Jump to content

Kompresjonsforhold 2wd topp på 4x4 motor


Per Olav

Recommended Posts

En kompis har en cosworth 4x4 med 200 bunndel og noe jeg innbiler meg er en 2wd topp pga festebraketter til turbodemper slik som på min egen cossi 2wd. Hvor mye lavere komp gir 2wd topp på 4x4 bunndel med 4x4 stempler? Evt andre fordeler/ulemper?

Han har også en annen topp liggende, og den har ikke de festeørene. Men den er høvlet ned til 137,7mm høyde mellom pakningsflatene. Er det for lite til en motor som skal kjøres med grønne dyser og T34? Hvilke dyser er å anbefale for å makse en T34? De grønne er vel litt små til det eller?

Er det noen som vet hva turboene til 2wd og 4wd heter? Mener den som står i bilen nå heter TB0382, uten at jeg er helt sikker..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

4WD stempel å 2WD topp gir en komp på 7.8, altså 0,2 lavere en org.

 

Når det kommer til dyser, så er jeg stor tilhenger av Siemens deka 3102, 599ccm@3bar.

 

Har hadd dem på 2 motorer nå, å har bare positive erfaringer.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...