Cosworth_ftw Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Skal bytte ut ARP boltene på cosworthen med strekkbolter, må toppen av for at ting skal bli skikkelig? eller går det an å ta en og en bolt om gangen samtidig som man får renset bolthullet på ett vis?
haawaii Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 det går ann å ta èn og èn bolt. men når du først skal skru toppen, hvorfor ikke se om alt er rett og fint med det første? kanskje få rense litt kanaler og slikt høres lurt ut å bytte til strekkbolter hvis du kjører en moderat "steg"trimma cosworth
Dolk Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Det sitter vel strekkbolter som orginalt, ARP studs er vel ikke strekk? -Rs Cosworth-
Jonny.B Posted March 4, 2011 Posted March 4, 2011 fornuftig valg både for deg og blokka di ARP boltene hiver du i søppelcontaineren etterpå Prosjekt Electric orange Cossie
Per Olav Posted March 4, 2011 Posted March 4, 2011 Eller selger dem til en med IS turbo om lengden stemmer. På min cosworth er det også arp. Den bremser litt i overkant av 400hk med 205blokk. Er det forsvarlig å bytte til strekkbolter her, eller vil ikke de tåle trykket? Stemplene mine er dreid en mm... 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Cosworth_ftw Posted March 4, 2011 Author Posted March 4, 2011 Noen som har link til disse wrc boltene som ble anbefalt?
tommy w Posted March 4, 2011 Posted March 4, 2011 korte studs har ingenting på en 200-202-205 motor å gjøre. det er altfor lite gods rundt gjengepartiet i blokken noe som gjør at hvis du trekker til ørlite for mye så sprekker blokken. ett annet problem er at når toppen blir varm tillatter den å komprimere seg slik at boltene blir "løse". ergo så vil det alltid være riktig å bruke strekkbolter på en slik motorkonstruksjon. På en støpejernstopp bil nok det være bedre siden toppen her ikke vil bli komprimert rundt bolten på samme måte. Per Olav: strekkbolter kan nok brukes så langt som korte bolter er mulig i det hele tatt. har hørt at det først er når du nærmer deg "450" hester at du bør virkelig vurdere lange bolter. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Per Olav Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Husker jeg så en e-bay link her inne om noen gruppe N strekkbolter til escos for en stund siden. Er det noe jeg bør vurdere kansje?Og hvor ofte skal de korte arp boltene jeg har i motoren nå ettertrekkes? Og prosedyrer for dette? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Jonny.B Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Husker jeg så en e-bay link her inne om noen gruppe N strekkbolter til escos for en stund siden. Er det noe jeg bør vurdere kansje?Og hvor ofte skal de korte arp boltene jeg har i motoren nå ettertrekkes? Og prosedyrer for dette? prosedyren for ettertrekking av ARP bolter for å få det tett er så ofte du orker til blokka og toppen din går til H. Prosjekt Electric orange Cossie
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now