjen (begge har en vinkel kontakt olje liten og temp stor).Eller mener du til selve kontakta til vanntemp? 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 hæ? til vanntemp kontakten går det 2 ledninger, men i samme strømpe går det jo flere? det er iverfall en løs ledning som er gått av, og den er brun med grønn stripe, hvor skal den? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Brun med grønn stripe er oljetrykk, som noen andre sier her. Den har ingen betydning på sprutet. Eneste den gjør er å sende signal til instrumentpanelet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 okei;/ skal ut no og skjekke kontakter og litt ellers av nettet, trenger egentlig bilen nå;/ Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 uppdate, gikk over alle kontakter og renset met no cr spray, starta og den gikk fint som F.. om det var tilfeldig bare idag vet jeg ikke men;P Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Høres ut som det har med den blå tempsensoren i toppen å gjøre. I og med den går pent frem til den blir varm.. Siden den ikke ble bedre med å laske polene i stikket til den, ville jeg prøvd å ohme ledningene mellom stikket til ECU og disse to polene. Kan være ett brudd eller veldig dårlig kontakt ett sted på veien der.. Signaljord har den felles med MAP og TPS. Spenning fra pinne 29 i ECU stikket. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 Høres ut som det har med den blå tempsensoren i toppen å gjøre. I og med den går pent frem til den blir varm.. Siden den ikke ble bedre med å laske polene i stikket til den, ville jeg prøvd å ohme ledningene mellom stikket til ECU og disse to polene. Kan være ett brudd eller veldig dårlig kontakt ett sted på veien der.. Signaljord har den felles med MAP og TPS. Spenning fra pinne 29 i ECU stikket. hehe ja nå er ikke jeg så go på slike skjem og ledninsnett så da tror jeg at jeg må få noen til og hjelpe meg med dette, men får se i morgen, tenker og ta en prøvetur da, men den oppførte seg betydelig mye bedere idg etter og vert oppe og renset alle kontakter, muli det bare var en liten stikk som var eiret.. ikke noen i trøndelag her som er flink på cosworth je kan spørre pent? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Du har vel både Hårball og Ron som kan sin Cosworth i trønderlag - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 30, 2011 Author Share Posted March 30, 2011 hehe ja de kansje jeg må sende en snill PM:) idag var jeg ute og kjørte litt, den går likens som før bare at den har opp til AFR13,8 ved pådrag:Sså ringte pukkelrygg, i morgen blir det og notere ned Afr på hver 500rpm med trykk i 4 gir så skulle han mekke opp en ny chip, med mager tomgang. Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Ville sjekket etter vacum lekasjer ! Startgass er en fin ting høre om den ruser seg opp litt visst du treffer plasser den suger falsk luft Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 (edited) Ville sjekket etter vacum lekasjer ! Startgass er en fin ting høre om den ruser seg opp litt visst du treffer plasser den suger falsk luft Fant ingen lekasje, den er helt grei og bare kruse med, men når trykket begynner og komme går den til 12,9 og så opp til 13,8 og blir der;S tok ut map sensor idag og der ble jeg litt misstenksom! Edited March 31, 2011 by fostad Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 står SPA05/01 3353 på den, men den ser jo helt herja ut... Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Sier seg selv at den MÅ du kjøpe ny, ska ikke se bortifra at du fant feilen din der. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 Sier seg selv at den MÅ du kjøpe ny, ska ikke se bortifra at du fant feilen din der.hehe ja får vel kjøpe en ny en, så en map sensor kan liksom gjøre bilen helt krako? men helt fin og kjøre rolig med? kjørte rolig hjem ista, og da duret den FINT på tomgang når jeg kom hjem, ingen vibrasjoner eller noe, men om jeg kjører ut et gir eller 3 så står den og jager og hoster etterpå:S Og du Ron, du må gjerne si ifra om du skall noen Km nord en dag og har god tid:) Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Ja. MAP sensoren er jo den mest vitale komponenten til sprutet for å kompansere for ladetrykk/vakum. Den kan lage mange forskjellige problemer, og denne så helt bomba ut og må uansett byttes før du gjør noe mer. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Typisk jallafiks og lime fast den tuppen og tro at det blir tett for evig. Eneste som funker er og kjøpe en ny. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now