Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

skal vel vare 3,5 Bars trykk uten vakum på bensinen.

full gasspådrag skal vel afr ligge nermest mulig 12,7

tomgang kan den ligge litt høyt 14 -15

 

 

kommer ikke det ann på dysene??

1987 ford sierra cosworth

Posted

Ikke rart ting ofte går til helvete. . .

 

Hadde i alle fall sjekket med tidligere eier om det er en skikkelig chip.

 

Han vet like lite om meg om den chipen..

vet kun at det er 550 chip..

dette er vel noe de husnes gutta har montert regner jeg med..

 

Står det eventuelt noe på chipen?

så det går ann og sjekke den?

1987 ford sierra cosworth

Posted

Har du bredbånds lambda, så du kan følge med på at den ikke går magert ved pådrag nå da??

 

Jepp.den ligger på 11.9 på tomgang. og ca 14.5 på gasspådrag.

detter innom 15 innimella.

1987 ford sierra cosworth

Posted

Hvis du ikke har peiling på hva slags chip du har så er det langt billigere og kjøpe ett nytt enn og prøve, feile, justere og klundre i blinde... ;) Kjedelig og havarere fordi du ikke gadd og bruke noen kroner på ett skikkelig chip du VET fungerer som det skal.

Posted

Jepp.den ligger på 11.9 på tomgang. og ca 14.5 på gasspådrag.

detter innom 15 innimella.

 

Det er nett motsatt av hva den bør ha, Forsiktig med pådrag nå, så du ikke får smelting av stempel

 

Visst du har chip av pukkelrygg, med nr på, så kan han se på dataen sin, hvilket map, som ligger der.

Posted

Gjør som JHS sier... Myyye billigere enn å blåse nybygget motor... Trudde igrunn du allerede hadde gjort det siden du satte bort motorbygging jeg...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

Ring Pukkelrygg å få en ny chip, det du driver med nå kan fort bli farlig dyrt.

 

 

:)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted (edited)

... eller bare feilsøk litt mer :) Prøv med f.eks en standard chip.

Min var feit på tomgang og mager oppover, grunnen til det var at MAP var feilkoblet. Prøvde opptil flere chiper før jeg fant ut det.

Edited by carfreak
Posted

Ledningsnettet er vel ikke rørt, kun motor, så map er nok koblet riktig... Den chipen er det jo ingen som veit eksakt info om, så billig og enkelt sted å starte ved å bestille ny, spes for nåværende oppsett...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

Er jo typisk at oppsettet blir endret og samme chip blir brukt, da er det are dømt til å gå en vei. Skifter man turbo, dyser, kammer eller gjør andre endringer, så er ny chip et must

Posted

har fått bilen til og gå brukpart nå.med riktige tall på bb måleren..

men den går litt fet på tungang syntes jeg...

på oppstart av kald bil.så går den på 3.fram til jeg får rusa

den opp litt.. må holde den på litt turtall til motoren blir lunken.

vis ikke så stopper den. men når motoren er lunken.da går den på alle 4.

 

men skal ta ut chip og ringe pukelryg over helga..

1987 ford sierra cosworth

Posted

har ikkje lest heile tråden men viss du ikkje har byttet rotor fordeler plugg kabler og plugger ville eg ha byttet dette ;-)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted

Ser ut til at du har funnet utav det.? Jeg hadde samme symptomer på min cosworth. Der var fordeler lokk sprukket,men så det ikke bare med å ta det av. Regner med at sprekk utvidet seg ved temp/turtall.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...