Jump to content

Spm. Ang. Ombygging fra 4x4 til 2wd.


AndrT4

Recommended Posts

Jeg vurderer å bygge om min 4x4 Sierra Cosworth til 2wd.

 

Men så lurer jeg på ett par ting,

 

Hva trenger jeg av deler?

Hvor mye tåler 7" diffen?

Hvor mye tåler en T5 kasse

 

Jeg tenker da på "billig" løsningen, der di originale delene skal stå igjenn,

 

 

Så lurer jeg på en ting til, Lagerbukkene til kam-akslingene, de er jo nummererte, men jeg husker ikke hvor di skal stå, er det noen som har ett bilde der tallene vises? tokk ett bilde selv men klarer ikke å se tallene:(

 

Er det ellers noen som har erfaringer med det? har hørt at 4x4 forstillingen funker bra på 2wd osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderer å bygge om min 4x4 Sierra Cosworth til 2wd.

 

Men så lurer jeg på ett par ting,

 

Hva trenger jeg av deler?

Hvor mye tåler 7" diffen?

Hvor mye tåler en T5 kasse

 

Jeg tenker da på "billig" løsningen, der di originale delene skal stå igjenn,

 

 

Så lurer jeg på en ting til, Lagerbukkene til kam-akslingene, de er jo nummererte, men jeg husker ikke hvor di skal stå, er det noen som har ett bilde der tallene vises? tokk ett bilde selv men klarer ikke å se tallene:(

 

Er det ellers noen som har erfaringer med det? har hørt at 4x4 forstillingen funker bra på 2wd osv.

 

 

du trenger 2wd bunnpanne(hvis du ikke får sveist om 4wd bunnpanna), t5 kasse, 2wd girkassetravers, 2wd mellomaksling (TROR du må ha denne)..

 

ellers kan du vel la alt av understell stå igjen, mener folk har kjørt med ganske mye effekt på std 4wd diff, er vel moment som er viktig å tenke på sammen med dekkvalg og clutch.

 

sikkert noe jeg har glemt, men du får garantert svar fra noen av guruene her inne ;)

 

lykke til.

 

emil

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Kverna: Rolig med moderatorknappen no. Han bumpa bare en gang. Du kan fint bruke 4x4 forstillinga og bunnpanna. Bare fjern drivakslingene og la ytterleddene stå igjen. 2wd mellomaksling må du ha, du BØR ha T5 kassen og 7,5" diff men siden du spør etter den billige løsningen så kan du bruke original bakstilling. Du må også ha 2wd speedowire. Kjører selv med 4x4 forstillinga på 2wd men det er på escorten. Flere som har sagt at det er mye bedre å bruke 2wd forstilling også. Men då må du skifte bunnpanna, oljeoppsamlingsrøret og tannstanga også.

Lettere å spør deg hvor mye effekt du tenker å ha enn å svare på hvor mye T5 kassen og 7" diffen tåler. For det er veldig individuelt. Noen klarer å rase det på original effekt og noen bruker det fint med 500hk. Alt etter han bak rattet.

 

Her har du bilde av lagerbukkene. Er høy oppløsning så du kan zoome mye. Men du ser det lett.

 

IMG_0696.JPG

 

Lykke til :-)

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...