Jump to content

SVINDEL


Fredrik92

Recommended Posts

Hei, for snart 1 månde siden kjøpte jeg en bak fanger av Stein Udnæs på finn.

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26570138

 

På slutten av januar månde 2011 kom jeg over en bakfanger til min Sierra på finn, kontaktet selger og vi ble enig om at jeg skulle betale på forhånd, han sende konto nr og jeg betalte de 700kr for fanger og frakt, ventet noen dager uten å høre noe ifra han, plutselig fikk jeg mail den 5. februar om at han var syk og jeg måtte vente noen dager ellers skulle han returnere pengene, jeg svarte med at det var greit å vente noen dager og gjorde det. Så ventet jeg 1 uke før jeg tok kontakt, ingen tok telefonen og ingen svarte på mail. Ventet 1 uke til og ingen svar.. og sånn har det vært helt til idag, snart 1 månde siden han sa han var syk og nå har jeg innsett at dette mest sannsynlig er en svindel.

 

Så advarer dere, hold dere unna denne selgeren, snakket med finn kundeservice, så de vet om det :) Kommer nok til å anmelde handlingen til selger, 700kr e kjipe penger, men uansett så e det for dumt at han skal slippe unna uten konsekvenser!

 

 

 

Mvh: Fredrik

post-8990-129857161104_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har du tenkt tanken at mannen kanskje ER syk?

 

1 månde siden han sa det!

 

hadde det vært meg hadde eg ihvertfall gitt beskjed oftere, han ignorerer meg helt, når eg ringer slår han av telefonen og allt... kunne ventet i 1 månde til eg vist han bare hadde svart meg, men når han ignorerer meg på den måten så tar eg det som svindel nå...

Link to comment
Share on other sites

Den tanken slo meg også før jeg hadde lest alt ned denne siden. Hva med å søke nr opp på kart,og så finne nærmeste nabo og ringe der og spør om de vet noe ang sykdom eventuelt om de har sett fyren i det siste?

 

Ingen dum ide... takker ;)

 

Hmm... sjekket litt rundt om kommer ingen vei på kart eller noe, men kanskje eg fant han på facebook Stein Kr Udnæs, ikke aktiv siden jan. 29 og en mann i 60 årene gidd ikke å svindle for 700kr??

 

Jaja, får se hva som skjer...

Link to comment
Share on other sites

Har handlet med han og kjenner fler som også har handlet med han. Det han fortalte meg den gang var at han ikke ville sende deler mer da han ofte ikke fikk betalt eller at oppkravspakker ikke ble hentet. Om jeg hentet delene så var det fritt frem. Ikke var han dyr heller. En jeg kjenner ringte han for ca fire uker siden ang noen deler men han hadde ikke det som trengtes. Jeg har ikke truffet han men fikk delene mine med noen andre som reiste og handlet av han. Sendte delene med dem og jeg betalte han pr nettbank i ettertid.

Alder spurte jeg ikke om men noen konfirmant var han nok ikke. Kan jo være at han er syk, trenger jo ikke være svindler, men som sagt, jeg har kun handlet med han en gang. Han bor utenfor Askim i Østfold.

Link to comment
Share on other sites

Han har ikke vert aktiv på facebook siden januar, han har sagt han er syk og han er i 60 åra. 700kr er beløpet. Hadde du giddet å ofre noe for en så liten sum penger? Penger er penger, ja. Men, jeg hadde iallefall ikke giddet bryet med å svinlde noen for en så liten sum. (men så hadde jeg ikke svindla noen uansett da) Jeg synest faktisk det høres ut som at han kan snakke sant, og jeg ville vert litt forsiktig før jeg gikk så langt å anmeldte forholdet. Pluttselig må du betale mer enn de 700kr du "tapte" i saksomkonstninger.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

har handla med han før ,og det var no tull med en lisens på en gammel bilcross bil.tok kontakt med han,og forklarte problemet. og var der en gang seinere ,og fikk noen cosworth deler gratis som kompensasjon. har kjøpt noen rallypiggdekk som jeg skal nerover å hente snart hos han. jeg veit han har vært noe syk. mvhb sTIAN

Link to comment
Share on other sites

har handla med han før ,og det var no tull med en lisens på en gammel bilcross bil.tok kontakt med han,og forklarte problemet. og var der en gang seinere ,og fikk noen cosworth deler gratis som kompensasjon. har kjøpt noen rallypiggdekk som jeg skal nerover å hente snart hos han. jeg veit han har vært noe syk. mvhb sTIAN

 

kan du nevne for han at jeg venter på min bakfanger og at han må ta kontakt :)

 

Har du prøvd å ringe fra ett annet tlf nr enn ditt eget for å se om han svarer da?

 

JA, ringt på 3 forskjellige telefoner med sånn 3 dagers mellomrom... ingen kontakt, får håpe bcLars1 kan hjelpe meg :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

prata ved han på tlf i dag,og avtalte att jeg skal nerovertil han i neste uke en gang.. kan prate ved han ang bakfangeren din jeg,men hva vil du mest da? ha igjen pengene?, få han til å love å sende fangeren til deg? elr att jeg skal ta med meg fangeren??

Link to comment
Share on other sites

prata ved han på tlf i dag,og avtalte att jeg skal nerovertil han i neste uke en gang.. kan prate ved han ang bakfangeren din jeg,men hva vil du mest da? ha igjen pengene?, få han til å love å sende fangeren til deg? elr att jeg skal ta med meg fangeren??

 

Tar pengene tilbake ordnet meg en annen bakfanger her i Bergen... kan du sende pm på hvilket nr du ringer ??

 

Takker

Link to comment
Share on other sites

forstår godt at du ble skeptisk.

tok jo jammen for sinnsykt lang tid da..og uten og gi lyd fra seg synes jeg iallefall ikke det er noe bra av selger.

men seff har han vert syk..så ..men må da være mulig i dagens dataalder og kunne fikse noe i litt rimeligere tid for en kunde man har solgt noe til.

 

men bra det ordna seg da:)

Link to comment
Share on other sites

forstår godt at du ble skeptisk.

tok jo jammen for sinnsykt lang tid da..og uten og gi lyd fra seg synes jeg iallefall ikke det er noe bra av selger.

men seff har han vert syk..så ..men må da være mulig i dagens dataalder og kunne fikse noe i litt rimeligere tid for en kunde man har solgt noe til.

 

men bra det ordna seg da:)

 

Ja heldigvis, hadde ingen tro på at eg skulle få fangeren... men plutselig igår ringte posten "vi har en fanger til deg" viste ingenting om det... han har bare sendt fangeren uten å gi beskjed, men avsenderen het Elin og noe... sikkert en beskjent som har sendt ;)

 

uansett godt det ordnet seg :)

Link to comment
Share on other sites

Ja heldigvis, hadde ingen tro på at eg skulle få fangeren... men plutselig igår ringte posten "vi har en fanger til deg" viste ingenting om det... han har bare sendt fangeren uten å gi beskjed, men avsenderen het Elin og noe... sikkert en beskjent som har sendt ;)

 

uansett godt det ordnet seg :)

 

ja bra det:)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...