tomnsr Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Snakka nettopp med eieren av den rs500 som er her i området. Registrert på vanlig vis..ikke noe motorhistorisk. Er det lenge siden denne ble registrert i Norge? Vet du om det står Sierra RS500 i vognkortet? Jeg hadde uansett kontakta biltilsynet og fått det bekreftet før jeg vurderte å ta inn en... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Er det lenge siden denne ble registrert i Norge? Vet du om det står Sierra RS500 i vognkortet? Jeg hadde uansett kontakta biltilsynet og fått det bekreftet før jeg vurderte å ta inn en... Har ikke sett vognkortet. Han mente det ikke var noe problem å registrere en i det hele tatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 5, 2011 Share Posted March 5, 2011 Hmm... Nei ikke veit jeg, men om vi oppsummerer litt da. Ble det solgt en eller fler RS500 nye i Norge? Eller bruktimportert av Ford forhandler og solgt i Norge? Ikke meg bekjent. Hadde da Ford Norge giddi å fått Rs500 typegodkjent i Norge? Er snakk om litt penger... Om den aldri er type godkjent i Norge er det to muligheter meg bekjent. Motorhistorisk grunnlag, eller ta den inn som en vanlig rs cos og håpe ingen er våkne nok til å skjønne forskjellen, og således få den på norske skilter. Eller? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
agip Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Motor bygget kom på rundt 60.000.- ferdig med alt av innsug og turbo. motoren er totalrenovert utvndig og innvendig og er bygget av EBB og skulle være god får 530hk. men da bilen ble bremset hos Ringstad var det såpass moment i motoren på lav register at clutchen takka får seg og resultatet ble 401,2 hk på hjula @ 1,5 bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Har ikke sett vognkortet. Han mente det ikke var noe problem å registrere en i det hele tatt.Stig sin?Jeg veit ikke, men tror det må være noe spesielle vilkår fra begynnelsen av. Enten finnes det norsk typegodkjenning på RS500, eller så er det motorhistorisk, eller siste mulighet kan jo ha vært en tur på Tüv/dekra og en villig representant fra SVV.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Det blir kanskje enklere når den blir veteran.. Det mysser jo av gamle MG´r Jaguarer, Aston Martin, minier osv som det ikkje blei solgt nye av her i landet.. Så det ordner seg nok Å som eg bestandig har sagt.. eie ein ekte RS500 hadde for meg vert større glede enn å ut å kjøre den hver dag Motor bygget kom på rundt 60.000.- ferdig med alt av innsug og turbo. motoren er totalrenovert utvndig og innvendig og er bygget av EBB og skulle være god får 530hk. men da bilen ble bremset hos Ringstad var det såpass moment i motoren på lav register at clutchen takka får seg og resultatet ble 401,2 hk på hjula @ 1,5 bar DET er motoren sin det! The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Nå har det jo blitt solgt vingebil i norge før, for 300k. Dog da en bil uten interiør, ikke kjempestrøken, popnagler på hjulbuene etc, og med bur, men mye grommere spec på driverk, motor diff etc. Så da trekker jo de gromme delene opp prisen. Men kunden som virkelig vil ha denne bilen betaler jo kanskje det den koster. Selv om jeg personlig mener at den kanskje er litt "dyr", med tanke på at alt som skiller den fra en orginal er motor til 60k. Ihvertfall i henhold til det han skriver. I denne diskusjonen da, så kan jeg jo spørre hva folk mener at jeg kunne tatt for min egen bil, ved salg? Så kan man jo sammenlikne litt. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 så kan jeg jo spørre hva folk mener at jeg kunne tatt for min egen bil, ved salg? Så kan man jo sammenlikne litt. Trur du kunne tatt den prisen du vil ha jeg, den vogna di er uten tvil den fineste Vingebilen jeg noen gang har sett. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Trur du kunne tatt den prisen du vil ha jeg, den vogna di er uten tvil den fineste Vingebilen jeg noen gang har sett. peneste replikaen '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Stig sin?Jeg veit ikke, men tror det må være noe spesielle vilkår fra begynnelsen av. Enten finnes det norsk typegodkjenning på RS500, eller så er det motorhistorisk, eller siste mulighet kan jo ha vært en tur på Tüv/dekra og en villig representant fra SVV.. Ja Stig sin. Å er ikke registrert på motorhistorisk. Å som eg bestandig har sagt.. eie ein ekte RS500 hadde for meg vert større glede enn å ut å kjøre den hver dag Hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 (edited) Det finnes ikke egne type godkjennings papirer for RS 500.Da de ble registret i England ble de registret på vanlig vingebil godkjenning.Dette kan man også gjøre den dag i dag i Norge. Disse ble tatt ut av vanlig produskjonslinje for vingebiler, så sendt til "ombygging". Så vidt jeg har forstått så står de 500 produserte 500`ne inne i rekka med ch.nr for vingebiler.Så skaffer man TUV papirer på sitt 500 ch. nr. og viser hos en ikke alt for vrang mann på biltilsynet så skal det gå i orden. Det som ikke mange vet er at man kan også kreve å få beregnet avgiftgrunnlaget alternativt når bilen er høyre rattet. Og kan slippe unna med 1/2-1/3 engangs avg. Dette pga. lavere salgsverdi i Norge da rattet er på "feil" side for folk flest. Edited March 23, 2011 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Nå har det jo blitt solgt vingebil i norge før, for 300k. Dog da en bil uten interiør, ikke kjempestrøken, popnagler på hjulbuene etc, og med bur, men mye grommere spec på driverk, motor diff etc. Så da trekker jo de gromme delene opp prisen. Men kunden som virkelig vil ha denne bilen betaler jo kanskje det den koster. Selv om jeg personlig mener at den kanskje er litt "dyr", med tanke på at alt som skiller den fra en orginal er motor til 60k. Ihvertfall i henhold til det han skriver. I denne diskusjonen da, så kan jeg jo spørre hva folk mener at jeg kunne tatt for min egen bil, ved salg? Så kan man jo sammenlikne litt. Isåfall ville din være ett røverkjøp for 500 laken, hvis man sammeligner denne på Finn... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Har mistenkt det at det burde la seg gjøre å bare regge den som en "vanlig" vinge med 224 hk. Nå har det jo blitt solgt vingebil i norge før, for 300k. Dog da en bil uten interiør, ikke kjempestrøken, popnagler på hjulbuene etc, og med bur, men mye grommere spec på driverk, motor diff etc. Så da trekker jo de gromme delene opp prisen. Men kunden som virkelig vil ha denne bilen betaler jo kanskje det den koster. Selv om jeg personlig mener at den kanskje er litt "dyr", med tanke på at alt som skiller den fra en orginal er motor til 60k. Ihvertfall i henhold til det han skriver. I denne diskusjonen da, så kan jeg jo spørre hva folk mener at jeg kunne tatt for min egen bil, ved salg? Så kan man jo sammenlikne litt.Den kan du få akkurat det en person vil gi for den. Er ingen orginal bil, men det betyr strengt talt ingenting når det er så strøkent som der. 300 vil jeg si er billig. Ligger nok ikke ute lenge da. 400 kanskje passe og muligens reelt. 450... tjææ... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 (edited) Nedsatt en 45 lapp nå.. Mvh Edited March 26, 2011 by 87RS Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 han har nok lest råtipset mitt i denne tråden '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 han har nok lest råtipset mitt i denne tråden hehehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Lurer fremdeles på effektutsagnet.. Det er jo mildt sagt rart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Det er skrivefeil, det var 402 Nm. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Fremdeles godt gjort. I såfall en godt bygd motor Sjukt lyst på denne egentlig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Trur du kunne tatt den prisen du vil ha jeg, den vogna di er uten tvil den fineste Vingebilen jeg noen gang har sett.Takk, så hyggelig Den kan du få akkurat det en person vil gi for den. Er ingen orginal bil, men det betyr strengt talt ingenting når det er så strøkent som der. 300 vil jeg si er billig. Ligger nok ikke ute lenge da. 400 kanskje passe og muligens reelt. 450... tjææ...Dette er jo litt i samme bane som jeg har tenkt. Er jo som du sier, kjøpers interesse avgjør jo mye. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 skulle likt å sett papirer på de talla? hvis det stemmer er det vel kanskje en av få motorer rs 1000 ville skryti av men 320 000? lykke til sjelden du syns noe er omnomnom da, kverna Hvis vi forholder oss til bildene så ser vi Turbonetics med T4 turbinhus, grenrør, ekstern WG og også Flowtech. Alt dette ødelegger spool up! Forøvrig MÅ motoren produsere 900 Nm ved 3200 o/min for at det skal bli 402 hk utav det. En 2,0 L motor trenger ca. 4,5 BAR ladetrykk for å klare dette.Tipper at realistiske effekten er på rundt 75 hk ved 3200 o/min og effekt ved 4000 o/min er rundt 165 hk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Hvis vi forholder oss til bildene så ser vi Turbonetics med T4 turbinhus, grenrør, ekstern WG og også Flowtech. Alt dette ødelegger spool up! Forøvrig MÅ motoren produsere 900 Nm ved 3200 o/min for at det skal bli 402 hk utav det. En 2,0 L motor trenger ca. 4,5 BAR ladetrykk for å klare dette.Tipper at realistiske effekten er på rundt 75 hk ved 3200 o/min og effekt ved 4000 o/min er rundt 165 hk. Dette vil jeg gjerne høre mere om... Kan bare uttale meg ang det jeg har sett på video, og denne virker da unektelig være effektiv med dette oppsettet... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Dette sier det aller meste. Motor bygget kom på rundt 60.000.- ferdig med alt av innsug og turbo. motoren er totalrenovert utvndig og innvendig og er bygget av EBB og skulle være god får 530hk. men da bilen ble bremset hos Ringstad var det såpass moment i motoren på lav register at clutchen takka får seg og resultatet ble 401,2 hk på hjula @ 1,5 bar Dette vil jeg gjerne høre mere om... Kan bare uttale meg ang det jeg har sett på video, og denne virker da unektelig være effektiv med dette oppsettet...Da må du stille spørsmål. Det er den sikkert. Sammenlignet med hva? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 (edited) Utfra utsagnet ditt om 75hk på 3200 virker den jo så lat at den ville blitt frakjørt av en vanlig dohc i starten... Vil jo vite hvorfor ting som er gjort med denne bilen i dine øyne er ødeleggende for spol up osv... Sammenlignet med andre cosworth-motorer til denne prisen.. Man bygger da vel ikke så dyr motor for å oppnå så elendig resultat som du påstår... Edited April 3, 2011 by Loffen -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now