Jump to content

cosworth


arnebjarne

Recommended Posts

Som trådbeskrivelsen sier.så driver jeg fortsatt å knoter med den ***** bilen..

Jeg får den ikke til og gå reint på turtall. har bytta plugger og litt div..

men det virker som at den går på 3 da ladetrykket kommer.bare buldrer og skyter..

Begynner virkelig og bli lei nå :angry2:

 

Noen som har peiling på hva dette er? satte i nye ngk bcr8es plugger i dag.uten hell.

når jeg starter bilen så går den på 3.fram til jeg pusher litt på peddalen.

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Som trådbeskrivelsen sier.så driver jeg fortsatt å knoter med den ***** bilen..

Jeg får den ikke til og gå reint på turtall. har bytta plugger og litt div..

men det virker som at den går på 3 da ladetrykket kommer.bare buldrer og skyter..

Begynner virkelig og bli lei nå :angry2:

 

Noen som har peiling på hva dette er? satte i nye ngk bcr8es plugger i dag.uten hell.

når jeg starter bilen så går den på 3.fram til jeg pusher litt på peddalen.

jeg så etter siste kjøring at brevbånd måleren lå på 10, får den for mye bensin tro??

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Om btr ikkje følger ladetrykk, så burde det gi utslag på bb-lambdaen din ja. Ser du skriver lenger oppe at afr ligger på rundt 10. Er dette på tomgang og oppover til ladetrykk?

 

den går på rundt 10 når ladetrykket begynner ca...

drevet og justert litt på bensintrykket.så kan være at den går litt fet..

den skal vel ligge på rundt 11?

men vet ikke om dette kan ha noe og si men.

men den går helt fint på tomgang bilen.

 

Kom til og tenke på en ting nå :)

mulig det kan være kondens?

har ca 20+ i garasjen da jeg tok den ut i går..

og rett ut i 20-.kan jo ha noe og si det :)

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

11 er veldig safe, men også veldig hardt for pluggene. Rundt 12-12.5 burde du ha i mine øyne

 

er ikke 12.5 veldig lite da?? tenker da på bensin.

nylig montert lamda.så skjønner lite av den egentlig :)

bare hørt at den burde ligge på 11.2 ca. og ikke noe høyere..

 

11 er veldig safe, men også veldig hardt for pluggene. Rundt 12-12.5 burde du ha i mine øyne

 

er det på tomgang eller under kjøring..

 

med rolig pådrag så den knapt får ladetrykk, går den reint hele veien oppover da???

 

 

jobber jeg pent med den så går den ordentlig.

Edited by arnebjarne

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

er ikke 12.5 veldig lite da?? tenker da på bensin.

nylig montert lamda.så skjønner lite av den egentlig :)

bare hørt at den burde ligge på 11.2 ca. og ikke noe høyere..

 

 

 

er det på tomgang eller under kjøring..

Ligger den på 11 på tomgang må det være noe feil, vil få ett sinnsykt forbruk.

11 på maks ladetrykk er også for mye brannslukking imho, men brenner ikke motoren hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Ligger den på 11 på tomgang må det være noe feil, vil få ett sinnsykt forbruk.

11 på maks ladetrykk er også for mye brannslukking imho, men brenner ikke motoren hvertfall.

 

11. det er på fult pådrag. på tomgang går den på 13-15

sånn den er nå så går den på 10 på fult pådrag.

Edited by arnebjarne

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som du mister gnisten ved ladetrykk syns jeg... Dårlig gnist?

 

jeg kjørte først med noen champion plugger. og dem smalt etter 6mil..

og nå prøvde jeg noen ngk bcr8es.så det var mange inne her som brukte dem..

men noe sa til meg at jeg burde slå dem ned til ca 0,4??

 

noen ganger funker den normalt.og andre ganger så går den kunn og fusker og går på 2-3 sylindere med pådrag vel og merke.

 

jeg kjørte først med noen champion plugger. og dem smalt etter 6mil..

og nå prøvde jeg noen ngk bcr8es.så det var mange inne her som brukte dem..

men noe sa til meg at jeg burde slå dem ned til ca 0,4??

 

noen ganger funker den normalt.og andre ganger så går den kunn og fusker og går på 2-3 sylindere med pådrag vel og merke.

 

Er snart så hele bilen detter ut for salg snart :P

Edited by arnebjarne

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Bare så vi kan ekskludere litt

Hvilken coil har du, og hvor gammel.

Hvilke pluggledninger, og hvor gamle.

 

Sitter motorsport pluggledninger (Blå).coil er jeg usikker på.men det kan jeg sjekke opp..

 

Prøv Denso.. Jeg hadde champion før, men med Denso fikk jeg faktisk dobblt så kraftig gnist...

 

Champion plugga funka fint helt til dem smalt:)

ngk plugga har jeg ikke fått til og funke enda...

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Fase/phase-sensor i fordeler kan vel også ha noe av samme feilsymptomer. Hør med Escossie her inne, mener han måtte bytte sin pga. samme problem

 

Jeg får kikke litt nermere på det en dag...

Litt lei denna bilen nå.så nå kan den få stå et par dager.

til jeg får igjenn litt arbeidslyst.drevet i verkste konstant 1 mnd nå med kunn knoting...

Må pleie fruen litt før jeg blir kasta ut:)

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det er jo helt klart tydelig at det ikke er pluggene sin feil at du har problemer...

 

Du må få orden på tenningsanlegget ditt. Du må kontrollere pluggledningene dine, og da mener jeg ta alle av og sjekke kontaktene for eir og lignende.

Ta av fordelerlokket ditt og se hvordan tilstanden på det er. Kan du ikke bedømme det selv, så legger du ut et bilde så kan vi hjelpe.

Du må gjøre det samme med rotor.

Når du har rotor og fordelerlokk demontert må du kontrollere fasesensoren nede i fordeleren, husk å sjekke ledningene til den også (de som er inni fordeleren), og kontakten i godset på fordeleren.

Du må også sjekke veivsensoren. Se etter synlig slitasje etc. Du må også sjekke klaringen mellom veivsensor og alle 4 tappene på reimhjulet.

Legg den på ca 0,5-0,6mm.

Tror forøvrig ikke at det er den som er problemet, men sjekk uansett. Det lureste du gjør er å kjøpe deg et nytt sensorkit.

Du må også være obs på at det kan være gremlings i ledningsnettet, er tross alt gammelt etc.

Men hvordan ligger afr på tomgang? På rolig jevn-gass kjøring, og på fullt pådrag?

Hvor høyt bensintrykk? Hvilke dyser? Er de gamle? Hvilken bensinpumpe og hvor gammel? Har du byttet bensinfilter på den? Hvilken chip har du? Og resten av oppsett på motor?

Sier ikke at det er mangel på bensin som er årsaken, siden du har veldig feit blanding på pådrag med ladetrykk, men du bør absolutt sjekke desse tingene også når du først er igang.

 

Regner med at det er en tenningsrelatert feil du har. Men den feite blandingen gjør at du får andre problemer også. F.eks. pluggene lever ikke lenge når du har slike problemer med fusk + feit blanding.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...