escortzetec Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 (edited) Hallo!Driver om dagen å bygger en Fiesta mk2 med 1,8 zetec motor. Spørsmålet mitt er om noen vet åssen det passer med spindler og dempere fra en escort mk4 på denne? har stående en escort mk4, og denne har vensentlig større bremser og kraftigere dempere enn fiestaen, derfor jeg vil montere det. Edited February 25, 2011 by escortzetec Prosjekt: Fiesta mk2 1,8 zetecBruksbil: BMW 325TDS e36x: jeep grand cherokee 2,5 TD escort mk4 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Litt off topic men får du godkjent med zetec 1.8L ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortzetec Posted February 25, 2011 Author Share Posted February 25, 2011 Litt off topic men får du godkjent med zetec 1.8L ? Har ikke skjekket så mye angående det, men bilen ble eu- godkjent rett før jeg ribba den, så har da skilt i 2 år til i hvertfall;) Prosjekt: Fiesta mk2 1,8 zetecBruksbil: BMW 325TDS e36x: jeep grand cherokee 2,5 TD escort mk4 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Jeg er litt skeptisk. Bærearmene er litt forskjellige og sitter ikke styrestaget høyere på Fiesta? Små forskjeller kan gjøre store utslag på kjøreegenskapene. Jeg ville heller jaktet på et XR2-oppsett (240mm ventilerte skiver) eller Cosworth 4x4 calipere med RS2000-skiver. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortzetec Posted February 25, 2011 Author Share Posted February 25, 2011 Jeg er litt skeptisk. Bærearmene er litt forskjellige og sitter ikke styrestaget høyere på Fiesta? Små forskjeller kan gjøre store utslag på kjøreegenskapene. Jeg ville heller jaktet på et XR2-oppsett (240mm ventilerte skiver) eller Cosworth 4x4 calipere med RS2000-skiver.ja, største problemet blir vel i forhold til styrestaget vil jeg tro. men åssen er det med dempere og stabstag på xr2? er det samme diameter på demper som på "vanlig" 1,1? Prosjekt: Fiesta mk2 1,8 zetecBruksbil: BMW 325TDS e36x: jeep grand cherokee 2,5 TD escort mk4 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Dempere mener jeg skal ha samme dimensjoner på 1.1 og XR2.XR2 har 14mm stabstag foran, de andre har 12mm og jeg tror noen kom uten. XR2 har også stabstag bak. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortzetec Posted February 25, 2011 Author Share Posted February 25, 2011 Dempere mener jeg skal ha samme dimensjoner på 1.1 og XR2.XR2 har 14mm stabstag foran, de andre har 12mm og jeg tror noen kom uten. XR2 har også stabstag bak. Okei, takk for svar! Prosjekt: Fiesta mk2 1,8 zetecBruksbil: BMW 325TDS e36x: jeep grand cherokee 2,5 TD escort mk4 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now