Crisytaiser Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 (edited) Hei! Ja overskrifta sier vel det meste :-P. I de siste dagene så har min Escort ikke vært helt på min side. 1: Når bilen er kald å jeg starter den og går ut for å koste av sne'en så stopper den bare plutselig. 2: Når den er varm så har den sin tendens til og bare slukkne helt og ikke vil starte igjen med det første(dette skjer som oftest i et kryss). 3: Når bilen ganger på tomgang (varm motor) får den plutselig for seg at det er artig og ligge på 400-500 omdreininger for og såvidt kveles. Hvis jeg bare lar bilen stå der og putre så tar det kanskje 1-3 minutter så "booster" den seg og bestemmer seg for å ligge på 1500omdr på tomgang. Wierd.. 4: Og kanskje det verste som jeg er mest plaget med er når jeg kjører med bilen. Holder konstant gass også "dabber" bare bilen av. Kan trø gasspedalen så langt inn jeg vil uten at det skjer noe og bilen bare triller fram på giret. Hvis jeg trør gasspedalen 100% i botten så reagerer den og gir motoren det den er god for. Nesten som den har funnet ut at enten så er det 0 gass eller så er det full gass. Skjønner ikke helt hva som er problemet her? EDIT: Skal også nevne at på punkt 3 og 4 så høres det ut som at motoren går på 1-2 sylindrer mindre! Har også bytta luftmengdemåler. Hvis jeg trekker ut ledningene 1 etter 1 på TPS'en, luftmengdemåler og tomgangsregulator så dør bare motoren ut, så vil tro at disse er i orden. Hadde blidd virkelig glad for å få fiksa dette selv om det ikke er en konstant feil, så hvis noen har noe forslag på hva det kan være så vær så snill og del det med meg! Bruker bilen hver dag til og fra skole så er veldig avhengig av den. Mvh Kim! Edited January 31, 2011 by Crisytaiser 1991 - BMW 520i 24v Manuell 1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt! 1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Hvis jeg trør gasspedalen 100% i botten så reagerer den og gir motoren det den er god for. Nesten som den har funnet ut at enten så er det 0 gass eller så er det full gass.Da mistenker jeg at lambda'en er problemet. På full gass brukes ikke lambda. Ellers ville jeg sett etter vakuumlekkasjer. Det hjelper lite med ny LMM hvis det slippes inn luft utenom den. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisytaiser Posted February 1, 2011 Author Share Posted February 1, 2011 Da mistenker jeg at lambda'en er problemet. På full gass brukes ikke lambda. Ellers ville jeg sett etter vakuumlekkasjer. Det hjelper lite med ny LMM hvis det slippes inn luft utenom den. Ok takk for svar! Skal te lambda fra delebilen og bytte den i dag da 1991 - BMW 520i 24v Manuell 1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt! 1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenmaur Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 (edited) Hei! Ja overskrifta sier vel det meste :-P. I de siste dagene så har min Escort ikke vært helt på min side. 1: Når bilen er kald å jeg starter den og går ut for å koste av sne'en så stopper den bare plutselig. 2: Når den er varm så har den sin tendens til og bare slukkne helt og ikke vil starte igjen med det første(dette skjer som oftest i et kryss). 3: Når bilen ganger på tomgang (varm motor) får den plutselig for seg at det er artig og ligge på 400-500 omdreininger for og såvidt kveles. Hvis jeg bare lar bilen stå der og putre så tar det kanskje 1-3 minutter så "booster" den seg og bestemmer seg for å ligge på 1500omdr på tomgang. Wierd.. 4: Og kanskje det verste som jeg er mest plaget med er når jeg kjører med bilen. Holder konstant gass også "dabber" bare bilen av. Kan trø gasspedalen så langt inn jeg vil uten at det skjer noe og bilen bare triller fram på giret. Hvis jeg trør gasspedalen 100% i botten så reagerer den og gir motoren det den er god for. Nesten som den har funnet ut at enten så er det 0 gass eller så er det full gass. Skjønner ikke helt hva som er problemet her? EDIT:hadde samme symptomer på min escort. Byttet plugger og pluggledninger, gikk som et skudd etterpå. Skal også nevne at på punkt 3 og 4 så høres det ut som at motoren går på 1-2 sylindrer mindre! Har også bytta luftmengdemåler. Hvis jeg trekker ut ledningene 1 etter 1 på TPS'en, luftmengdemåler og tomgangsregulator så dør bare motoren ut, så vil tro at disse er i orden. Hadde blidd virkelig glad for å få fiksa dette selv om det ikke er en konstant feil, så hvis noen har noe forslag på hva det kan være så vær så snill og del det med meg! Bruker bilen hver dag til og fra skole så er veldig avhengig av den. Mvh Kim! Edited March 30, 2011 by kenmaur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now