Jump to content

Sierra cosworth fjusker og uvillig på tomgang


fostad

Recommended Posts

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

det med motor er kvitert da, det er den svarte limiteden som ligger under "ford til salgs"

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

men kan det være noe skadelig og kjøre med? skulle gjerne brukt bilen pg varmapparat registeret streika i den andre;P

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

men kan det være noe skadelig og kjøre med? skulle gjerne brukt bilen pg varmapparat registeret streika i den andre;P

da kan jeg si at jek har skrudd ut pluggene og de er svarte!

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Da tyder det vel litt på som en anna nevnte tidligere her, at du har dårlige plugger... prøv med ett sett nye..

kommer nye NGK BCR8ES i morgen:)

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Selv om du setter i nye plugger, så er vel de som står i svarte av en grunn?

Ville fått sjekket opp oppsettet ditt. Iforhold til dyser og chip, samt bensintrykk. Beste hadde jo vært og sjekket blandingsforholdet med en bredbåndslambda.

Link to comment
Share on other sites

Med AFR 10 på tomgang soter de fort over ja.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

ja, når jeg hentet den hadde den jo ganske grei afr på pådrag 11,8 til 13 kommer jo selvsagt an på hvilket gir, men ved lange pådrag gikk den ofte ned til 12 blank, men det at den på 10 ved tomgang kan det være at den har for store dyser osv i forhold til chip? siden som jeg har forstått nå burde jeg hatt en anen chip? prøvde og ringe pukkelrygg, men han svarer desværre ikke..

 

 

og hvilken hjerne skal jeg ha chip til? siden det egentlig er en 4x4 er det vell L8?

Edited by fostad

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok ikke jeg ville begynt med en ny chip. Ville feilsøkt litt andre plasser først. Sjekk bensintrykk, gå over sensorer, sjekk for lekkasjer osv.

11,8 på tomgang er også alt for feit. Tomgang burde ligge på rundt 14. Mens 12 på pådrag er bra.

 

Chipen din skal i teorien være laget for dysene dine, så da har det ikke noen betydning hvor store de er. Åpningstiden på de er bestemt i chipen uansett, med mindre det er montert større dyser iforhold til chipen da.

Link to comment
Share on other sites

hvilke følere kan få den til og oppføre seg slik da?

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Sjekk vanntemp sensor bak på toppen,v.side. Tar du av stikket skal bilen gå i et slags nødprogram. Du bør ihvertfall se forskjell på bbl,hvis det er noe tull med føler. Ellers så er det utrolig mye rart som kan skje hvis MAP sensor kødder. Prøv evt. å få lånt en du veit funker. Sjekk også for falskluft. Trykktest systemet fra turbo til innsug.

Link to comment
Share on other sites

fant en liten lekasje på en vaumslange, gikke en tynn slange inn i en tykk slange og den var delevis ramlet ut, hva dette har og si hvet ikke jeg, nei er ikke mange i området her med slike bilder desværre så er værre og få lånt en som funker..

 

"pukkelrygg" ringte også tilbake ista, han mente det var ikke rart bilen var idiot med dette oppsetett! chipen jeg har er en "super chip" noe gammelt møkk sa han, så nå blir det vell ny chip!

Edited by fostad

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Få orden på slangene dine og prøv chipet fra Pukkel så blir det nok andre boller. Han veit hva han driver med. Lykke til. ;)

ja han hørtes ut som en med litt peil!

da takker jeg alle for hjelpen!

 

Mvh Fostad

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok ikke jeg ville begynt med en ny chip. Ville feilsøkt litt andre plasser først. Sjekk bensintrykk, gå over sensorer, sjekk for lekkasjer osv.

11,8 på tomgang er også alt for feit. Tomgang burde ligge på rundt 14. Mens 12 på pådrag er bra.

 

Chipen din skal i teorien være laget for dysene dine, så da har det ikke noen betydning hvor store de er. Åpningstiden på de er bestemt i chipen uansett, med mindre det er montert større dyser iforhold til chipen da.

 

 

HÆ??? 290 chip laget for grønne dyser??? hehe, den er drøy da....

 

 

Ordner seg nok nå som du får ny chip... Hold oss oppdatert ;)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Chipen skal i teorien være laget for dysene.

Det var ikke for å bekrefte at den var riktig, men for å forklare han at det er mulig å justere i chipen hvor mye bensin dysene skal gi, uavhengi av hvor store de er.

Selv om det er en chip med 290 oppsett så kan tidligere eier spesifisert at han skal bruke andre dyser.

Edited by carfreak
Link to comment
Share on other sites

Joda, men hvis chip er programmert til å gi feit blanding på tomgang, forsterkes bare dette ved større dyser enn chip er beregnet for, UANSETT å mye du justerer på co skruen... Veit dette av erfaring på min egen chip...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Men nå har jeg heller aldri sagt at han har større dyser enn det chipen er beregnet for.

Og når han i tilegg sier at det ikke har gått så feit tidligere, så mistenker nå ihvertfall at det ikke er bare chipen som er problemet.

Link to comment
Share on other sites

Men nå har jeg heller aldri sagt at han har større dyser enn det chipen er beregnet for.

Og når han i tilegg sier at det ikke har gått så feit tidligere, så mistenker nå ihvertfall at det ikke er bare chipen som er problemet.

 

 

Du sa grønne dyser passer til 290 chip ikke sant??? Feil... Greit at det KAN funke sammen, mmen det er ikke sånn det er MENT/BEREGNET å være da de blei laget... 290 chip er jo ment for originale dyser og original map...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Har da aldri sagt at de hører sammen? Da tror jeg du missforstår det jeg skriver.

Jeg skriver at chipen i TEORIEN skal være laget for dysene, ikke at chipen hans nødvendigvis er det. Hvis jeg har grønndyser og ønsker å skaffe en chip så jeg får original effekt igjen, så MÅ jeg ikke kjøpe meg originale dyser. Jeg kan be han som lager chipen om å justere chipen etter dysene mine.

 

Jeg kan ikke si at det er gjort i hans tilfelle. Men som jeg sa tidligere, når bilen har gått magrere tidligere, så ville ikke jeg begynt med å sjekke chipen.

Edited by carfreak
Link to comment
Share on other sites

Ok, da misforsto jeg deg, sorry... Tenkte ikke i de baner ,da jeg syns det er en merkelig måte å tenke på...

Ville derfor såklart begynt med å sette sammen ett oppsett som er ment for hverandre, for i det hele tatt få noe som kan funke greit...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...