Jump to content

Trimming av 2.0 dohc :)


Sonnir

Recommended Posts

Hei :) vurderer å kjøpe en ford sierra 2.0 dohc bilcrossbil stv.

 

Noen som har tips til trimming? :)

Hovedproblemet på DOCH er de ultramilde originalkammene som har mye tilfelles med de originale Cosworth turbokammene.

En original DOCH er så mildt oppsatt at den funker godt i en tung Scorpio med automat og derfor er egentlig de originale kammene kun er egnet til turbokonvertering.

Noe av det første du bør gjøre er derfor å få dem slipt om til noe som er bedre egnet i en Sierra med manuell kasse.

Hør med KM cams.

http://kmcams.com/

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

det aller første jeg ville gjort med dohc'en er å tenke på å bli kvitt varmen.. det org "grenrøret" blir veldig fort glødene etter så lite som 5min med hard kjøring.. så koble opp tvangsstyring av viftene med en gang! ;)

 

insuget på dohc'en er en stor begrensning sammen med "grenrøret".. så som et bilcross bygg ville jeg nok prøvd med på alsley 4-2-1 grenrør og gassere..

og bytt bakdiffen til annen utveksling.. for mt75 kassa og dohc'en er en cruser kombo, men med annen utveksling kan den bli ganske kvikk på bane ;)

 

 

har gått en dohc stv her i bilcross å den hadde bare nye kammer, hjemme portet topp og grenrør,annen utv diff, sammen med noen "reodor felgen" løsninger.. å den gikk ganske greit den..

Link to comment
Share on other sites

ikke i org sierra.

 

dohc som ble levert i sierra er 8v.

men det er 2 kammer? :)

 

det aller første jeg ville gjort med dohc'en er å tenke på å bli kvitt varmen.. det org "grenrøret" blir veldig fort glødene etter så lite som 5min med hard kjøring.. så koble opp tvangsstyring av viftene med en gang! ;)

 

insuget på dohc'en er en stor begrensning sammen med "grenrøret".. så som et bilcross bygg ville jeg nok prøvd med på alsley 4-2-1 grenrør og gassere..

og bytt bakdiffen til annen utveksling.. for mt75 kassa og dohc'en er en cruser kombo, men med annen utveksling kan den bli ganske kvikk på bane ;)

 

 

har gått en dohc stv her i bilcross å den hadde bare nye kammer, hjemme portet topp og grenrør,annen utv diff, sammen med noen "reodor felgen" løsninger.. å den gikk ganske greit den..

Takk for svar :)

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Link to comment
Share on other sites

Ahahaheheheee!!

 

Kveldens gode latter.. :lol:

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

DOHC tenk over di bokstavene litt :P

 

Double OverHead Cam

 

dobble "overhode" kammer, kan ikke være så vanskelig? :=

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...