arnebjarne Posted February 25, 2011 Author Share Posted February 25, 2011 Hørtes ut som en merkelig chip. Vet du hvor den er fra ? Har ikke peiling:) 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 25, 2011 Author Share Posted February 25, 2011 skal vel vare 3,5 Bars trykk uten vakum på bensinen.full gasspådrag skal vel afr ligge nermest mulig 12,7tomgang kan den ligge litt høyt 14 -15 kommer ikke det ann på dysene?? 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 (edited) Har ikke peiling:) Ikke rart ting ofte går til helvete. . . Hadde i alle fall sjekket med tidligere eier om det er en skikkelig chip. Edited February 25, 2011 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 25, 2011 Author Share Posted February 25, 2011 Ikke rart ting ofte går til helvete. . . Hadde i alle fall sjekket med tidligere eier om det er en skikkelig chip. Han vet like lite om meg om den chipen..vet kun at det er 550 chip..dette er vel noe de husnes gutta har montert regner jeg med.. Står det eventuelt noe på chipen?så det går ann og sjekke den? 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Har du bredbånds lambda, så du kan følge med på at den ikke går magert ved pådrag nå da?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 25, 2011 Author Share Posted February 25, 2011 Har du bredbånds lambda, så du kan følge med på at den ikke går magert ved pådrag nå da?? Jepp.den ligger på 11.9 på tomgang. og ca 14.5 på gasspådrag.detter innom 15 innimella. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 hvis det er pukkelrygg chip så har han skrivi på den med tusj eller noe såvidt jeg veit '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Hvis du ikke har peiling på hva slags chip du har så er det langt billigere og kjøpe ett nytt enn og prøve, feile, justere og klundre i blinde... Kjedelig og havarere fordi du ikke gadd og bruke noen kroner på ett skikkelig chip du VET fungerer som det skal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Jepp.den ligger på 11.9 på tomgang. og ca 14.5 på gasspådrag.detter innom 15 innimella. For det er jo bra . . . not hvis det er pukkelrygg chip så har han skrivi på den med tusj eller noe såvidt jeg veit Men det kan noen andre ha gjort og, evt bare for å selge chippen. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 ja, men er nok ikke veldig mange av det...pukkelrygg bruker et visst nummer eller noe, så du kan jo bli litt klokere '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 11.9 på tomgang og 14.5 på pådrag er jo bakvendtland så det holder.. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Jepp.den ligger på 11.9 på tomgang. og ca 14.5 på gasspådrag.detter innom 15 innimella. Det er nett motsatt av hva den bør ha, Forsiktig med pådrag nå, så du ikke får smelting av stempel Visst du har chip av pukkelrygg, med nr på, så kan han se på dataen sin, hvilket map, som ligger der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Gjør som JHS sier... Myyye billigere enn å blåse nybygget motor... Trudde igrunn du allerede hadde gjort det siden du satte bort motorbygging jeg... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Ring Pukkelrygg å få en ny chip, det du driver med nå kan fort bli farlig dyrt. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 (edited) ... eller bare feilsøk litt mer Prøv med f.eks en standard chip.Min var feit på tomgang og mager oppover, grunnen til det var at MAP var feilkoblet. Prøvde opptil flere chiper før jeg fant ut det. Edited February 25, 2011 by carfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Ledningsnettet er vel ikke rørt, kun motor, så map er nok koblet riktig... Den chipen er det jo ingen som veit eksakt info om, så billig og enkelt sted å starte ved å bestille ny, spes for nåværende oppsett... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Er jo typisk at oppsettet blir endret og samme chip blir brukt, da er det are dømt til å gå en vei. Skifter man turbo, dyser, kammer eller gjør andre endringer, så er ny chip et must Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 26, 2011 Author Share Posted February 26, 2011 har fått bilen til og gå brukpart nå.med riktige tall på bb måleren..men den går litt fet på tungang syntes jeg...på oppstart av kald bil.så går den på 3.fram til jeg får rusa den opp litt.. må holde den på litt turtall til motoren blir lunken.vis ikke så stopper den. men når motoren er lunken.da går den på alle 4. men skal ta ut chip og ringe pukelryg over helga.. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 har ikkje lest heile tråden men viss du ikkje har byttet rotor fordeler plugg kabler og plugger ville eg ha byttet dette ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Ser ut til at du har funnet utav det.? Jeg hadde samme symptomer på min cosworth. Der var fordeler lokk sprukket,men så det ikke bare med å ta det av. Regner med at sprekk utvidet seg ved temp/turtall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now