arnebjarne Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Som trådbeskrivelsen sier.så driver jeg fortsatt å knoter med den ***** bilen..Jeg får den ikke til og gå reint på turtall. har bytta plugger og litt div..men det virker som at den går på 3 da ladetrykket kommer.bare buldrer og skyter..Begynner virkelig og bli lei nå Noen som har peiling på hva dette er? satte i nye ngk bcr8es plugger i dag.uten hell.når jeg starter bilen så går den på 3.fram til jeg pusher litt på peddalen. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 Som trådbeskrivelsen sier.så driver jeg fortsatt å knoter med den ***** bilen..Jeg får den ikke til og gå reint på turtall. har bytta plugger og litt div..men det virker som at den går på 3 da ladetrykket kommer.bare buldrer og skyter..Begynner virkelig og bli lei nå Noen som har peiling på hva dette er? satte i nye ngk bcr8es plugger i dag.uten hell.når jeg starter bilen så går den på 3.fram til jeg pusher litt på peddalen.jeg så etter siste kjøring at brevbånd måleren lå på 10, får den for mye bensin tro?? 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
derekd Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 (edited) er alle dyser i orden plugg koblinger og sånn arm inne fordeler i riktig linje!! Edited February 20, 2011 by derekd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Bytt mapsensor og/eller tenningsmodul... De kan ha fått seg en smell ved motorhavari... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 Den har gått helt fint fram til nå.. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 BTR kødda det til for meg! hvis den ikkje gjør jobben, så blir ikkje bensintrykket progresivt.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Ok, ja da ville jeg byttet btr som Tommen sier -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 burde jeg ikke ha sett det på bb måleren da? 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeH Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Om btr ikkje følger ladetrykk, så burde det gi utslag på bb-lambdaen din ja. Ser du skriver lenger oppe at afr ligger på rundt 10. Er dette på tomgang og oppover til ladetrykk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 Om btr ikkje følger ladetrykk, så burde det gi utslag på bb-lambdaen din ja. Ser du skriver lenger oppe at afr ligger på rundt 10. Er dette på tomgang og oppover til ladetrykk? den går på rundt 10 når ladetrykket begynner ca...drevet og justert litt på bensintrykket.så kan være at den går litt fet..den skal vel ligge på rundt 11?men vet ikke om dette kan ha noe og si men.men den går helt fint på tomgang bilen. Kom til og tenke på en ting nå mulig det kan være kondens?har ca 20+ i garasjen da jeg tok den ut i går..og rett ut i 20-.kan jo ha noe og si det 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 11 er veldig safe, men også veldig hardt for pluggene. Rundt 12-12.5 burde du ha i mine øyne Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 med rolig pådrag så den knapt får ladetrykk, går den reint hele veien oppover da??? -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 (edited) 11 er veldig safe, men også veldig hardt for pluggene. Rundt 12-12.5 burde du ha i mine øyne er ikke 12.5 veldig lite da?? tenker da på bensin.nylig montert lamda.så skjønner lite av den egentlig bare hørt at den burde ligge på 11.2 ca. og ikke noe høyere.. 11 er veldig safe, men også veldig hardt for pluggene. Rundt 12-12.5 burde du ha i mine øyne er det på tomgang eller under kjøring.. med rolig pådrag så den knapt får ladetrykk, går den reint hele veien oppover da??? jobber jeg pent med den så går den ordentlig. Edited February 21, 2011 by arnebjarne 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 er ikke 12.5 veldig lite da?? tenker da på bensin.nylig montert lamda.så skjønner lite av den egentlig bare hørt at den burde ligge på 11.2 ca. og ikke noe høyere.. er det på tomgang eller under kjøring..Ligger den på 11 på tomgang må det være noe feil, vil få ett sinnsykt forbruk.11 på maks ladetrykk er også for mye brannslukking imho, men brenner ikke motoren hvertfall. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 (edited) Ligger den på 11 på tomgang må det være noe feil, vil få ett sinnsykt forbruk.11 på maks ladetrykk er også for mye brannslukking imho, men brenner ikke motoren hvertfall. 11. det er på fult pådrag. på tomgang går den på 13-15sånn den er nå så går den på 10 på fult pådrag. Edited February 21, 2011 by arnebjarne 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Høres ut som du mister gnisten ved ladetrykk syns jeg... Dårlig gnist? -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 (edited) Høres ut som du mister gnisten ved ladetrykk syns jeg... Dårlig gnist? jeg kjørte først med noen champion plugger. og dem smalt etter 6mil..og nå prøvde jeg noen ngk bcr8es.så det var mange inne her som brukte dem..men noe sa til meg at jeg burde slå dem ned til ca 0,4?? noen ganger funker den normalt.og andre ganger så går den kunn og fusker og går på 2-3 sylindere med pådrag vel og merke. jeg kjørte først med noen champion plugger. og dem smalt etter 6mil..og nå prøvde jeg noen ngk bcr8es.så det var mange inne her som brukte dem..men noe sa til meg at jeg burde slå dem ned til ca 0,4?? noen ganger funker den normalt.og andre ganger så går den kunn og fusker og går på 2-3 sylindere med pådrag vel og merke. Er snart så hele bilen detter ut for salg snart Edited February 21, 2011 by arnebjarne 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Bare så vi kan ekskludere littHvilken coil har du, og hvor gammel.Hvilke pluggledninger, og hvor gamle. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Prøv Denso.. Jeg hadde champion før, men med Denso fikk jeg faktisk dobblt så kraftig gnist... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 Bare så vi kan ekskludere littHvilken coil har du, og hvor gammel.Hvilke pluggledninger, og hvor gamle. Sitter motorsport pluggledninger (Blå).coil er jeg usikker på.men det kan jeg sjekke opp.. Prøv Denso.. Jeg hadde champion før, men med Denso fikk jeg faktisk dobblt så kraftig gnist... Champion plugga funka fint helt til dem smalt:)ngk plugga har jeg ikke fått til og funke enda... 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Fase/phase-sensor i fordeler kan vel også ha noe av samme feilsymptomer. Hør med Escossie her inne, mener han måtte bytte sin pga. samme problem Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 Fase/phase-sensor i fordeler kan vel også ha noe av samme feilsymptomer. Hør med Escossie her inne, mener han måtte bytte sin pga. samme problem Jeg får kikke litt nermere på det en dag...Litt lei denna bilen nå.så nå kan den få stå et par dager.til jeg får igjenn litt arbeidslyst.drevet i verkste konstant 1 mnd nå med kunn knoting...Må pleie fruen litt før jeg blir kasta ut:) 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
derekd Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 kan ta med noe deler slutten av uke og kan prove og fa den a gå vis du vil sende meg en melding hvilken dag passer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Det er jo helt klart tydelig at det ikke er pluggene sin feil at du har problemer... Du må få orden på tenningsanlegget ditt. Du må kontrollere pluggledningene dine, og da mener jeg ta alle av og sjekke kontaktene for eir og lignende.Ta av fordelerlokket ditt og se hvordan tilstanden på det er. Kan du ikke bedømme det selv, så legger du ut et bilde så kan vi hjelpe.Du må gjøre det samme med rotor.Når du har rotor og fordelerlokk demontert må du kontrollere fasesensoren nede i fordeleren, husk å sjekke ledningene til den også (de som er inni fordeleren), og kontakten i godset på fordeleren.Du må også sjekke veivsensoren. Se etter synlig slitasje etc. Du må også sjekke klaringen mellom veivsensor og alle 4 tappene på reimhjulet.Legg den på ca 0,5-0,6mm.Tror forøvrig ikke at det er den som er problemet, men sjekk uansett. Det lureste du gjør er å kjøpe deg et nytt sensorkit.Du må også være obs på at det kan være gremlings i ledningsnettet, er tross alt gammelt etc.Men hvordan ligger afr på tomgang? På rolig jevn-gass kjøring, og på fullt pådrag?Hvor høyt bensintrykk? Hvilke dyser? Er de gamle? Hvilken bensinpumpe og hvor gammel? Har du byttet bensinfilter på den? Hvilken chip har du? Og resten av oppsett på motor?Sier ikke at det er mangel på bensin som er årsaken, siden du har veldig feit blanding på pådrag med ladetrykk, men du bør absolutt sjekke desse tingene også når du først er igang. Regner med at det er en tenningsrelatert feil du har. Men den feite blandingen gjør at du får andre problemer også. F.eks. pluggene lever ikke lenge når du har slike problemer med fusk + feit blanding. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted February 21, 2011 Author Share Posted February 21, 2011 Skal rusle meg en tur oppi verkste i morgen etter jobb.og gå over litt og eventuelt ta noen bilder.Fant også et musebord baki bagasjen.. så mulig dem har noe med dette og gjøre og. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now