S.Nikolaisen Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 (edited) Noen som har no tips ang å ta ut registeret? Lurer på om det er tett.. Og aldri gjort detta før så noen tips hadde vært fint:) Alle svar er til hjelp:) Edited March 2, 2011 by S.Nikolaisen
Sierra-Ole Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Tøm den for kjøleveske. Ut med den nedre delen av dashboardet, der ser du en svart svær boks med 5 "slanger" som stikker ut. Desse kan du enkelt dra av, bortsett fra de som går nedover til gulvet bak, de er festa med en liten propp. Demonter varme og ventiljusterings enheten som er festa med 2 skruer. Så er det to slanger som går gjennom torpedovegg, du ser dem bak motoren på høyre side. Desse må du ha av. Det er her kjøleveska kommer inn og ut. Deretter demonterer du den svarte boksen, det er en 4-6 små bolter om jeg ikke husker helt feil. Dra boksen til deg, og vips så sitter du med hele boksen i fanget. Nå kan du enkelt åpne den og inni der ligger varmeapparatsradiatoren. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
Janna Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Tøm den for kjøleveske. Ut med den nedre delen av dashboardet, der ser du en svart svær boks med 5 "slanger" som stikker ut. Desse kan du enkelt dra av, bortsett fra de som går nedover til gulvet bak, de er festa med en liten propp. Demonter varme og ventiljusterings enheten som er festa med 2 skruer. Så er det to slanger som går gjennom torpedovegg, du ser dem bak motoren på høyre side. Desse må du ha av. Det er her kjøleveska kommer inn og ut. Deretter demonterer du den svarte boksen, det er en 4-6 små bolter om jeg ikke husker helt feil. Dra boksen til deg, og vips så sitter du med hele boksen i fanget. Nå kan du enkelt åpne den og inni der ligger varmeapparatsradiatoren. Kommer vel litt an på hvilken bil han har? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Sierra-Ole Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Det er posta i cosworth forumet, å det er nok samme prosedyre både på sierra/scorpio 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
Escort RST WRC Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Escort?? Scorpio??? Har ikke så fryktelig mye med Cossie å gjøre i mine øyne Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Sierra-Ole Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 (edited) Å Escort selfølgeli ja Er det ikke så å si samme prosedyre på desse tre bilene da? Å det er desse tre som er cosworther tar jeg ikke feil? Den siste Focusen er jo en RS, så den må vere utelukket. Edit: Om prossedyren er så lik eller ikke spiller iallefall ikke så stor rolle. Det var Sierra jeg ville forklare fremgansmåten på, da det er Sierra han har. Slik at det er sagt. Edited March 2, 2011 by Sierra-Ole 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
grcossie Posted March 3, 2011 Posted March 3, 2011 Er det en Escort, så er den en dritt jobb, må løyse ned hele dashbordet, midtkonsoll og div, Sierra er det fort gjort på
Ford ragger Posted March 3, 2011 Posted March 3, 2011 Det er en sierra.. Hvis du ikke får det til stian, så kan du ringe meg.. Gjort detta mange ganger... Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link
S.Nikolaisen Posted March 5, 2011 Author Posted March 5, 2011 Takk for tips:) da blir det en tur ned te verksted te uka og prøve å se hva han får te da:P Ringer deg hvis det sku væra no je ja:)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now