KNAa Racing Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Skal få ut litt mere gamp i min nybygde motor,men begrenser seg på motorstyringen nå..Tenkte litt på ms,siden de har plug and play adapter,å prisen..men har egentlig slått fra meg ms pga forskjellige grunner..Tenkte litt på nira,siden es tuning ligger her i trondheim å selger dette,tenker da på mapping..Noen som har tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Kompis har NiRA og det virker veldig proft. Mitt råd er å bruke det den du skal ha til å mappe bilen foretrekker. Det er resultatet det kommer an på. Ikke at du sparte noen tusen på å kjøpe MS og egentlig må kjøre langt for å få det mappet skikkelig, eller at det ikke blir skikkelig mappet i det hele tatt.. I england bruker de ViPec eller Pectel T2, alt etter hva tuneren synes er det beste sprutet å jobbe med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Extreme Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Autronic sm4! www.cosworthclubsweden.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 "tipper" truckdriver kommer med en lang MS avhandling her etterhvert... '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 (edited) MS er jo en kjempeprodukt for de som ønsker å lære seg datasprut.. men jeg ville godt for Nira. Lettest tilgang til hjelp her i Trondheim.. Vet ikke hva de selger på bjørnstad, men har hørt mye rart der.... Vart d GT3071? Edited March 6, 2011 by tomnsr Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Kjører ikke Bjørnstad mye på DTA og Electromotive? Mener jeg har sett det.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 Blir lettvint med nira ja,da får jeg mappet her i trondheim..Har ikke satt meg inn i koblingsskjema enda,men er litt skeptisk på å ta bort orginalhjerne å ledningsmatte,mtp startsperre ++men blir jo ryddig når man legger nytt selv.Blir gt3071r ja;)grenrøret å.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 INGEN tvil da tar du Nira siden du da får lokal kompetanse. Ferdig prata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Og i tillegg er jo NIRA et sprut med veldig godt rykte.De jeg kjenner som har det er superfornøyd Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 (edited) "tipper" truckdriver kommer med en lang MS avhandling her etterhvert... Nei, har faktisk allerede vært i kontakt med trådstarteren Om man ikke har tenkt å gjøre mesteparten av jobben selv, men overlate det meste av justering, og kanskje installering til en proff, så blir nok enkleste og billigste løsninga å kjøpe ett sprut som tuneren er kjent med, og kan hente ut ønsket effekt uten å kaste bort tiden på å lære noe nytt. På området å hente ut maksimal effekt på en ellers ganske mild motor er det at det skiller minst fra forskjellige sprut. Det som vil ha mest innvirkning på akkurat dette feltet er nøyaktigheten på tenninga. Det ville være synd å ikke utnytte de positive fordelene 36-1 triggerhjulet som t25 motorene er velsigna med orginalt Ulempen med enkelte motorsport sprut er foruten at de koster mye, at de kan mangle enkelte funksjoner som gir en bedre funksjon til hverdags kjøring og funksjon. Fuksjoner som er uvesentlig for toppeffekt, og krever mer tid å justere, men gjør bilen bedre å leve med til hverdags Vet ikke om kanskje GEMS har PNP sprut som passer til eec-iv. Vet de har laga til Cosworth med IAW Weber-Marelli sprut. Fordelen med PNP sprut fra GEMS er jo at de monteres inn i en orginal hjerne, og innsprøytninga derfor blir seendes mer eller mindre orginal ut, og at de leveres med oppstartmap som skal være et godt utgangspungt. Dette blir som ett orginalt sprut, bare med mulighet for justering. Blir vel i samme gate som sprutet til Tore_TJ her Edit:Om du har lokal kompetanse kan det høres ut som Nira kan være ett godt alternativ også ja Edited March 6, 2011 by Truckdriver - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 kik lige her http://forum.cosworth-racing.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=3828 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now