Jump to content

Dårlige bremser


viceguy

Recommended Posts

kjørte i butikken for å handle noe mat for helga det er ca 200m til en rundkjøring med mye trafikk. Merket at bilen hadde nesten ikke noe brems enda jeg trampa hardt på pedalen. Må skyte inn at jeg har merket dette før også med kald bil i kombinasjon av snø/regn å kulde (har kommet bløt snø her i natt), klarte i allefall å få bremsa ned uten at noe gikk galt. På veien videre til butikken (er ikke mere enn 5 min kjøretur) så bremsa jeg litt nå og da når jeg hadde mulighet til det å når jeg parkerte så var bremsene normale igjen.

 

Lurer på om det er flere av dere som har opplevd noe lignende? Til dere som jobber med Ford er dette en generell sykdom med denne typen Mondeo, eller er dette noe som ikke skal være sånn? Bilen er fortsatt under Fords garanti i 6 mnd. til så om dette går på garantien så vil jeg gjøre noe med det.

 

Kort å godt hva mener dere???

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

hadde samme problemet i dag tidlig etter å ha kjørt i en stor vanndam!

samme skjer når jeg vasker bilen så må jeg bremse ett par ganger får å få full effekt

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Virker som dette er på alle 4 hjula, men alt av bremsedeler inkludert skiver ble byttet for litt over 1 år siden. Har ogs¨sjekka klossene å jeg har plenty med belegg igjen. Er lissom så snodig at det bare skjer når det er vått i været i kombinasjon med kald bil :wacko:

 

Pedalen går heller ikke i bånn å ingen varsel lampe lyser.

 

Får vel kjøre innom forhandleren på Mandag.

 

hadde samme problemet i dag tidlig etter å ha kjørt i en stor vanndam!

samme skjer når jeg vasker bilen så må jeg bremse ett par ganger får å få full effekt

 

Stemmer når du nevner det, har opplevd det samme når jeg har vasket bilen selv.

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Kan ikke ha noe med veisalt og gjøre da?

 

Har vel blitt et mer og mer vanlig problem at det legger seg ei tynn hinne på bremseskivene som hindrer friksjon når du trår inn pedalen.

-1988 Ford Sierra Cosworth

-1992 Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...