jakob Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Maarius: Nei, har ikkje kjøpt kamaksling enda. Venter på at 2,8 stemepla skal dreies ned Gidder ikkje legge ut 6,400,- uten å vere sikker på at stempela passer og ikkje tar oppi toppen Skal ta av 1,1 mm Meninga var å kjøpe denne:V629BP285 - Ultimate Road kam kit med løftere og forsterkete ventil fjærer- http://www.streetdesign.no/?id=7526 Men, kommentarer på denne båtolja eg linka til tidligere? Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
RS 1000 Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 Men, kommentarer på denne båtolja eg linka til tidligere? Selv om det er Biltema så er motoroljer til båt med API rating SG alltid gode greier. Etter min mening kan du helt trygt fortsette å bruke denne. Ett enkelt, godt og trygt valg. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Maarius Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 Hvorfor 2.8 stempler istedenfor å plane av toppene, jakob?
jakob Posted September 3, 2011 Author Posted September 3, 2011 (edited) Vet ikkje helt sikkert Maarius Ble bare slik da eg fikk 2,8 stempel til en billig penge Ok, takker for svar Rs1000. Trodde selv dette skulle vere en grei olje.Sa til dem på biltema at eg skulle ha skikkelig olje, med feite api ratinger (som SG-SH-SJ..). Da stirra dem bare dump på meg og sa at det burde eg absolutt IKKJE gjøre Han forsikra meg flere ganger om at det ikkje var hans/biltemas ansvar om motoren gikk til %@/%#¤" Edited September 3, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
RS 1000 Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 (edited) Ok, takker for svar Rs1000. Trodde selv dette skulle vere en grei olje.Sa til dem på biltema at eg skulle ha skikkelig olje, med feite api ratinger (som SG-SH-SJ..). Da stirra dem bare dump på meg og sa at det burde eg absolutt IKKJE gjøre Han forsikra meg flere ganger om at det ikkje var hans/biltemas ansvar om motoren gikk til %@/%#¤" Bare hyggelig. Det er nok det ja. Herlig, det gjorde de nok ja.Her ser du akkurat hvorfor jeg i utgangspunktet ser på de aller fleste selger med forakt. Du skulle sett nøye på han og spurt om han mener at det faktisk er slik at høybelastede båt og MC motorer går til %@/%#¤" når eierene velger å kjøre Biltemas motorolje på dem. Han hadde sannsynligvis kvalifisert seg til Nm i roing på stedet. J **** stut. Typisk selger. Fullstendig inkompetent. Edited September 4, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
IceTurbo Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 hvorfor bestiller ikke bare folka rett ifra pipercams sin nettside, det er jo 2659kr for kittet + frakt og 25% moms Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
Maarius Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 (edited) hvorfor bestiller ikke bare folka rett ifra pipercams sin nettside, det er jo 2659kr for kittet + frakt og 25% moms link?Får ikke til å kjøpe direkte fra sida deres Edited September 4, 2011 by Maarius
IceTurbo Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 link?Får ikke til å kjøpe direkte fra sida deresmå sende mail: sales@pipercams.co.uk Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
Maarius Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 må sende mail: sales@pipercams.co.uk Sendte mail nå, får vel svar i morra
Maarius Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 Det gikk an det ja IceTurbo Men dem må ha mitt "Tax Number" før de kan få sendt pakken?Hvilket nummer skal det være ? Noen som har vært borti før ?
as. Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 (edited) Bestilte noen dekk fra UK i fjor, å det var personnumeret mitt som skulle inn som Tax number når man handler som privatperson. Edited September 5, 2011 by as.
Escort RST WRC Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 Skriv inn et vilkårlig personnummer viss de ABSOLUTT må ha det. For de har ingen rett til å kreve det, og du gjør lurt i å ikke oppgi det. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Maarius Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 shit. Sendte det nettopp.. Det går vel godt.....
jakob Posted September 6, 2011 Author Posted September 6, 2011 (edited) Maarius: Hvilken kam var det du spurte om når du sendte mail til dem? Har du kopi av mailen? Edit: Har fått tatt av 2,8 stempela 1,1mm nå så håper på å få gang på oppbygginga av motoren snart Edited September 6, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Maarius Posted September 6, 2011 Posted September 6, 2011 Maarius: Hvilken kam var det du spurte om når du sendte mail til dem? Har du kopi av mailen? Edit: Har fått tatt av 2,8 stempela 1,1mm nå så håper på å få gang på oppbygginga av motoren snart Spurte om det var mulig og kjøpe det kamkit'et, med den Ultimate Road kammen RS1000 anbefaler, KBV629285. Og ja det var mulig skreiv dem. Det kommer på 340 £ inkl. frakt. + norsk moms = 3725,50 NOK Og "Tax Number", var samma som personnummeret, takk for det "as."
jakob Posted September 6, 2011 Author Posted September 6, 2011 oki, var dette med nye løftere og forsterka ventilfjører? Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Maarius Posted September 6, 2011 Posted September 6, 2011 (edited) oki, var dette med nye løftere og forsterka ventilfjører? Jepp! Dette er kam-kit'et, ikke bare kamasklingen Edited September 6, 2011 by Maarius
jakob Posted September 6, 2011 Author Posted September 6, 2011 (edited) Fint! Da blir det bestillig av kamkitt iløpet av uka! Fikk svar selv også, £340 Edited September 6, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Maarius Posted September 6, 2011 Posted September 6, 2011 Fint! Da blir det bestillig av kamkitt iløpet av uka! Fikk svar selv også, £340 Min ble sendt i dag
Maarius Posted September 6, 2011 Posted September 6, 2011 Men da mens jeg venter på kamaksling så lurer jeg litt videre her.. Hvor er "plomberinga" i innsuget? Er det i den "efi" saken som er skrudd oppå selve innsuget, eller lengre ned altså, innsuget?
jakob Posted September 6, 2011 Author Posted September 6, 2011 (edited) Plomberinga sitter i denne efi saken som du kaller det Er vel dette som heter plenium / innsug. Der er det en "skillevegg" som deler innsuget i 2 deler. Så med andre ord så får 3 sylindere luft ifra den ene halvdelen og det ene spjellet, og så får dem 3 andre sylinderne luft ifra den andre halvdelen og det andre gass-spjellet. Du må kappe opp dette innsuget og fjerne denne "skilleveggen". Edit: det som du kaller insuget heter vell innsugsmanifold, og så er den saken som sitter oppå der kalt innsug. Edited September 6, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
RS 1000 Posted September 6, 2011 Posted September 6, 2011 (edited) Når man skrur plenumet ("EFI delen") av fra manifolden, så ser man at kanalene i innsugsmanifolden er mye mindre enn åpningene i pakningene. Dette er ett problem så her må man frem med Dremel eller lignende. Videre er det slik at ett nytt plenum uten skillevegg oppgis til å øke motoreffekten med 20 hk. Jeg mener derfor at det er en god idé å fjerne denne skilleveggen. Ettermarkeds plenum til ca. kr.7500,- : http://www.moranav6racing.com/category.html?CategoryID=38 Staff sitt hjemme-oppgraderte. Du må kappe opp dette innsuget og fjerne denne "skilleveggen".Hvis man tar en vinkelkutter og sliper ett bredt spor langs midten, ovenfra og ned så sliper man også bort skilleveggen samtidig, ikke sant? Dette er lett å sveise i eller tette/lime/fuge med kjemisk metallepoxy eller lignende også. Edited September 6, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
jakob Posted September 6, 2011 Author Posted September 6, 2011 Joda, om du kutter overfra og rett ned så går det, men eg kappet det helt opp og slipet det glatt og fint itillegg Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Maarius Posted September 6, 2011 Posted September 6, 2011 (edited) Jeg har jo et slikt ekstra plenum liggende, så da får jeg bare skjære det opp og få en kamerat til å tig'e det sammen igjen. Og dremel på kanalene i innsugsmanifolden.Det er oppskrifta forstår jeg! Litt usikker på kuttinga egentlig, forstod ikke helt dette: "Hvis man tar en vinkelkutter og sliper ett bredt spor langs midten, ovenfra og ned så sliper man også bort skilleveggen samtidig, ikke sant? Dette er lett å sveise i eller tette/lime/fuge med kjemisk metallepoxy eller lignende også" Mulig jeg er treig... Edited September 6, 2011 by Maarius
jakob Posted September 7, 2011 Author Posted September 7, 2011 (edited) Vist du ser innsuget RETT OVENIFRA, så vil "skilleveggen/plomberinga" ligge MITT i innsuget på langs. Skilleveggen går ifra bak på innsuget og frem til spjella. Denne veggen må fjernes slik at alle sylinderne får luft ifra HELE innsuget. Dette skal da gi motoren noen ekstra hk Edit: Slik ligger skilleveggen/plomberinga. Edited September 7, 2011 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now