jakob Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 (edited) Fant coilen på summit. http://www.summitracing.com/parts/acc-380876/media/images Men fant ikkje dem andre tinga du nevner.. Hva mer enn coil trenger eg? Ledninger til å koble opp coilen med (ser ut som et stikk på den, så trenger iallefall stikket) og overgang fra SAE til DIN kobling som skal på pluggkabelen? Edited February 24, 2013 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Som sagt så var alt det inkludert når jeg bestilte mine coiler fra Summit. Er du usikker så send dem en mail og spør Men ser prisen der var enda billigere, så mulig jeg tok feil i forrige inlegget mitt - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 (edited) Som sagt så var alt det inkludert når jeg bestilte mine coiler fra Summit. Er du usikker så send dem en mail og spør Men ser prisen der var enda billigere, så mulig jeg tok feil i forrige inlegget mitt Takk for hjelp, skal høre med dem Edited February 24, 2013 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Slik som denna?? http://www.jegs.com/p/Accel/Accel-Ultra-Coil-Ignition-Coil/1395269/10002/-1Ja. Der her du den. Har slik coil på 2 av mine biler.Ohc Sierraen min klarer med den å starte i minusgrader med tilnærmet rein E85 på tanken.Coilen krever pluggledninger med god isolasjon og skjerming for ikke å få overslag rett til jord.Det er godt vurdert. Det tror jeg på. Dette er den beste coilen på markedet. Den har helt unike egenskaper. Tenker at Magnecor klarer denne jobben. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 (edited) En kompis var i kontakt med Top Boss i England og fikk en meget hyggelig overraskelse. De hadde "hyggelige" trimkammer til disse motorene og delene som skulle til å for endre den originale patetiske kamtimingen til noe mer korrekt til performance. Slik det ble oppfattet var det faktisk tilstrekkelig plass mellom ventiler og stempler til at dette kunne gjøres. Prisene var langt fra så avskrekkende som man kanskje skulle tro når det gjelder 4 stk. kamakslinger. Jeg tror ikke det jeg hører fra Top Boss nå altså Fikk svar angående Piper 270 grader kammene. Fikk bekreftet at de er beregnet brukt sammen med original komp. og merket slik at man kan stille innsugskammene på 110 grader (fullt løft) uten justerbare drev. Og prisen... 380 pund Edited February 25, 2013 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 (edited) Som sagt så var alt det inkludert når jeg bestilte mine coiler fra Summit. Er du usikker så send dem en mail og spør Men ser prisen der var enda billigere, så mulig jeg tok feil i forrige inlegget mitt Fikk svar på mailen eg sendte, "These are only the coil, they do not include any wiring. They usually leave it up to the customer to choose how to wire it." Rart at det skal være "opp til kunden"..? Ser jo ut som det skal brukes et stikk inn på coilen, kan muligens bruke kabelsko også... Edited February 25, 2013 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Den har god gnist, kan man trygt si Jeg er ivertfall fornøyd.Ja, for å utnytte den høye tennenergien kan du ha større gap på pluggene. Men vær obs på at sjangsen for overslag ellers i tenningsanlegget er større med større pluggap.Vær også obs på at denne har SAE tilkobling, kontra DIN som er vanlig på europeiske biler. Summit selger disse coilene inkludert med løs SAE tilkobling og SAE hette, slik at man kan bygge om fra DIN til SAE tilkobling. Av prisen å dømme er den du linker til bare rein coil, uten HEI pigtail tilkoblingen eller SAE tilkoblingen.Går det greit med original tenningsmodul? Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Har ikke hatt noen problemer foreløpig. Har brukt den i lag med orginal tenningsmodul både på Cosworthen og ohcen. Sistnevnte er den siste typen med vakum og sentrifugalvekter i fordeler, og lite sluttrinn på innerskjerm.Fikk svar på mailen eg sendte, "These are only the coil, they do not include any wiring. They usually leave it up to the customer to choose how to wire it." Rart at det skal være "opp til kunden"..? Ser jo ut som det skal brukes et stikk inn på coilen, kan muligens bruke kabelsko også...Rart. Jeg bestilte 5 eller 6 stk av de coilene samtidig, og fikk med pigtail med HEI kontakten, samt SAE tilkobling med plugghette, og div. monteringsskruer.Heikontakten er den stikken du snakker om, med 2 flate hann kabelskolignende kontakter i coilen. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Rart. Jeg bestilte 5 eller 6 stk av de coilene samtidig, og fikk med pigtail med HEI kontakten, samt SAE tilkobling med plugghette, og div. monteringsskruer.Heikontakten er den stikken du snakker om, med 2 flate hann kabelskolignende kontakter i coilen. Bare bestille og gamble? Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 (edited) Da var coiler bestillt ifra jegs. Mye billigere enn fra summit. Summit har en høy pris på frakt..? Er jo merkbar forskjell på 284 dollar totalt kontra 340. Dette er for 2 coiler, med behandling og frakt. Edited March 16, 2013 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Hvor mye ble frakten på da? Fikk du noen avklaring på om det var bare coilen, eller om det følger med HEI og SAE tilkobling slik som på de jeg kjøpte fra Summit? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 (edited) En kompis kjøpte nettopp på summit. Han fikk med dessa delene. Vil tro at coilen kommer i en pakke med det du trenger, samme hvor du bestiller den For som sagt, så fikk eg svar fra summit: "These are only the coil, they do not include any wiring. They usually leave it up to the customer to choose how to wire it."Men alikevell følger det med ledninger Frakta fra jegs ble $84,87 og behandling ble $12,99. Tror frakt fra summit var over 110, pluss enda mer i behandling... Edited March 16, 2013 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprinut Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Jeg har på handa en 2.9 12v på handa som jeg skal putte oppi Caprien min etterhvert... Det som er gjordt med denne er: Balansert veiv.Borret til 3 liter.Porta topper.Trimkam.Superchip i orginal ECU. Kameraten min fikk gjort dette hos Vidmer Motor i Lillesand og ifølge de skal denne motoren yte 230-250hk i nåværende stand.Regner med de vet hva de prater om da de bygger veldig mye bra motorer.. I tillegg skal jeg ha Accel coilen som nevnt ovenfor, samt Sportex eksos og headers for 4x4 Bronco... Håper på ca 270hk når jeg er ferdig, burde funke greit med 1100kg tung bil Motoren er forøvrig en lamda versjon, ikke LMM, HELDIGVIS, siden LMM boksen ser for jæ...... ut.. Jeg gleder meg iallefall til å få denne motoren i bilen min etterhvert 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Uten datasprut og 6 spjeld , er det bortimot usansynelig at du kommer opp i 200hk.. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Frakta fra jegs ble $84,87 og behandling ble $12,99. Tror frakt fra summit var over 110, pluss enda mer i behandling...Jeg har nettopp bestillt noe til Merkuren fra JEGS selv: Part # Description Unit Price Qty Price 326-14657 PILOT BRNG .591 X.827 $9.99 1 $9.99 117-TS10001 COOLANT TEMP SENSOR $23.99 1 $23.99 375-8993PT-1 HEAD GASKET 2.3L FORD $21.99 1 $21.99 465-T014 Timing Belts $12.99 1 $12.99 110-140012 SUPER COIL FORD5.0 EEC-IV $49.99 1 $49.99 149-11027 O2 SENSOR $15.99 1 $15.99 110-35368 CONTROL MOD 83-96 TFI FOR $56.99 1 $56.99 110-4058 S/S WIRE 8MM 4 CYL FD 2.3 $35.99 1 $35.99 Subtotal: $227.92 Shipping, Handling & Tax(If applicable): $13.99 Total Charges: --------------------------------------------------------------------------------$241.91 Fikk etter en liten halvtime en telefon fra en hyggelig jente som lurte på om jeg ville ha flyfrakt til $108 eller økonomi shipping til $80. Fikk i tillegg en $10 sjekk fra ACCEL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Kva er forskjellen på dyse #727 og #750, er begge til 2.9? 0 280 150 750 Grønn 0 280 150 727 Naturell `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Kva er forskjellen på dyse #727 og #750, er begge til 2.9?0 280 150 750 Grønn0 280 150 727 Naturell I praksis ingenting. 750 dysene er oppgitt tii 144 ccm og 727 dysene til 142 ccm. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Så eg kan fint teste #727 dysene frå en `88 2.9 på min `92 2.9 som har #750 dyser. Har hatt litt problemer med bensinlukt i eksosen og bruker mye, men mulig det kan ha hatt noe med bensinpumpa som sviktet for meg nå... `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 (edited) Har endelig laga meg bryter som slår over på høyere trykk ved fullgass...Dårlige bilder men.. Har justert opp trykket til 4.5 ved fullgass..Merker godt at den er sterkere.. men ikke helt den store forandringen.. Edited August 18, 2013 by Maarius Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Til en annen gang, så har de mned automat en kickdownbryter som bare monteres på enden av wiren som kan brukes. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Tenkte jeg kunne nevne for de som har motorstyring med KAM(12V minne på EEC-IV pin 1), om det mangler strøm der, så finnes det en glassikring til denne forsyningen, på min scorpio var den teipet inn i ledningsnettet som sikringene til pumpe etc inni hanskerommet er koblet til, T1/250B(1A glassikring?). Har akkurat plukka ut ledningsnett av Scorpio. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarius Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Hvordan er denne Piper Ultimate Road kammen jeg har i motoren min, med tanke på om jeg skulle finne på å turbokonvertere?Gode greier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Hvordan er denne Piper Ultimate Road kammen jeg har i motoren min, med tanke på om jeg skulle finne på å turbokonvertere?Gode greier?Skogenracing gutta bruker Kent sin V6T46 kammen i sine motorer og resultatene taler for seg.Piper sin V629BP285 er i mine nøyne minst like godt egnet, men du må passe på å velge stor turbo. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z10an Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Hvordan ligger det an med prosjektene her gutter?-Ble man kvitt ventilklapringen?-Ble det liv i høykompmotorën med 2,8stempler?-Er det noen av dere som har effektkurver på prosjektene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted February 3, 2014 Author Share Posted February 3, 2014 Er liv i motoren min, men ikkje mappet. Går enoormt sakte. Lurer på å få bilen mappa, sveise litt rust og få den eu godkjent.. 1 Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now