Jonny.B Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 gir du opp cosworthen med en gang fordi det er problemer med den? da er det feil bil å eie Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Har ikke etterstrammet dem nei. Skal ikke være nødvendig det.vis du drar dem igjenn med 110 nm.tror det er det som skal dras igjenn:) å jeg har ikke gitt opp. Bilen går som ei kule, og er i daglig bruk. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 de SKAL etterstrammes etter varmkjørt oppstart Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Det har ikke jeg fått noe beskjed om av motorbygger. Det var vist brukt original bolter. og dem trenger ikke etterstamming fikk jeg vite nå 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Der fant du feilen din, ARP studs skal etterstrammes. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Men så lenge bilen ikke koker eller andre ting.og bilen blåser lunket. så ser jeg ikke dette som et problem lenger:) 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Men så lenge bilen ikke koker eller andre ting.og bilen blåser lunket. så ser jeg ikke dette som et problem lenger:) Jeg tror fakktisk nå at bilen kjøler for bra..Skal prøve med papp plate i morra 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Det skal fortsatt ikke blåse kaldt i varmeapparat om temperaturen på motor er normal.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 På eksos sia så ligger tempe på ca 80grader. Men den originale måleren ligger litt under midten ca.den blåser jo ikke iskaldt.det blåser lunket. På eksos sia så ligger tempe på ca 80grader. Men den originale måleren ligger litt under midten ca.den blåser jo ikke iskaldt.det blåser lunket. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Min cosworth hadde liggnendes problemer med varmen som din, inntil det ble så gale att den gikk fra lunken til å koke på sekunder.ARP studsene var så løse att man kunne skru dem ut for hånd, Topp pakningen var også gåen. 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 Det vae nok luft desverre:) fått nogenlunde varme i den nå. Jeg har originale strekk bolter. 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Var heldig vis ikke verre nei 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnebjarne Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 Alt er nybygd og knapt npk brukt. Så syntes det skulle vært rart om det var toppakning 1987 ford sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Litt feil tenning så går (heldigvis) Gr.A pakningen veldig fort før noe annet skjærer seg. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Litt feil tenning så går (heldigvis) Gr.A pakningen veldig fort før noe annet skjærer seg. Fordelen med grp.A pakning vs wrc.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 (edited) Da hadde jwg vel sett det på vannet.hadde det ikke vært ei hinne på vannet i ekspansjontank vis jeg hadde hatt eksos i vannet? Hvorfor det?"svarer angående arp bolter."fordi arp bolter er i utgangspunkte ikke beregna til alu topp/støpejern blokk. man har forskjellige utvidelses faktorer når dette blir varmt..og siden arp bolter ikke strekker seg...så får man fort problemer med holdbarhet .arp bolter er jo somregel brukt på motorer som skal opp og igjen endel ,noe en bruks motor ikke skal. kjør orginal bolter så holder dem godt. Edited March 11, 2011 by lowman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now