Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei :) vurderer å kjøpe en ford sierra 2.0 dohc bilcrossbil stv.

 

Noen som har tips til trimming? :)

Hovedproblemet på DOCH er de ultramilde originalkammene som har mye tilfelles med de originale Cosworth turbokammene.

En original DOCH er så mildt oppsatt at den funker godt i en tung Scorpio med automat og derfor er egentlig de originale kammene kun er egnet til turbokonvertering.

Noe av det første du bør gjøre er derfor å få dem slipt om til noe som er bedre egnet i en Sierra med manuell kasse.

Hør med KM cams.

http://kmcams.com/

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

det aller første jeg ville gjort med dohc'en er å tenke på å bli kvitt varmen.. det org "grenrøret" blir veldig fort glødene etter så lite som 5min med hard kjøring.. så koble opp tvangsstyring av viftene med en gang! ;)

 

insuget på dohc'en er en stor begrensning sammen med "grenrøret".. så som et bilcross bygg ville jeg nok prøvd med på alsley 4-2-1 grenrør og gassere..

og bytt bakdiffen til annen utveksling.. for mt75 kassa og dohc'en er en cruser kombo, men med annen utveksling kan den bli ganske kvikk på bane ;)

 

 

har gått en dohc stv her i bilcross å den hadde bare nye kammer, hjemme portet topp og grenrør,annen utv diff, sammen med noen "reodor felgen" løsninger.. å den gikk ganske greit den..

Posted

ikke i org sierra.

 

dohc som ble levert i sierra er 8v.

men det er 2 kammer? :)

 

det aller første jeg ville gjort med dohc'en er å tenke på å bli kvitt varmen.. det org "grenrøret" blir veldig fort glødene etter så lite som 5min med hard kjøring.. så koble opp tvangsstyring av viftene med en gang! ;)

 

insuget på dohc'en er en stor begrensning sammen med "grenrøret".. så som et bilcross bygg ville jeg nok prøvd med på alsley 4-2-1 grenrør og gassere..

og bytt bakdiffen til annen utveksling.. for mt75 kassa og dohc'en er en cruser kombo, men med annen utveksling kan den bli ganske kvikk på bane ;)

 

 

har gått en dohc stv her i bilcross å den hadde bare nye kammer, hjemme portet topp og grenrør,annen utv diff, sammen med noen "reodor felgen" løsninger.. å den gikk ganske greit den..

Takk for svar :)

Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITION

Skoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)

Volvo 240 - Bilcrossbil

 

Mitt Prosjekt

Min salgstråd

Posted

Ahahaheheheee!!

 

Kveldens gode latter.. :lol:

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Posted

DOHC tenk over di bokstavene litt :P

 

Double OverHead Cam

 

dobble "overhode" kammer, kan ikke være så vanskelig? :=

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...