Jump to content

usikker på felgstrl og dekkdim


"Lakkelars"

Recommended Posts

hei

min mondeo mk1 sedan med 4x4 ønsker seg godt utfylte hjulbuer foran og bak! :whistling:

hvordan impress,felgbredde og dekkstrl er perfekt til denne typen bil?

 

har prøvd noe 18" felger med 225,40,18 med ET35 tror jeg det var hadde spacer på 25mm men var ingen vits da dette tok tak i demperskåla bak uten at bilen var heisa ned på bakken

(bilen er ikke senket heller,forløbig)

foran var det litt bedre plass men samme problem som bak hvor den kom til å butte i fjørskåla <_<

 

ønsker 18" på bilen men da blir det vel en veldig lav profil på dekka og veldig smale felger?

 

om 18 ikke går på, ønsker jeg mest mulig ut av 17" felger som skal bygge ut i kanten av buen uten å subbe med folk baki...

 

kan vel også tenkes at det kommer senk på 35 eller 45mm foran og 35 mm senk bak,vet ikke hvordan det blir men vil ikke ha en "sleeper look"

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Du glemmer å fortelle hvor godt de 18" bygde ut. Fyllte de ut perfekt, eller har du noen mm til å gå på utover?

 

I så fall gjør en 30mm spacer susen?

 

Ikke noe problem å finne ut dimensjoner på felgene du trenger; finnes måleapparater til slikt. Og vil du ikke kjøpe det, forslår jeg å bruke en jekk, litt 2"x4" og en meterstokk.

 

Tar litt tid, men da oppnår du å finne perfekte mål på dekk og felg for å fylle ut skjermbuene maks, uten at det går i fjørbeina....

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

de 18" tok tak i selve fjærbeinet bak og hadde ca 1 cm til fjørskåla foran før det buttet og da sto bilen i lufta, bak så var det maks 8 mm før det tok oppi skåla, med tanke på hvordan det fylte bua tror jeg det var 2-4 cm til kanten på bua uten å si helt konkret fordi jeg ga fullstendig f da jeg så det ikke gikk, hvordan hadde det vært om profilen på dekka hadde gått ned til 35 eller 30? eller gått ned i størrelse på dekk og felg og heller hatt 215 eller 225 brede dekk på 7" bred felg?

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

ok, da er hvertfall 225 for bredt uansett med tanke på at de jeg prøvde var altfor store, hvordan tar 215/35.18 i buene eller hjulkassa foran i sving?

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...