2.8i TIC Posted February 28, 2011 Share Posted February 28, 2011 Hehe er kanskje litt overprisa... Meeeen, om man sammenligner litt med tanke på andre merker, og også legger i verdien at dette er faktisk en ganske lav km orginal vingebil, og med ingen modifikasjoner som ikke kan taes av og gjøre bilen i 100% orginalstand igjen, veier ganske mye opp til den som vil ha en slik bil.. Ser f.eks det ligger en mercedes evo 1 ute til salgs nå, orginal 89mod, anses å være meget pen.. til 324.000,- uten avgifter, det er jo og drøyt mye.. Men en samlerbil er en samlerbil uansett merke. Kommer helt på mannen som skal kjøpe bilen, er han som ser hva bilen er verdt.. Jeg for min del hadde klart meg likegodt med en bra ombygd vingebil til 100k,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 (edited) Ser f.eks det ligger en mercedes evo 1 ute til salgs nå, orginal 89mod, anses å være meget pen.. til 324.000,- uten avgifter, det er jo og drøyt mye.. Men en samlerbil er en samlerbil uansett merke. den er med alle norske avgifter.ville vert en syk pris om den ikke var inkludert alle avgifter. tror nok det ligger en liten god fortjeneste også på den bilen. har forøvrig alltid hatt lyst på sånnen evo1..så har kikka masse på dem på mobile.de Edited March 2, 2011 by lowman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Da denne skiftet eier forrige gang (ifjor tror jeg?) var prisen også høy. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Er det noen som veit hva motoren har kommet på? den mangler merket på bakluka.. er den lakka opp? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flügel Cossie Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 En bil er jo verdt det den blir solgt for uansett, dette er sikkert ikke noen upris hvist noen har veldig lyst på den og råd til å betale 86' Sierra RS Cosworth (Prosjekt)87' Sierra RS Cosworth Moonstone83' Sierra 5dr. 2.0L - Spec: Hengerfeste.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 En bil er jo verdt det den blir solgt for uansett, dette er sikkert ikke noen upris hvist noen har veldig lyst på den og råd til å betale Det er sant.. eg kan kun snakke for meg sjøl, men eg hadde aldrig kjøpt ein "vanlig" vingebil for RS500 penger Bare te å velge.. Men IKKJE vrake! http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?p=1&s=760 The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Det er sant.. eg kan kun snakke for meg sjøl, men eg hadde aldrig kjøpt ein "vanlig" vingebil for RS500 penger Bare te å velge.. Men IKKJE vrake! http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?p=1&s=760 +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Ganske enig i at du kan kjøpe deg orginal 500 til de penga, men det får du aldri skilt på her i landet. Eneste løsningen er å bygge om til venstreratt og da kan du like gjerne kjøpe deg orginal vingebil og montere stylinga. Rs500 er jo tross alt bygd på vingebiler Hadde vært enormt kult å eid en orginal, men jeg syns det er døfødt å ikke kunne bruke en bil til 400 000 på veien... blir for dumt. Da kan du bruke 400 000 på en grom banebil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 er vel ingen sak i verden å få skilt på en rs500 da,bortsett fra d koster flesk totalt i lommeboka .. i hovedsak trenger man bare å bytte lysa forran !!! pga lysbilde Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Å? Hvorfor skulle det koste flesk? 20 hk mer.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Ganske enig i at du kan kjøpe deg orginal 500 til de penga, men det får du aldri skilt på her i landet. Eneste løsningen er å bygge om til venstreratt og da kan du like gjerne kjøpe deg orginal vingebil og montere stylinga. Rs500 er jo tross alt bygd på vingebiler Hadde vært enormt kult å eid en orginal, men jeg syns det er døfødt å ikke kunne bruke en bil til 400 000 på veien... blir for dumt. Da kan du bruke 400 000 på en grom banebil! The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 er vel ingen sak i verden å få skilt på en rs500 da,bortsett fra d koster flesk totalt i lommeboka .. i hovedsak trenger man bare å bytte lysa forran !!! pga lysbilde Mulig jeg tar feil, men er det ikke ganske vanskelig å registrere høyrestyrte biler i dag? eller gjelder det kun japser? Hvordan er det med typegodkjenning av rs500 i Norge? Holder det med at de er typegodkjent i UK? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Mulig jeg tar feil, men er det ikke ganske vanskelig å registrere høyrestyrte biler i dag? eller gjelder det kun japser? Hvordan er det med typegodkjenning av rs500 i Norge? Holder det med at de er typegodkjent i UK?Regelen er vell at bilen må være TUV godkjent.. noe ikkje eksotiske japse biler er.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 hadde engelskmenna bare kjørt på riktig side av veien hadde det vært så mye mer aktuelt!!!! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 hadde engelskmenna bare kjørt på riktig side av veien hadde det vært så mye mer aktuelt!!!! Hehe.. det er jo det som skiller RS500´n fra lillebror da! hehe The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Høyrestyrte orginale Cosworther er ikke noe problem å få skilt her i Norge, de bilene er jo allerede typegodkjent her. Problemet med japanske "super" biler er at dem ikke er typegodkjent. Du kan typegodkjenne det selv hvis du vil, men det koster mye penger og du må ha to/tre ekstra biler som er nøyaktik lik den du vil ha registrert opp, for dem skal gå igjennom endel tester, blandt annet kollisjonstest. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Står nå en rs500 på skilt ikke så langt herfra så kan da ikke være så vanskelig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Motorhistorisk grunnlag.... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 4, 2011 Share Posted March 4, 2011 Hehe.. det er jo det som skiller RS500´n fra lillebror da! hehe hadde det ennå vært kun det '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Motorhistorisk grunnlag.... Så vidt jeg vet er den ikke registrert på det. Motorhistorisk grunnlag er jo kun egnet for biler som skal stå i glassmonter omtrent.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Såvidt jeg veit er det den eneste måten å få godkjent en ikke-typegodkjent bil i Norge. Men de godkjenner vanligvis bare 2-3 stk av samme modellen på dette grunnlaget. Bilen kan du bruke, men det er noen begrensinger på km pr år og ikke lov og bytte til uorginale deler osv. Gikk ei stønn 2 stk Mazda Cosmo her i bygda. Eid av samme kar og de to eneste med skilter i Norge. Begge på motorhistorisk grunnlag. 3 rotors wankel. Den gangen en knall tøff bil som gikk fælt orginalt. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Eunos Cosmo er artig bil ja En kompis her har hatt en slik en i noen år, men uten skilt Kjøpt av han karen du snakker om.Har prøvd den et par ganger, og er absolutt artige biler Men nå har en annen kompis kjøpt bilen, tatt utav motoren, og skal bruke den i noe annet spennende med en Garrett GT4294 etc. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Såvidt jeg veit er det den eneste måten å få godkjent en ikke-typegodkjent bil i Norge. Men de godkjenner vanligvis bare 2-3 stk av samme modellen på dette grunnlaget. Bilen kan du bruke, men det er noen begrensinger på km pr år og ikke lov og bytte til uorginale deler osv. Gikk ei stønn 2 stk Mazda Cosmo her i bygda. Eid av samme kar og de to eneste med skilter i Norge. Begge på motorhistorisk grunnlag. 3 rotors wankel. Den gangen en knall tøff bil som gikk fælt orginalt. Jepp klar over det der. Men det er jo i grunn kun en vanlig sierra cosworth som jo er typegodkjent i Norge, bortsett fra ratt og lykter..Det er nå uansett ihvertfall to stk rs500 på skilt her i landet så hvis de må registreres på motorhistorisk er det små sjanser for å få flere på skilt.. Vet om flere biler i omgangskretsen som er registrert på motorhistorisk og kravene til originalitet kan være et sant hlvete når man plutselig trenger deler til en litt spesiell bil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Snakka nettopp med eieren av den rs500 som er her i området. Registrert på vanlig vis..ikke noe motorhistorisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Det er faktisk en baktrekker Skyline som er registrert på vanlige hvite skilt her i distriktet. Denne skal være importert fra England, og ikke registrert på motorhistorisk grunnlag. Så helt umulig burde det heller ikke være for en Ford med rattet på feil side - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now