PetterDammen Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Som sagt, skal bygge en escort cosworth for banebruk og showkjøringHar sett litt på motormuligheter, og har tenkt litt på å putte oppi en stor motor med mye dreiemomentHar funnet to muligheter, og den ene er en vipermotor(7998 ccm V10)den andre er en corvette C5 motor(5698 ccm V8) Noen som har noen arrgumenter for/mot dette?Eller noen som har noen formening om det i det hele tatt er plass til en så stor motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 tipper den viper motoren er så stor at du må bygge om til stasjonsvogn for å få en plass å sitte:) corvette motoren er sikkert noe mindre men tipper torpedoen må flyttes en god del for å få plass. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Som grcossie skrev i en annen tråd så går det ett par stykker med V8 i England, er ganske sikker på at disse har Corvette (LS1?) motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Viper motoren er ikke så stor, den er mye mindre enn du tror. Dumt jeg aldri tok mål på motor på min Viper. Flytter du radiator bak så ser jeg ikke noe problem med og tilpasse en sånn motor. -Rs Cosworth- Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetterDammen Posted February 8, 2011 Author Share Posted February 8, 2011 (edited) Har tenkt til å ha alt av radiator og bensinsystem baki bilen: )Skulle vel tro dette er mulig om jeg bygger rørrammefront og flytter torpedovegger 10-15cm? hmm, skulle likt og hatt målene på vipermotoren ja: ) kjenner en som har viper, men den har ikke samme motor som jeg planlegger: ( Edited February 8, 2011 by PetterDammen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 http://www.bouchillonperformance.com/BPEVIPERGEN3.asp løp og kjøp WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetterDammen Posted February 8, 2011 Author Share Posted February 8, 2011 http://www.bouchillonperformance.com/BPEVIPERGEN3.asp løp og kjøp Hehe, skulle gjort det, men får mye bedre priser på dem enn det der Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 kjop en focus i stedet -http://www.kugelkomponents.com/focus/focusv8.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
[P-Man] Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 v10'er hadde jo vært en knall motor på escorten da. med så mye ombygging dette prosjektet krever, er det vel ikke så problematisk å flytte torpedoveggen litt hvis man må det. er kanskje lurt å få denne motorenlengst mulig ned og bakover, men hva har du tenkt å bruke av drivverk til dette? 4x4 eller 2wd? X 93mod Escort Cosworth "WRC"91mod Sierra Cosworth14mod Mondeo ikke Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetterDammen Posted February 8, 2011 Author Share Posted February 8, 2011 ' date='08 February 2011 - 06:42 PM' timestamp='1297186951' post='598859']v10'er hadde jo vært en knall motor på escorten da. med så mye ombygging dette prosjektet krever, er det vel ikke så problematisk å flytte torpedoveggen litt hvis man må det. er kanskje lurt å få denne motorenlengst mulig ned og bakover, men hva har du tenkt å bruke av drivverk til dette? 4x4 eller 2wd? Ja, har litt troen på det jeg også: )Burde nok få motoren mest mulig bakover ja: )Må nok desverre bygge 2wd, siden alle kassene som jeg vet at passer på srt-10 motor og har 4wd er sinnsykt store girkasser fra Dodge Ram o.l.Selve bakakslingen må bli en kappet viper aksling, og det samme med mellomakslingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Dette vil jo si at du skal ha en Viper med Escos karosseri.... ? Ja, har litt troen på det jeg også: )Burde nok få motoren mest mulig bakover ja: )Må nok desverre bygge 2wd, siden alle kassene som jeg vet at passer på srt-10 motor og har 4wd er sinnsykt store girkasser fra Dodge Ram o.l.Selve bakakslingen må bli en kappet viper aksling, og det samme med mellomakslingen 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetterDammen Posted February 9, 2011 Author Share Posted February 9, 2011 Dette vil jo si at du skal ha en Viper med Escos karosseri.... ? Hvis man vrir og Vender litt på det, så ja ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 (edited) Tror vektfrodelingen blir dårlig med en sån motor i en escort. Edited February 9, 2011 by GranadaMK1 Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Er dette seriøst? Må no spørre... Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Viper motoren er ikke så stor, men mye arbeid og trangt vil det bli. Ble solgt en motor med girkasse, fra huggeren her, for 50tusen. Blomdal Opelhøgg i Arna, kjøpte den.Står respekt for å ha mot til å prøve på et slikt bygg, håper bare du ikke bruker en strøken Escort, som utgangspunkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetterDammen Posted February 9, 2011 Author Share Posted February 9, 2011 Viper motoren er ikke så stor, men mye arbeid og trangt vil det bli. Ble solgt en motor med girkasse, fra huggeren her, for 50tusen. Blomdal Opelhøgg i Arna, kjøpte den.Står respekt for å ha mot til å prøve på et slikt bygg, håper bare du ikke bruker en strøken Escort, som utgangspunkt Takk for det: )Dette er seriøst: )Utgangspunktet blir en gammel rally escort som ikke har skilt;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Som sagt, skal bygge en escort cosworth for banebruk og showkjøringHar sett litt på motormuligheter, og har tenkt litt på å putte oppi en stor motor med mye dreiemomentHar funnet to muligheter, og den ene er en vipermotor(7998 ccm V10)den andre er en corvette C5 motor(5698 ccm V8) Noen som har noen arrgumenter for/mot dette?Eller noen som har noen formening om det i det hele tatt er plass til en så stor motor? Hvor stort er motorbudsjettet og hva er, for enkelhets skyld, effektmålet? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetterDammen Posted February 9, 2011 Author Share Posted February 9, 2011 Hvor stort er motorbudsjettet og hva er, for enkelhets skyld, effektmålet?Har ikke satt noe budsjett enda, tar tiden til hjelp om det skulle bli vannskeligheter:)Effektmål 600-800hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Har ikke satt noe budsjett enda, tar tiden til hjelp om det skulle bli vannskeligheter:)Effektmål 600-800hk Såpass ja. Banebruk og showkjøring. Hvis du ønsker du å bygge en spektakulær publikumsfavoritt så husk at lyden og turtall var viktig for Gr.B publiken. Husk også at en Escort er så kort i fronten at Ford måtte sette inn mindre kjølevifter på radiatoren fordi Sierraviftene ble for dype.En 5,7 L motor gir rundt 350 hk ved 4000 o/min, men når du begynner å undersøke disse motorene nærmere så ender du fort opp med en bygget LS3. Har du vurdert en lavkomp. 5 syl. Audi/Ford/Volvo motor med skruekompressor, turbo og Gr.B ladetrykk? Den har bra motorvolum, den er ikke for stor og tung, den tåler høy effekt og mye turtall og den låter fantastisk. Med kompressor er 350 hk ved 4000 o/min fullt realistisk så bunndrag og respons er ivaretatt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetterDammen Posted February 9, 2011 Author Share Posted February 9, 2011 Såpass ja. Banebruk og showkjøring. Hvis du ønsker du å bygge en spektakulær publikumsfavoritt så husk at lyden og turtall var viktig for Gr.B publiken. Husk også at en Escort er så kort i fronten at Ford måtte sette inn mindre kjølevifter på radiatoren fordi Sierraviftene ble for dype.En 5,7 L motor gir rundt 350 hk ved 4000 o/min, men når du begynner å undersøke disse motorene nærmere så ender du fort opp med en bygget LS3. Har du vurdert en lavkomp. 5 syl. Audi/Ford/Volvo motor med skruekompressor, turbo og Gr.B ladetrykk? Den har bra motorvolum, den er ikke for stor og tung, den tåler høy effekt og mye turtall og den låter fantastisk. Med kompressor er 350 hk ved 4000 o/min fullt realistisk så bunndrag og respons er ivaretatt. Takk for gode og nyttige tips:) Morsomt og høre hva andre mener:) har sett på femmer motor, men ikke med skruekompressor:) skal se på hva som finnes av dette , og vurderer:)Har som sagt ikke bestemt meg 100% for hvilken motor jeg ender opp med, så er morsomt med flere forslag og velge i:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Takk for gode og nyttige tips:) Morsomt og høre hva andre mener:) har sett på femmer motor, men ikke med skruekompressor:) skal se på hva som finnes av dette , og vurderer:)Har som sagt ikke bestemt meg 100% for hvilken motor jeg ender opp med, så er morsomt med flere forslag og velge i:)Alle de hardt trimmede 5 syl. turbomotorer jeg har sett bremsepapirer på har prestert fra triste til tragiske dreiemomentkurver. Når du snakker om 600 - 800 hk (selv norske nanohk) så MÅ du ha kompressor for å få akseptabel effekt ved 4000 o/min. Hvis det ikke er aktuelt med presse, da utgår hele 5 syl. saken.. Her er poenget, 98 hk ved 4000 o/min. Har du sett på makan til....... :http://www.halandtuning.no/Audi_S2_464_hp.asp Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RstS2 Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Han her kjører pakka ihvertfall:-) Viper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 kjør Viper 10'r all the way! grisetøft! 5'ere er det nok av på gatebil! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now