armani Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 Ble signert samarbeidsavtale med Petter Solberg i helgen http://www.revolve.no/nb/nyheter/samarbeid-med-petter-solberg-og-petter-solberg-engineering-164 Petter skal bidra med hjelp til oppsett på bilen, samt kjøreutstyr Og jeg er en av førerne Etter nyttår starter bygging for fult, så dere får følge med Andreas 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 4, 2012 Author Share Posted February 4, 2012 (edited) En liten oppdatering: Mottok toppen her om dagen, ser ganske sweet ut! Etter å ha satt opp modell i GT-Suite og kjørt hundrevis av simuleringer endte Mobeck og jeg blant annet opp med et nytt design på innsugs-og eksosportene. Dette fordi vi etter regelene er nødt til å kjøre med en 20mm restriktor. Innsugsportene er faktisk overdimensjonert til selv original effekt, noe jeg har fått bekreftet av bekjente, blant annet Jan Viker her inne (samt kompiser som kjører IoM - Isle of Man). Her reduseres innsugsportene selv med opptil 170hk. Ved å redusere portens størrelse økes gasshastigheten, og det blir lettere å tune motoren - spesielt med restriktor. Det nye designet er en 10% mindre innsugsport. Flowdataene snakker for seg selv; en økning i flow på 10,5% ved 25" vannsøyle. Dette er målt i flowbenk.Data fra flowbenk fikk vi på både originale og modifiserte porter, og ut i fra dette beregnet jeg flow koeffisienter til bruk i motorsimuleringene. Flow koeffisienter er en faktor som forteller hvor godt en port flower over ventilen. Portene ble remodellert ved bruk av en 2-komponent epoxy. Epoxyen forankres i porten ved å sveise inn et anker før tilsetting av epoxy. Før: Resultatet: Takk til Mobeck Tekniske for all hjelp! Andreas Edited February 4, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 Spennende!! Se litt nede på siden her så ser du noe lignendehttp://forums.evolutionm.net/evo-dyno-tuning-results/447351-highest-hp-4g63-engine-2007-a-69.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 Ser bra ut med epoxy fyllinga i porten, lurer på hvilken diameter dere har på kanalen iforhold til ventil diameter? 88%? Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 4, 2012 Author Share Posted February 4, 2012 (edited) Stemmer bra det as. Egentlig litt mindre faktisk. Edited February 4, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 Stemmer bra det as. Egentlig litt mindre faktisk.Ok. Lurte mest på om man brukte omtrent samme formel som på ikke strupa motorer når det blir brukt så liten restriktor. Har du eksakt % ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 15, 2012 Author Share Posted April 15, 2012 (edited) Liten oppdatering her; Motorriggen er klar, ser litt frankenstein ut - den ble utviklet for å matche rammens bakpart slik at vi fikk produsert eksosanlegg parallelt med rammen, og på den måten unngår vi å miste produksjonstid på selve rammen. Der er nok som skal gjøres med karosseritilpasning og hjuloppheng, braketter, brannvegg osv. Riggen skal brukes til bremsing av motor på Bjørnstad Bil i Orkanger. Grenrøret er designet av Ole Martin Mobeck og meg, og bygget av Ole Martin. Dette er noe av det råeste man kan få! 0.9mm SS, 4xEGT og BBL montert. Motor er bygget med høykomp stempler 13,3:1, portet / modifisert topp, Total Seal gapless stempelringer, keramisk coatede stempler (av Mobeck), 2 stegs variabelt karbonfiber innsug +++. Blir spennende framover med avdukingsdag 3. Mai på Gløshaugen. Kommer til å poste flere bilder etter avdukingsdatoen Mvh Andreas Edited April 15, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 gromt!! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luthor Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Stilig, best of luck! MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 ****** rått. Lykke til! 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 16, 2012 Author Share Posted April 16, 2012 Mobeck Tekniske : http://www.mobeck.com/ 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra"2.0iS Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Hei, har sjekket opp ang. justerbare kamdrev, og har drev som passer, har forsøkt å sende PM, mail og SMSmvhJan V Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 24, 2012 Author Share Posted April 24, 2012 (edited) Hei, Da har jeg svart! Trodde jeg sendte avgårde et svar men da har det skjedd noe. Vi bremset motor i går! De siste dagene har stort sett gått i ett. Toppeffekt blir lagt ut etter avduking... Vi må ha litt spenning Men kan nevne at vi fikk presset den opp til 13800rpm. mvh Andreas Edited April 24, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 25, 2012 Author Share Posted April 25, 2012 Rett før bremsing 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Spennende tråd, dette. Særlig interressant å se hvordan effektkurven ser ut med restriktoren.... Ikke at jeg har noe peiling på porting og innsugs- design på denne type motorer med dette knappenålshodet av en restriktor, men jeg tror dere & Mobeck har gjort mye bra mhp. dette. Lykke til. PS: Grønn av misunnelse på dere NTNU'ere i dette prosjektet. Hmm. Det var et eget motorfag eller motorgruppe på NTNU for noen år siden... Jeg vurderte mulighetene for en dr.- oppgave, men bestemte meg for å holde meg i nabooaget & jobbe istedet. (Ikke så dumt med noen kr. om du vi gjennomføre noen motorprosjekter...) Kom aldri så langt at jeg gjorde noe egentlig forarbeid som å ta kontakt. MVH RS Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 25, 2012 Author Share Posted April 25, 2012 Ja, det er utrolig spennende! Tar mye tid da Fikk den på hjula i dag, med reserve-A-armene våre. Uprightsene ser helt utrolige ut. Vi har karbon A-armer klare, men for testfase 1 benyttes naturligvis stål. Vi vil luke ut feil før vi benytter vårt hovedoppsett.Öhlins dempere og pullrod foran og bak! Andreas Bell cranksa på siste bilde ble desverre designet "feil vei" av en eller annen grunn, slik at utsparringene ikke vises.. Det er synd fordi de ser helt ekstreme ut. Det er ikke et solid stykke, den flaten dere ser er kun 1mm tykk.. Kjekt med litt ekstra styrke Skulle dog vært riktig vei så hadde det sett litt bedre ut. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra"2.0iS Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 og ISR bremser, ser det ut som... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 25, 2012 Author Share Posted April 25, 2012 Stemmer det 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra"2.0iS Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Fikk ikke noe svar av deg igår om dere ville ha det AFR analyseprogrammet, kan ganske sikkert tilpasses deres lamdalogging Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 25, 2012 Author Share Posted April 25, 2012 Gjerne det! 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra"2.0iS Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 ok sender det til mailboksen din Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 25, 2012 Author Share Posted April 25, 2012 Takk! Har du trua på prosjektet, Jan? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra"2.0iS Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Ja ser bra ut dette her, er litt misunnelig på ressursene dere har....ser jeg har lagret to mailadresser til deg hvilken skal jeg bruke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 25, 2012 Author Share Posted April 25, 2012 Det er akkurat samme for meg, optimalisering@revolve.no ! Bare vent til dere ser karosseriet... Ser helt villt ut.. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra"2.0iS Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Da var det sendt, dere må kansje gjøre litt endring i target map, men det kan vi ta på tlf når dere har innstallert det. er også laget for us med "." som desimaldeler istedet for "," som vi bruker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now