Tottof Posted March 4, 2011 Posted March 4, 2011 Var ute å kjørte og kom over en fartshump da bilen plutselig stoppet, sjekket gnist, reim og fant til slutt ut at bilen ikke fikk bensin. så min første tanke er da bensinpumpa. Noen som vet om bensin pumpa er inni tanken eller på utsida? bilen er en 90 modell ohc. ser også på org. pumpe fra mekonomen, men den koster jo flesk, finnes det alternativ? har hørt at biltema pumper ikke funker på insprøytningsmotorer. 90' Sierra 2,0 Ohc85' Granada 2,8 gl66' Ford Thunderbird
Torgeir B Posted March 4, 2011 Posted March 4, 2011 Sjekka sikkerhets bryteren i hjulbrønnen da ? 86 3dr IS
Tottof Posted March 4, 2011 Author Posted March 4, 2011 har ikke fått feilsøkt skikkelig ennå, så det blir i morgen men takk for svar, er det andre kjente svakheter som relee eller sikringer som kan være feilen? 90' Sierra 2,0 Ohc85' Granada 2,8 gl66' Ford Thunderbird
Torgeir B Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 sjekk om bensin relet slår seg på, og sjekk om det går stømm inn på pumpa.Har du utvendig pumpe så sitter den i hjulbrønnen bak ilag med bensin filteret. Vist ikke så ligger pumpa i tanken, men eg tror det bare er sierra Dohc 8v og xr4x4 v6 som har det (90+) 86 3dr IS
Tottof Posted March 5, 2011 Author Posted March 5, 2011 takker for svar hadde vert fint om eg slapp å kjøpe ny pumpe 90' Sierra 2,0 Ohc85' Granada 2,8 gl66' Ford Thunderbird
///M-Power Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 (edited) Pumpa på din bil er festet på undersiden av bensintanken, henger løst over bakken altså.Men er nok som torgeir b sier, det er nok det sikkerhets reelet som er problemet. Som du finner i bagasjerommet, der hvor reserve hjulet ligger så er det vell en bryter på en boks du må trykke på.. Edited March 5, 2011 by ///M-Power
Tottof Posted March 5, 2011 Author Posted March 5, 2011 Da var det fikset, takker for svar! blei ganske lettet når de var å trykke på enn knapp kontra ny pumpe til 2500 kr 90' Sierra 2,0 Ohc85' Granada 2,8 gl66' Ford Thunderbird
Torgeir B Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Har hent meg meg også, er det første eg pleier å sjekke Noen kobler den vekk, pga den begynner å feile.Men eg vil helst ha den der pga sikkerheten i tilfelle en velt\kollisjon. 86 3dr IS
alelys Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Har hent meg meg også, er det første eg pleier å sjekke Noen kobler den vekk, pga den begynner å feile.Men eg vil helst ha den der pga sikkerheten i tilfelle en velt\kollisjon. Rart dette releet, kærsja i en lyktestole og dro av veien i min dohc 4x4 uten at releet slo ut. sist sommer dro jeg og broren min av litt dynamitt 50m unna bilen, da slo releet ut Cosworthen jeg kjøpte meg i august var releet borte og forbikoblet. -Alexander
Recommended Posts