Jump to content

97 mondeo stopper


dohcboy

Recommended Posts

hei, fruen min sin 97 mondeo stoppet mens den gikk på tomgang,den ville heller ikke starte igjen etterpå. dette er en 2l zetec, i disse tilfellene der bilen har stoppet\nektet å starte har ikke bensinpumpa starta. dvs slår på tenninga å da skal jo pumpa starte. MEN d hender den ikke gjør det å da starter den ikke. så da har man blitt nødt å slå av å på tenninga sikkert 20 ganger før at pumpa endelig har starta. kan dette være pumpe releet eller tennings brytern ?

oxo i dette tilfelle at bilen ikke starter har jeg sjekka om det var gnist, noe det ikke var. jeg vil tro dette har en sammenheng med at bensinpumpa ikke starte

 

er det noen her som har hatt liknende tilfeller ? og evnt hva feilen kan være, tenkte å prøve å bytte pumpe releet først å se.

 

 

mvh

 

Even

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

jo men som skrevet i første post. jeg er klar over slike ting. MEN når ikke pumpa starter i d hele tatt når man vrir på nøkkeln DA får heller ikke motoren gnist når man turner motoren.. men har oppdaget at om man slår av å på tenninga nok mange ganger så starter pumpa, da starter oxo bilen.. igjen kan dette være bakdel av tennings låset, er dette noe "vanlig" feil ?

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...