Smistad Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 hei. har kjøpt meg en sierra 2wd cosworth.den får for mye bensin, og lurer på årsaken. har byttet vanntemp sensor, og vurderer å bytte resten, har og kjøpt en level 8 hjerne, som skal prøves ut. har andre forslag for hva det kan være!? så gi en tilbake meld.mvh Alexander Busskort.
a.nilsen Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 Map sensor kanskje?Men veit du med sikkerhet at oppsettet som sitter der noen gang har fungert bra? Eller har du kjøpt den nylig som den og blitt fortalt av forrige eier? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Smistad Posted February 5, 2011 Author Posted February 5, 2011 ja den er nylig kjøpt, og alle sensorene skal ha vært omhet, men han var usikker om bilen noengang har gått reint med den chipen. pluss den lekker luft fra innsuget, da jeg prøvde å plugge det dauet bilen. Busskort.
insane Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 (edited) tett alle lekasjer til og på innsug ha egen vakum slange til btr og egen til map og fordel resten til dump v og trykk måler,sjekk ledn nettet til motor.sjekk bensin trykk . co skruen på hjernen Edited February 5, 2011 by insane 1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på2016 focus rs2015 bmw 520 x
Smistad Posted February 25, 2011 Author Posted February 25, 2011 Da fant jeg ut at den lakk luft i fra innsuget, så i dag er den tettet. har prøvd med ny mapsensor, og nye plugger, bilen gikk litt finere, men det er fremdeles mye bensin lukt, og grårøyk.. Busskort.
Escort RST WRC Posted February 25, 2011 Posted February 25, 2011 Er chipen laget for de dysene du har?Hvor høyt bensintrykk? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
carbon Posted February 25, 2011 Posted February 25, 2011 trykket er 3 bar uten vakum. e pukkelrygg chip i den også. va ikkje noe bedre med min map sensor heller 4x4 cosworthE46 Touring
Escort RST WRC Posted March 4, 2011 Posted March 4, 2011 Hvordan ligger afr på den da? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
carbon Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 bbl døde her hin dagen. ska prøve med ny sensor. men ser ikke for meg at det blir gjort noe før til helgen igjen 4x4 cosworthE46 Touring
arnebjarne Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Jeg måtte skru ned bensintrykket mitt på ca 2,8 med vakum. jeg hadde også problemer med min sedan..bbl lå da på ca 11.2 på fult pådrag:) 1987 ford sierra cosworth
Escort RST WRC Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Noe er galt når det må så lavt bensintrykk til for å få den til å gå skikkelig!!! Kan ikke ta til takke med en slik løsning. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
RS 1000 Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Noe er galt når det må så lavt bensintrykk til for å få den til å gå skikkelig!!! Kan ikke ta til takke med en slik løsning.Når viser det seg vel at dette ofte er resultatet for dem som velger Siemens 599 dysene? 2,3 BAR grunntrykk reduserer kapasiteten fra 599 til 520 ccm. I England brukes fremdeles de grønne, lyseblå og grå dysene og dette er ikke uten grunn. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Escort RST WRC Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Det kommer jo veldig an på hvilken chip som blir brukt. Min gikk med helt fin afr på 3,5bar bensintrykk uten vakuum med samme dysene.Skjønner ikke helt vitsen med å gå så lavt med grunntrykket? Hvilke positive resultat vil man kunne få av dette? Jeg har vært fornøyd med både grå-dyser, grønne-dyser og nå til sist Siemens dysene.Er meget fornøyd med bensinforbruk etc. med Siemens dysene. Kom ned på 0,9l/mil på langkjøring/ferietur-kjøring med den. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
arnebjarne Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 min drukna fulstendig på 3-3,5 bar. kjørte på svartdyser og 580 chip tror jeg det var.Skrudde ned til 2,8 ca med vakum.og da gikk den på i overkant av 3 uten vakum. gikk som et skødd da.og bb målere viste det den skulle gjøre.. 1987 ford sierra cosworth
Escort RST WRC Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 min drukna fulstendig på 3-3,5 bar. kjørte på svartdyser og 580 chip tror jeg det var.Skrudde ned til 2,8 ca med vakum.og da gikk den på i overkant av 3 uten vakum. gikk som et skødd da.og bb målere viste det den skulle gjøre.. 580chip? Hva i all verden er det?? Hvem er det som har laget denne chipen? Hva legger du i at bb-målere viser det de skal gjøre? Hvordan ligger afr på full pådrag med ladetrykk? Tomgang? Cruising? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
arnebjarne Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 580chip? Hva i all verden er det?? Hvem er det som har laget denne chipen? Hva legger du i at bb-målere viser det de skal gjøre? Hvordan ligger afr på full pådrag med ladetrykk? Tomgang? Cruising? mente det sto enten 580 eller 590cc på chippen.. den lå på ca 15 på tomgang. og 11.2 ca på full pådrag. 1987 ford sierra cosworth
a.cosworth Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Tror du bør sjekke hva chip du har og eksakt hva den er laget for... Så må du få BBL opp å fungere igjen, så du kan se hva som virkelig skjer når du har sett hvordan oppsettet ditt egentlig er! mvh '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Escort RST WRC Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Og det var det eneste som stod på chip'en? Hvem er det som har laget den?Og viss du ikke vet, hvorfor har du ikke fått tak i en chip som er laget for ditt oppsett slik at du vet hva du har å jobbe med? Tidligere var det en del begrep ute og gikk som angikk antatt hk chip var laget for. Som f.eks. 330chip for et 330hk oppsett etc.Men desse begrepene har jo tatt helt av. Derfor jeg lurte når det begynner å komme opp i 580 etc. Jeg mener man bør begynne i riktig ende å få en chip som er laget for oppsettet man har, som er laget for dysene man bruker, stiller inn bensintrykket etter hva chip er laget for etc. Å justere ned bensintrykket for å få riktig afr kan også han en betydning av at motoren ikke pumper nok luft til hva som er forventet. Noe å være obs på. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now