Jump to content

Liming av sideskjørt


Sonnir

Recommended Posts

Har brukt rutelim! å da blir skjørta ein del av bilen :)

Eg kommer fra høgfjellet, å har sklidd mye over div hinder med skjørta på gamle Mondeo`n!

Anbefales på det sterkeste! ;)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

ble anbefalt tec7 for en stund siden når jeg skulle lime mine. Men rutelim burde jo fungere bra det å. etter det jeg har hørt så er det sterk som F. men hva som er best aner jeg ikke. noen her som vet ??

 

inneholder ikke tec7 silikon? noe som eter seg gjennom lakken? tec7 skal hvertfall ikke brukes som fugemasse ved sveisejobb etter hva jeg har blitt fortalt ute i oppretteravdelinga der jeg jobba før, rutelimet vil jeg tro er rimelig perfekt for liming av skjørter :)

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Orginalt så er det en dobbeltsidig, tykk tape som ligger det sporet du nå skal legger limet. Denne tapen kunne imidlertidig ikke Ford skaffe lenger ?? så jeg brukte polurutanholdig lim (type rutelim etc). La da striper på ca fem cm hver tiende cm. Grunnen til det er at vannet skal kunne dreneres bort da skjørtet ligger ann oppe på kanalen. Et tips ang disse skjørta er å "Tectyl"-behandle kanalene godt oppunder skjørta. det er nemmlig nesten helt umulig å få spylt rent oppunder skjørta og kanalene kan ruste noe sykt om du ikke gjør dette. Jeg plukket mitt RS/ST stylingsett fra en gammel UP-bil og da fulgte det med biter av kanalen :lol:. Biltema sin marinetetting, rutelim etc funker greit. Aldri bruke siliconbaserte fugemasser til å lime noe på bil, båt etc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...