Kverna Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Bare ikke gi opp. Cosworth er så koselig når det går Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Når min fjuska tok jeg fram elektrosprayen min og gav de tre kontaktene på torpedoveggen en god dusj. Vips, full gass og null problem. start med det enkleste først Kan og nevne at tenningsmodulen min var laber, og da hadde jeg lignende symptomer. da hjalp det ikke med sprayen lenger.Har du kjøpt deg Cosworth, må du bare regne med at det blir noen timer i garasjen. Sånn er det bare 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Jeg ville begynt med å måle pluggkabler, og kabel mellom coil og fordeler. kablene kan se strøkene ut uten og virke bra, er kun måling som kan gi deg svar på dette. de skal måle mindre en 15kohm, men vanligvis måler de ca.4kohm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Buldring oppover sier meg at det er bensin relatert! plugger/pluggledninger pleier å kødde også nede på tomgang!Det er ikkje lett å bli klok på BB lambda.. den er jo ikkje individuell for hver sylinder! Xr4`n min gikk kun på kvart gass (0 fjusk å gikk greit så lenge eg ikkje tråkka gassen for langt inn!) ellers så bare smalt den å streva! Kjøpte alt av tenningsdeler nytt, justerte tenning, sjekka bensintrykk, ga opp og brukte bilen på kvart gass.. etter hvert så blei det værre å værre!!!til slut måtte eg ned i første gir i bakkene! bensinpumpa hørtes ok å alt skulle liksom være i boks! Så nevnte far min på at bensinpumper kan høres i orden ut, å gi det de skal når den er kald.. men kan gi mindre når den blir varm.. O.K tenkte eg! bestilla ny pumpe, BANG jekk som ett hæl¤%& etterpå! I og med at du kan lure den oppover på turtall så har eg trua på:Blå sensorBensin pumpeBTR The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Plugledninger burde være det første man måler ved trøbel av dette slaget, særlig når motoren opfører seg som du sier, med fin feiting på pådrag og grei gange ved lav belastnig men fusk på høy belastnig.Har vært borti dette mange ganger på motorer som kødder og det har vist seg å være kabler.Det tar 5 min og måle de og da vet man om de er i orden eller ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 Bare ikke gi opp. Cosworth er så koselig når det går jeg er ikke irritert.men bare, veldig,veldig skuffet:)har ikke gitt opp riktig enda.men er så frustrerende når den aldri vil gå.drevet med bilen i 2mnd nå.og enda vil den ikke gå.. får fikset en ting.så ryk det noe annet.. har fått kjørt 6mil med den siden jeg fikk i motoren. Fikk forresten høre her at jeg skulle slå ned pluggene min til 0,4mm åpning..da han trodde pluggene tente for liten.. Oppsette mit er. T-35 turbo550chipgrådyser500 cooler 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 disse blåe motorsport kabler er ikke så bra folk skal ha det til. etter en mnd. så begynte dem å slå over og det greide ikke kompis`n å måle. ved måling var dem fine. men monterte på noen svarte kabler som lå uti bua hans. og det hjalp i hans sitt tilfelle. mener han hadde noe problemer når ladetrykket kom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 på ene bilen min så hadde jeg samma prob. Teipa over pluggledningene med el teip og da så jeg at den slo over på alle sylindra. Funka helt fint når den var kald, med en gang den ble varm så kødda den noe helt ******... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 jeg er ikke irritert.men bare, veldig,veldig skuffet:)har ikke gitt opp riktig enda.men er så frustrerende når den aldri vil gå.drevet med bilen i 2mnd nå.og enda vil den ikke gå.. får fikset en ting.så ryk det noe annet.. har fått kjørt 6mil med den siden jeg fikk i motoren. Fikk forresten høre her at jeg skulle slå ned pluggene min til 0,4mm åpning..da han trodde pluggene tente for liten.. Oppsette mit er. T-35 turbo550chipgrådyser500 cooler Hva slags bensinpumpe bruker du a? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 Hva slags bensinpumpe bruker du a? For og være helt ærlig så har jeg ikke peiling;) Er første cosworthen jeg har.så må innrømme at jeg har lite peiling på disse bilene.. hadde en lapskaus en gang.vis jeg får lov til og kalle det det innpå her:)(is med cosworth motor) 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 (edited) Siden ingen har nevnt det enda vil jeg sette opp MAP sensoren på lista. Rett etter kontaktene i bakant av motor (gjøre reint og se over de) og tenningssystem. Pluggkabler rotor og fordelerlokk. Edited February 21, 2011 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 For og være helt ærlig så har jeg ikke peiling;) Er første cosworthen jeg har.så må innrømme at jeg har lite peiling på disse bilene.. hadde en lapskaus en gang.vis jeg får lov til og kalle det det innpå her:)(is med cosworth motor)Amen! sikkert orginal pumpe og ledningsnett!Det er mange ting å sette seg inn i med slik bil.. Siden ingen har nevnt det enda vil jeg sette opp MAP sensoren på lista. Rett etter kontaktene i bakant av motor (gjøre reint og se over de) og tenningssystem. Pluggkabler rotor og fordelerlokk.Har bestandig opplevd map sensor til å enten virke (motoren går) eller ikkje virke (motoren går ikkje) The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 Jeg får ta meg en tur oppi verkste i morra..Skal nok få den til og gå.. er jo funn on ice til helga:) 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 hadde det vært map-sensoren burde den blitt magrere jo høyere ladetrykk.dersom det er en sierra det er snakk om så ville jeg sjekket de tre forferdelig dårlige kontaktene på torpedoveggen. (Jeg hadde mye fusk problemer med de tre kontaktene og etter de ble fjernet forsvant problemene. Jeg fikk bedring i problemet med å spraye disse med el.spray.) hadde bensinpumpen vært problemet så burde også dette gitt magrere blanding på turtall og ladetrykk, men er absolutt verdt å koble opp en måler og sjekke om bensintrykket stiger i takt med ladetrykket. da får en også sjekket btr. dersom du har mulighet så kan du jo sjekke med noen kabler du kan få lånt og dermed fjerne at de kan være problemet. du kan også få lånt deg en coil da denne sikkert er helt utslitt og virkelig på høy tid å bytte ut. (Byttet ut min nå og jaggu ble det mye forskjell uten at jeg hadde noen tenningsproblemer) når det kommer til plugger så har jeg aldri sett problemet med å kjøre std åpning, men normalt er jo å dunke dem inn til rundt 0,5-0,6mm phase-sensoren i fordeleren kan du enkelt sjekke ved å ta ut pluggen til den. da skal bilen gå helt fint med unntak hvis kommer på veldig høyt turtall hvor du da må starte motoren på nytt. fordelerlokk og rotor er vanlig servicedel og koster vel 2-300kr tilsammen så her er det bare å bytte. prøv å få fatt i det blå lokket med messing stifter istedenfor kullstifter. og helst rotor uten motstand. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 disse blåe motorsport kabler er ikke så bra folk skal ha det til. etter en mnd. så begynte dem å slå over og det greide ikke kompis`n å måle. ved måling var dem fine. men monterte på noen svarte kabler som lå uti bua hans. og det hjalp i hans sitt tilfelle. mener han hadde noe problemer når ladetrykket kom. WORD!.di blåe motorsport kablene er noe forbaska søppel.dem irrer jo i stykker før man vet ordet av det har forøvrig bilen din funka fint før med dette oppsettet? jeg mener...550 chip....grådyser....og orginalt tenningsannlegg er vel ikke noe resept på ett vel fungerende oppsett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 WORD!.di blåe motorsport kablene er noe forbaska søppel.dem irrer jo i stykker før man vet ordet av det har forøvrig bilen din funka fint før med dette oppsettet? jeg mener...550 chip....grådyser....og orginalt tenningsannlegg er vel ikke noe resept på ett vel fungerende oppsett. Javel?? Har brukt mine i 7-8 år uten problemer. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Javel?? Har brukt mine i 7-8 år uten problemer. Har hatt slike på alle motorene mine hittil og aldri hatt et eneste prob med mine i allefall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 har heller aldri hatt noe tull med mine og de er no hvertfall 5-6år gamle Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Pluggkabler er som alt annet ikke skudsikkre, har vært borti 20år gamle kabler som er strøkne og virker bra, og helt nye som viser seg å ikke holde mål. Dette blir vell som å banne i kirka, men Biltema sin tør coil er en bra oppgradering på orginalt tenningsannleg. (den som ser lik ut som "grA coil") Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 22, 2011 Author Share Posted February 22, 2011 Derekd skal ta seg en tur i kveld.så da blir den nok malen som en katt igjenn:) 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Pluggkabler er som alt annet ikke skudsikkre, har vært borti 20år gamle kabler som er strøkne og virker bra, og helt nye som viser seg å ikke holde mål. Dette blir vell som å banne i kirka, men Biltema sin tør coil er en bra oppgradering på orginalt tenningsannleg. (den som ser lik ut som "grA coil") Bruker samme jeg, og funker gull den... Er nok en 044 pumpe på denne bilen, men både dyser, tenningsanlegg er av eldre dato, så sikkert ikke dumt å bytte dette... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted February 23, 2011 Share Posted February 23, 2011 Dette blir vell som å banne i kirka, men Biltema sin tør coil er en bra oppgradering på orginalt tenningsannleg. (den som ser lik ut som "grA coil") Bruker den jeg også, lader 1.7 uten fjusk. denne:http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Tenningssystem-og-motorstyring/Hoyeffektcoil/ Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[P-Man] Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 jeg hadde lignende symptomer på min sierra. bytta map sensor, så gikk den som en klokke igjen.ville sjekket den hvertfall X 93mod Escort Cosworth "WRC"91mod Sierra Cosworth14mod Mondeo ikke Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 25, 2011 Author Share Posted February 25, 2011 Har funnet ut av problemet.. den gikk på for fet blandig..kjørte på 3 bar med vakum.og 3.5 ca uten..så den drukna vist i bensin. kjører nå på 3bar uten vakum. og da ligger den på ca 2,3 med vakum..så nå går den som ei kule:-) 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Hørtes ut som en merkelig chip. Vet du hvor den er fra ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now