jakob Posted October 15, 2011 Author Posted October 15, 2011 Bruker du datasprut eller org motornett? Vil tro du kan stille ventilene når 2 andre er nede. Da er jo resten slakke. Noen som har tips om hvilken clutch som kan brukes med høykomp på 2,9 motoren?Orginal cosworth/2,9 clutch vil vell begynne å slure rimelig fort? Skal nesten helt sikkert bruke 2,8 svinghjul. Må ha alt, lamell, trykkplate osv.. Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Maarius Posted October 15, 2011 Posted October 15, 2011 Bruker du datasprut eller org motornett? Vil tro du kan stille ventilene når 2 andre er nede. Da er jo resten slakke. Noen som har tips om hvilken clutch som kan brukes med høykomp på 2,9 motoren?Orginal cosworth/2,9 clutch vil vell begynne å slure rimelig fort? Skal nesten helt sikkert bruke 2,8 svinghjul. Må ha alt, lamell, trykkplate osv.. Nei jeg har original motorstyring jeg ja... Jeg har turna til det ble slakke på hver og en ventil og justert en og en. Men det blei ikke bra ialfall, tikker voldsomt.Når jeg justerer de Peugeot motora på jobb, så blir det alltid bra når jeg justerer 1 når fire veksler også videre, justerer jeg når jeg bare har turna frem en slakke så blir det nesten aldri bra. Så det har noe og si, for det må være der kammen er "flatest", hehe. Jeg har også 2.8 svinghjul, og original 2.8 clutch, og den er rimelig grov da,så jeg har ikke tenkt og gjøre noe med clutchen jeg egentlig...
RS 1000 Posted October 15, 2011 Posted October 15, 2011 Jeg har ikke fått oppgradert eksosen bakover enda da... samles til et tynt rør under diffen bak. Ser for meg at det bremser noe.Det er døden. En trimkam har mer overlapp så hvis sylindreren ikke klarer å kvitte seg med eksosen pga motstand i eksosanlegget så strømmer eksosen forbi innsugsventilen og opp i innsuget i stedet. Dette gir tenningsbank. Har mye problemer. Går ikke på tomgang, rykker og fusker.. Driver å styrer med denne tenninga da. Har noe tenningsbank ved pådrag på lavt turtall, selv om jeg kjører på 98 oktan... Det originale motorstyresystemet er ikke designet for trimming så det trenger noe hjelp.Med trimkam så reduseres vakummet i innsugsmanifolden på tomgang. Dette betyr at trykkfallet over gasspjeldene blir mindre og derfor klarer ikke sylindrene og trekke inn nok luft. Løsningen er å borre hull i gasspjeldene. Dette er HELT vanlig når man f.eks trimmer V8 forgassermotor og det er en GOD løsning. 2,8 EFI har dette originalt og jeg har det på min 2,9 også. Begynn med ett 6 mm hull. Hvis det ikke er nok så 8 mm. Hvis ikke ett 8 mm hull i hvert gasspjeld løser problemet så må du lete etter feil andre steder. At det går bedre er det jo ikke tvil om da, når jeg først trør på, men igjen så har jeg jo ikke gjort noe med bensintilførsel enda! Mer bensin inn, kan det hjelpe imot tenningsbanken?I bilcross tråden foreslo jeg 5,0 BAR bensintrykk og det mener jeg fremdeles er en god løsning. Også et spørsmål om ventiljustering.På en vanlig firer så er det jo slik at når syl.1 veksler så justerer man syl.4, og omvendt.Hvordan er dette på en V6 ? Noen som veit?Måten å gjøre dette på er å justere ventilene på den sylinderen som står i ØD tenning. Følg rotoren i fordeleren. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
jakob Posted October 15, 2011 Author Posted October 15, 2011 (edited) ok, datasprut hadde jo vert en stor fordel.. Og om du ikke har datasprut så burde du treffe rimelig riktig på dysestørrelse så motorstyringen klarer å justere den siste biten riktig? Eg og stilte ventilene mine, da justerte eg bare dem som var slakke, så turna eg motoren og gjorde samme igjen.Denne motoren tikker litt nå, men vet ikke om det er feil akkuratt.. Trodde det skulle tikke litt? Edited October 15, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
RS 1000 Posted October 15, 2011 Posted October 15, 2011 ok, datasprut hadde jo vert en stor fordel.. Og om du ikke har datasprut så burde du treffe rimelig riktig på dysestørrelse så motorstyringen klarer å justere den siste biten riktig? Eg og stilte ventilene mine, da justerte eg bare dem som var slakke, så turna eg motoren og gjorde samme igjen.Denne motoren tikker litt nå, men vet ikke om det er feil akkuratt.. Trodde det skulle tikke litt? Nja.Denne kammen er ikke villere enn at et bra resultat skal la seg gjøre uten datasprut. Staff forsøkte med 6 stk DOCH dyser, men han mente han fikk problemer med for mye bensin.2,9 dysene gir ca. 138 ccm.2,8 dysene gir ca. 167 ccm.DOCH dysene gir ca. 200 ccm. Med 5 BAR bensintrykk gir 2,9 dysene ca. 180 ccm. Det tikker ikke når ting er som de skal være. Noen som har tips om hvilken clutch som kan brukes med høykomp på 2,9 motoren?Orginal cosworth/2,9 clutch vil vell begynne å slure rimelig fort? Skal nesten helt sikkert bruke 2,8 svinghjul. Må ha alt, lamell, trykkplate osv.. En original eller lett oppgradert organisk Cosworth clutch holder LENGE. En god 2,0 motor med 0,8 BAR ladetrykk gir dreiemoment som en 3,6 L sugemotor. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
jakob Posted October 15, 2011 Author Posted October 15, 2011 1:Det tikker ikke når ting er som de skal være. 2:En original eller lett oppgradert organisk Cosworth clutch holder LENGE. En god 2,0 motor med 0,8 BAR ladetrykk gir dreiemoment som en 3,6 L sugemotor. 1: Ok, da må eg prøve og justere på ny. Kan det vere riktig med 0.35 inn og 0.40 ut? 2: Ok, men lurer på å kjøpe en SKIKKELIG clutch nå med en gang som eventuelt kan brukes til senere prosjekt, turbokonvertering for eksempel. Ap racing clutch eller noe? Hvor er dette å få fatt på? Og til en rimelig penge? Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
RS 1000 Posted October 15, 2011 Posted October 15, 2011 (edited) 1: Ok, da må eg prøve og justere på ny. Kan det vere riktig med 0.35 inn og 0.40 ut? 2: Ok, men lurer på å kjøpe en SKIKKELIG clutch nå med en gang som eventuelt kan brukes til senere prosjekt, turbokonvertering for eksempel. Ap racing clutch eller noe? Hvor er dette å få fatt på? Og til en rimelig penge? 1. Litt mindre. http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product.php?pid=V629BP2852. Pleier å anbefale alle å kjøpe trimdeler som Turbo, kam og clutch på samme måte som man kjøper sko. Kjøpe det som passer foten og bruken NÅ, så blir man fornøyd med resultatet.I dette tilfellet mener jeg at en original eller lett oppgradert ORGANISK Cosworth-clutch er det som passer. Edited October 15, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
jakob Posted October 15, 2011 Author Posted October 15, 2011 (edited) 1. Litt mindre. http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product.php?pid=V629BP2852. Pleier å anbefale alle å kjøpe trimdeler som Turbo, kam og clutch på samme måte som man kjøper sko. Kjøpe det som passer foten og bruken NÅ, så blir man fornøyd med resultatet.I dette tilfellet mener jeg at en original eller lett oppgradert ORGANISK Cosworth-clutch er det som passer. 1: åååja, tenkte på orginal motor nå eg 2: Ja, da får det bli en organisk cosworth clutch Hvor er dette og få tak på til en ok penge? Begynner å bli fattig.. Er student og har brukt over 10.000,- på motoren nå!! Edited October 15, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Maarius Posted October 16, 2011 Posted October 16, 2011 aiai, jeg har justert med 0.35 på innsug og 0.40 på eksos. Ikke rart det bråker da når jeg ser specsn på piper kammen Ja det koster dette her jakob... Da får jeg bore hull i spjelda og se om det løser seg.Kommer tilbake med update når jeg har gått gjort ting
RS 1000 Posted October 16, 2011 Posted October 16, 2011 1: åååja, tenkte på orginal motor nå eg 2: Ja, da får det bli en organisk cosworth clutch Hvor er dette og få tak på til en ok penge? Begynner å bli fattig.. Er student og har brukt over 10.000,- på motoren nå!! 1. Det gjorde du nok. 2. Hvis du er tålmodig så pleier det å dukke opp noe. Alternativt er Ebay eller bruktmarkedet. Egentlig trenger du kun Cosworth trykkplaten. Da får jeg bore hull i spjelda og se om det løser seg.Kommer tilbake med update når jeg har gått gjort ting Godt.Vi følger med og venter.... Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
IceTurbo Posted October 16, 2011 Posted October 16, 2011 Da har e fått kjøpt meg en krågsgrå sierra sedan 2.9 så få se om det blir noe trimming av den også etter hvert ;D Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
Tralten Posted October 17, 2011 Posted October 17, 2011 Noen her som har et sett grenrør som er avbildet i denne tråden som skal selges Til 2,9 Håvard 91539084
Maarius Posted October 18, 2011 Posted October 18, 2011 (edited) Bora et 6mm hull i ene gass spjeldet i dag.. aiai, tomgang på 1500 rpm Når jeg skal starte motor, av og til så er det som at den "slår tilbake" slik at starter drar veldig tungt i rykk og napp.Har vel for tidlig tenning da eller ...? Hører ikke noe banking når jeg pressern litt... Edited October 18, 2011 by Maarius
RS 1000 Posted October 18, 2011 Posted October 18, 2011 Bora et 6mm hull i ene gass spjeldet i dag.. aiai, tomgang på 1500 rpm Når jeg skal starte motor, av og til så er det som at den "slår tilbake" slik at starter drar veldig tungt i rykk og napp.Har vel for tidlig tenning da eller ...? Hører ikke noe banking når jeg pressern litt...Spesielt når den er varm, eller? Høres ut som du har justert litt mye fortenning ja. Prøv å måle tenningen med tenningspistol når starteren går. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Maarius Posted October 18, 2011 Posted October 18, 2011 (edited) Det skjer om jeg kinner uten å gi gass. Gir jeg litt gass, så fyrer den med en gang istedet for å slå tilbake.Varm eller ikke virker det som. Ikke at det er noe "problem" egentlig da.. men litt spesielt Har bare satt tenninga, nesten der den går "lettest".. vrir jeg den enda tidligere så får jeg noe tenningsbank, men det var jo denne eksosen da som ikke er forbedra enda da..Håpløst med den lampa, for jeg må langt utafor det merke for å få den til å gå som den skal .. Edited October 18, 2011 by Maarius
RS 1000 Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Det skjer om jeg kinner uten å gi gass. Gir jeg litt gass, så fyrer den med en gang istedet for å slå tilbake.Varm eller ikke virker det som. Ikke at det er noe "problem" egentlig da.. men litt spesielt Har bare satt tenninga, nesten der den går "lettest".. vrir jeg den enda tidligere så får jeg noe tenningsbank, men det var jo denne eksosen da som ikke er forbedra enda da..Håpløst med den lampa, for jeg må langt utafor det merke for å få den til å gå som den skal ..Det var litt spesielt ja. Det høres ut som du nærmer deg noe. I praksis så er det bare en "enkel" måte å få sjekket hva tenningen er i PRAKSIS på de fleste EFI motorer.Man må alltid begynne med å sjekke at 0-merket stemmer med ØD. Bilen må så kjøres driftsvarm, jekkes opp, settes på bukker og tas av bakhjulene. Så står en kar fremme med tenningslampe og en annen setter seg inn, starter opp, legger 3 gear og gjør klar for å holde turtallet stabilt på full gass i 3-5 sek. ved å venstrebremse. Det som er avgjørende for performanceresultatet er tenningstidspunktet kun på FULL gass på 3500, 4000, 4500 o/min osv. og her kan man begynne med å justere seg inn til maks 34 grader FØD. Etterhvert og ved behov kan man gjøre tester med å øke til opp mot 40. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Maarius Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 Aiai, skulle vel ha gjort dette for å optimalisere tenningen. men foreløpig blir det som det er. Men JA det er mye verre og få start når den er varm ! Slår tilbake som bare det. Er ikke mulig oppdrive den Racing 4T olja fra Mobil1 i 10W40.. Får'n bare i 15W40.Denne skal liksom være "tilsvarende" ettersom jeg forstod: Er den noe tess? http://www.nielsencdg.co.uk/acatalog/Mobil_Extra_4T_Semi_Synthetic_Engine_Oil_4_Litre.html
Torgeir B Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 Kan trygt bruke den der mener eg, API SJ og CF. http://motorcycleinfo.calsci.com/API.html 86 3dr IS
jakob Posted October 26, 2011 Author Posted October 26, 2011 (edited) Det var litt spesielt ja. Det høres ut som du nærmer deg noe. I praksis så er det bare en "enkel" måte å få sjekket hva tenningen er i PRAKSIS på de fleste EFI motorer.Man må alltid begynne med å sjekke at 0-merket stemmer med ØD. Bilen må så kjøres driftsvarm, jekkes opp, settes på bukker og tas av bakhjulene. Så står en kar fremme med tenningslampe og en annen setter seg inn, starter opp, legger 3 gear og gjør klar for å holde turtallet stabilt på full gass i 3-5 sek. ved å venstrebremse. Det som er avgjørende for performanceresultatet er tenningstidspunktet kun på FULL gass på 3500, 4000, 4500 o/min osv. og her kan man begynne med å justere seg inn til maks 34 grader FØD. Etterhvert og ved behov kan man gjøre tester med å øke til opp mot 40. Kan du forklare litt mer detaljert? Lurte på om eg skulle stilt tenninga AKURATT som den skal vere.. Kansje den er litt feil Edit: Går ikke ØD skalaen på blokka bare til + og - 15 grader ca.? hvordan da finne 34-40? Edited October 26, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
RS 1000 Posted October 26, 2011 Posted October 26, 2011 (edited) Kan trygt bruke den der mener eg, API SJ og CF. http://motorcycleinfo.calsci.com/API.htmlDet er rett og derfor ser den olje der helt ok ut. Kan du forklare litt mer detaljert? Lurte på om eg skulle stilt tenninga AKURATT som den skal vere.. Kansje den er litt feil Edit: Går ikke ØD skalaen på blokka bare til + og - 15 grader ca.? hvordan da finne 34-40? Du kan enten bruke en tenningspistol hvor du kan stille inn ønsket fortenning og så leser du av på 0-merket.Alternativt er at du stiller motoren i ØD. Du har da ett merke på reimhjulet og ett på motoren som står overens, ikke sant? Så vrir du motoren til 15 grader FØD. Du lager så ett nytt, men nøyaktig og lite merke på reimhjult som står overens med 0-merket på motoren. Så vrir du motoren ytterligere 15 grader mot klokken slik at det merket du nettopp laget kommer overens med 15 graders merket på motoren. Du har nå veiven i 30 grader FØD. Du lager ett nytt og tydelig merke på reimhjulet som står overens med 0 merket på motoren. Dette siste merket viser da 30 grader FØD, ikke sant? Når tenningslampen viser at dette merket står overens med 4 grader FØD merket på motoren så har du da 34 grader FØD tenning. Det er bare å la sjåføren trene litt først. Legg i 3. gear, legg venstrefoten lett på bremsen, gi forsiktig gass til man ser f.eks 4000 o/min, gi forsiktig gass og trykk stadig hardere på bremsen til man sitter med full gass og turtallet er noenlunde stabilt på 4000 o/min. Jo flere forskjellige turtall du har jo bedre oversikt over tenningskurven får du. Det er da lettere å forstå hva som skjer når du vrir fordeleren noen grader den ene eller andre veien. Edited October 26, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
jakob Posted October 26, 2011 Author Posted October 26, 2011 (edited) 1: Alternativt er at du stiller motoren i ØD. Du har da ett merke på reimhjulet og ett på motoren som står overens, ikke sant? Så vrir du motoren til 15 grader FØD. Du lager så ett nytt, men nøyaktig og lite merke på reimhjult som står overens med 0-merket på motoren. Så vrir du motoren ytterligere 15 grader mot klokken slik at det merket du nettopp laget kommer overens med 15 graders merket på motoren. Du har nå veiven i 30 grader FØD. Du lager ett nytt og tydelig merke på reimhjulet som står overens med 0 merket på motoren. Dette siste merket viser da 30 grader FØD, ikke sant? Når tenningslampen viser at dette merket står overens med 4 grader FØD merket på motoren så har du da 34 grader FØD tenning. 2:Det er bare å la sjåføren trene litt først. Legg i 3. gear, legg venstrefoten lett på bremsen, gi forsiktig gass til man ser f.eks 4000 o/min, gi forsiktig gass og trykk stadig hardere på bremsen til man sitter med full gass og turtallet er noenlunde stabilt på 4000 o/min. Jo flere forskjellige turtall du har jo bedre oversikt over tenningskurven får du. Det er da lettere å forstå hva som skjer når du vrir fordeleren noen grader den ene eller andre veien. 1: Det var jo ikke galt Skal klare det Men, hvor mye skal det vere ca. på orginal motor? - Edit: står det skal vere 12 grader fortenning på orginal motor i haynesboka. Hvor mye kan eg presse det for at den skal gå "best mulig"? Eventuelt hvor mange grader trengs for 98 blyfri, og vil eg merke noe forskjell? 2: Må gass-spjeldet være helt åpent? For å få rett vakum osv? -Bånn gass på 3. giret og prøve å holde den på 4000 o/min.?-Ca. hvordan skal tennings-kurven gå på dem forskjellige turtall på orginal motor? 3: skal også stille ventilene igjen imårra for å få det helt riktig. Da skal eg stille 0.35mm på inn-ventilen og 0.40mm på eksos-ventilen på KALD motor, i tilleg til at motoren står i ØD for gjeldende ventiler.Dette gjelder en ORGINAL motor. Something missing for success tomorrow? Mvh Jakob Edited October 26, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Truckdriver Posted October 26, 2011 Posted October 26, 2011 1: Det var jo ikke galt Skal klare det Men, hvor mye skal det vere ca. på orginal motor? - Edit: står det skal vere 12 grader fortenning på orginal motor i haynesboka. Hvor mye kan eg presse det for at den skal gå "best mulig"? Eventuelt hvor mange grader trengs for 98 blyfri, og vil eg merke noe forskjell?Poenget med prosedyren RS1000 beskriver er å få justert tenninga så den går best mulig. Når det gjelder prestanda på fullgass så er tenningspunktet på tomgang uinteresangt, da 2 motorer med samme tomgangstenning kan ha vidt forskjellig tenningskurve på fullgass. Det er tenningskurven på fullgass som er interesang for maks effekten sin del. 2: Må gass-spjeldet være helt åpent? For å få rett vakum osv? -Bånn gass på 3. giret og prøve å holde den på 4000 o/min.?-Ca. hvordan skal tennings-kurven gå på dem forskjellige turtall på orginal motor? For å være sikker på at motorstyringen registrerer at du skal ha full effekt skal du ligge på full gass. Eec-iv motorstyringen har en rekke korresksjonstabeller for tenning, bla fullgasskurve er vanlig.Om du du begyner å justere uten å ha full gass så kan det være delgasstabellen du justerer etter, og det blir feil. Om det hadde vært en gammeldags motor med fordeler som har sentrifulgalvekter og vakumklokke kunne du bare tatt av vakumslangen og ruset motoren opp til 4000rpm mens justerer tenning. Den metoden brukte jeg faktisk på min gamle 84mod ohc med gammeldags fordeler når jeg justerte tenninga til 38 grader på 4000rpm. Siden du har elektronisk motorstyring lar den seg ikke lure like enkelt til å tro at du har full gass. Da er overnevnte prosedyre nødvendig.4000rpm brukes som referansepungt da gamle 2v støypjernsmotorer bruker ha en tenningskurve som i utgangspungtet starter å gi mer tenning litt over tomgang, og oftest har full tenning inne imellom 3500-4000 rpm en plass.Når du da holder motoren på 4000rpm så skal motoren da normalt ha all tenning inne, eller ivertfall nesten all, og ettersom du ligger på full gass og full belastning så er det fullgasskruven som brukes. Om du legger motoren på ett lavere turtall så kan motoren være midt i stigningen på kruven, og om du da justerer tenninga til 34 grader så vil den få for mye når den har oppnådt full tenning. Motsatt om du ikke ligger på fullgass, da du kanskje ligger på delgastabellen som gir mer tenning enn fullgasskurven, og resulterer i at du får for lite tenning på fullgass. Som en grunnregel så bruker man som et utgangspungt til tenningskurve på fullgass på en gammel 2v motor med ca sylinderdim som 2,9 ca 34 grader makstenning(enda på fullgass på 4000rpm) på en effektiv motor med rask og god forbrenning, eventuelt stor fare for selvantenning. Og opp imot 40 grader på en mindre effektiv 2v motor, som kanskje har lav komp også.34 grader bør derfor være rimelig safe på en gammeldags 2v motor som utgangspungt. Når du nå har fått bekreftet makstenninga kan du i ettertid enkelt justere makstenninga med bare tomgangstenninga som referanse. F.eks 2 grader mer på tomgang vil også gi 2 grader mer på topp.På en motor med 4v teknikk er vanlige makstall fra 34-25 grader. Det ble litt avansert forklaring dette, men håper noe av det virker fornuftig - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
jakob Posted October 26, 2011 Author Posted October 26, 2011 (edited) Ja, forstod faktisk mye mer nå Takker for svar! Så da skal eg begynne med å stille 34 grader, og så prøve med fram og finne hvor mye tenninga skal vere?Om eg stiller fullgass tenninga perfekt, sviver den fint på tomgang også da? Sorry for dumme spørsmål Er ung og har enda alt for mye å lære! Edited October 26, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Truckdriver Posted October 27, 2011 Posted October 27, 2011 Tror RS1000 skal få lov å overta herfra, da jeg ikke er veldig kjent med akkurat denne motoren Dumme spørsmål er det slett ikke. Motorlære er ett komplisert og omfattende område når man går i dypet. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
jakob Posted October 27, 2011 Author Posted October 27, 2011 Ja, er litt komplisert av og til Men, er kjekk hobby og er lærerikt! Stilte litt på ventilene idag. Blei litt bedre, men tikka litt fremdeles. Kan tikkinga rett og slett være slitte løftere/kamaksel? Kan eg stramme mer enn 0.35 og 0.40 for å få bort tikking? Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now