gollicen Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 hei. lurte på hvordan d blir me sierra dohc 4x4 bakstilling på min is? kommer alt til og bli rett me km nåla og sånt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 om jeg ikke husker helt feil, så er std is utveksling 3.62 eller noe, og dohc 4x4 har 3.91, så litt feil blir det.MEN du får kjøpt nye drev til speedo som settes i kassen på burton usikker på hvilken av dem som må til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 har ikke IS 3.92? den har vel lavere utveksling for å virke mer sporty. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 min is har hvertfall 3.92 utveksling, men om det er std på alle, det er usikkert. er vel bare å lese litt på blekkplaten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 jeg trur det var vanlig på alle IS. de skulle jo virke mer sporty enn de andre modellene så de måtte vel gire den litt ned. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
gollicen Posted January 31, 2011 Author Share Posted January 31, 2011 hmm hvor er denne blekkplaten? er den på blen eller på diffen? har feil diff på bilen nå så derfor hadde d vært kjekt me en som er samme utveksling på pluss at dohc bakstillinga har sperra:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 plata er på diffen Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 den henger / skal henge på lokket på diffen, oppe til høyre mener eg. hvertfall oppe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adapTECH Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 Jeg fikk ivertfall høyere utveksling når jeg satte på 4x4 diff. Er fra Cossie da, men det er vel samme på DOCH 4x4 og Cossie mener jeg. http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 cosworth sin 4x4 diff er ikke 3.92... Link to comment Share on other sites More sharing options...
adapTECH Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 (edited) cosworth sin 4x4 diff er ikke 3.92...Mente ikke att det er samme som på iS, men att Cosworth 4x4 har samme som DOCH 4x4. Edit: Ifølge nyeste FastFord so er det 3.62 på Cosworth 4x4 ivertfall. Edited January 31, 2011 by adapTECH http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 da fikk du lavere utveksling mer toppfart og mindre aks. mener å ha lagt merke til at dohc 4x4 har 3.92 utveksling..pga lav effekt, og skal drives på alle 4 hjørner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 stemmer nok bra det. for jeg syns å huske at min scorpio hadde ganske likt turtall som per olav sin 4x4 dohc i samme hastighet. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
adapTECH Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 da fikk du lavere utveksling mer toppfart og mindre aks.Tenker alltid feil på det der jeg mener å ha lagt merke til at dohc 4x4 har 3.92 utveksling..pga lav effekt, og skal drives på alle 4 hjørner.Trodde alle 4x4 Sierra hadde like differ jeg, men det kan hende jeg tar feil. http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
gollicen Posted January 31, 2011 Author Share Posted January 31, 2011 hmm så d blir feil utveksling? vil d bli mere aks eller mindre viss den er feil? er heilt grønn på utveksling og sånt:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 OM du har std dohc diff nå, og hiver på dohc 4x4 diff, så får du lavere toppfart og mer aks.selv kommer jeg aldri til å bruke noe annet enn 3.92 utveksling på mine std sierra. feks:dohc 4x4 diff: 100kmt i 5te gir = ca 3000omdrstd sierra diff: samme fart og gir = ca 2500omdr husk å bytte alt da, da dohc 4x4 har skrudde drikakslinger, mens std sierra har splines som dyttes inn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 høyere numerisk utveksling gir bedre aks mens lavere numerisk utveksling gir høyere toppfart. eks. 4.11 vil ha bedre aks men lavere toppfart en 3.62. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
gollicen Posted January 31, 2011 Author Share Posted January 31, 2011 OM du har std dohc diff nå, og hiver på dohc 4x4 diff, så får du lavere toppfart og mer aks.selv kommer jeg aldri til å bruke noe annet enn 3.92 utveksling på mine std sierra. feks:dohc 4x4 diff: 100kmt i 5te gir = ca 3000omdrstd sierra diff: samme fart og gir = ca 2500omdr husk å bytte alt da, da dohc 4x4 har skrudde drikakslinger, mens std sierra har splines som dyttes inn. har heile bakstillinga så d bli ikkje et problem men takk for påminelse:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 bare hyggelig.regner med du oppgraderer til poly RACE foringer når du først har alt nede? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gollicen Posted January 31, 2011 Author Share Posted January 31, 2011 okei så jeg vl få bedre aks men mindre toppfart? d gjør jo egentli ingenting heller da:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 helt rett og en mer sladde gøy bil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisytaiser Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 bare hyggelig.regner med du oppgraderer til poly RACE foringer når du først har alt nede? Er med denne karen hver dag så tror ikke han vil ha bilen noe stivere enn den er nå . Drittlei senk å sånne greier er han 1991 - BMW 520i 24v Manuell 1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt! 1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gollicen Posted February 1, 2011 Author Share Posted February 1, 2011 hehe d e sant:) sladding e arti:) kim nu e vintern over snart så da e sænk bære godt:) dær sa du nokka:) flott da kjøpe æ nye polyrace foringe åsså blir bilen mye bedre og kjøre me de foringene på? er ikkje opptatt av komfort og sånt da:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 min sierra er hvertfall bedre å kjøre med.poly race i hele bakstillingen,samt alu diff feste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gollicen Posted February 1, 2011 Author Share Posted February 1, 2011 min sierra er hvertfall bedre å kjøre med.poly race i hele bakstillingen,samt alu diff feste.okei. tøft:) ka koste d for alle da me alufestet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now