Sta1n1 Posted May 19, 2011 Author Share Posted May 19, 2011 Ja det er alltid nok å gjøre på disse bilene, kjenner meg igjen der hehe, sikker flere som gjør det Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 er denne bedre enn Krx-400 turboen Rs1000? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 er denne bedre enn Krx-400 turboen Rs1000? Tror dette er et mye bedre valg enn krx èn Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 er denne bedre enn Krx-400 turboen Rs1000? For å si det slik; Jeg er av den oppfatning at EFR er de suvrent beste turboene noensinne, men til maks 400 hk er KRX400 også ett GODT valg, spesielt når man allerede har kjøpt en. Oversatt til EFR tall blir forresten KRX400 til "6660" og tilsvarende finnes ikke i EFR. Ta en tur med Kadetten til Stian og se hvilket resultat du sannsynligvis vil få med en nesten standard Zetec + KRX400 i Escorten. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 For å si det slik; Jeg er av den oppfatning at EFR er de suvrent beste turboene noensinne, men til maks 400 hk er KRX400 også ett GODT valg, spesielt når man allerede har kjøpt en. Oversatt til EFR tall blir forresten KRX400 til "6660" og tilsvarende finnes ikke i EFR. Ta en tur med Kadetten til Stian og se hvilket resultat du sannsynligvis vil få med en nesten standard Zetec + KRX400 i Escorten. Hallo, lenge siden sist Mjåtveit kjøpte turboen, zetecen får jeg ikke brukt som 4x4, så da blir det ny plan på motor og da er jo cosw det logiske valget Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
admiralen Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Til info: EFR 7064 koster 13900,- inkl mva. fra halandtuning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Hvem av de her er mest lik RS500 Turboen? (Når E50 steg5´n gir seg) The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Til info: EFR 7064 koster 13900,- inkl mva. fra halandtuning. Det var faktisk en god pris til å være svindyre norge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted May 20, 2011 Author Share Posted May 20, 2011 Det var faktisk en god pris til å være svindyre norge. veldig god pris koster vell omtrent det samme i usa om jeg ikke husker feil, og da må du plusse på frakt og moms etterpå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 rundt $1800 pluss frakt og mva i usa Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Hallo, lenge siden sist Mjåtveit kjøpte turboen, zetecen får jeg ikke brukt som 4x4, så da blir det ny plan på motor og da er jo cosw det logiske valget Heisann. Tiden flyr ja. Såpass ja. Vel, kjekt for ham.Slik jeg ser det vil en mild og smart Cosworthmotor (Se as sin Capri spesial prosjekt tråd.) med EFR turbo og den hardeste EFR-actuatoren være en fantastisk kombinasjon. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 takler desse mild antilag? eller blir det fort turbohavari på desse også? Det gjør de helt sikkert, men behovet for slik "nødhjelp" er mindre på disse turboene pga det ekstremt lette turbinhulet.Ingenting overlever over tid med antilag. Sånn er det bare. Kan anbefale en titt i manualen til DTA sprutene ang. bruk av akkurat dette. Hva trenge av sprut for å kontrolere disse turboene? Når ladetrykket øker svært raskt så trenger man ett sprut som klarer å følge med.Ekstern MAP sensor er sannsynligvis en teoretisk fordel, men i praksis mapper man motoren bare litt ekstra fett i spool up zonen. Sånn sett stiller egentlig ikke EFR turboen noen spesielle krav til sprutet slik jeg ser det. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted June 3, 2011 Author Share Posted June 3, 2011 RS1000 Hvordan trur du denne motoren ville passet til efr 6258 turboen ? http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/64109-200-motor/ Blir med mildere kammer som bd10 inn og bd08 eksos om det blir kjøp. Men vil den her såkalte 550hk portinga bli litt i øverste laget for enn motor som ikke skal yte mer enn 400 enn plass ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 RS1000 Hvordan trur du denne motoren ville passet til efr 6258 turboen ? http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/64109-200-motor/ Blir med mildere kammer som bd10 inn og bd08 eksos om det blir kjøp. Men vil den her såkalte 550hk portinga bli litt i øverste laget for enn motor som ikke skal yte mer enn 400 enn plass ? RS1000 kan vel utdype mer men bd10 har ikke gjort så mye godt for noen enda i forhold til alt det andre man kan velge. Man porter dessuten aldri for mer effekt enn det man skal ha hvis man skal ha det optimalt. Blir litt samme prinsippet som å kjøpe stor turbo for så å skru ned trykket fordi man ikke skal utnytte all effekten, da kunne man like godt kjøpt en mindre og kjappere turbo. BD14 er forresten en velkjent og god innsugskam til 400+ evt AB07 som kan anbefales av mange. AB07 kan du bruke med standard stempler og fjærer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted June 3, 2011 Author Share Posted June 3, 2011 Ja tenkte det blir litt for dumt med så heftig porting. Så blir vell heller å bygge enn motor selv viss det ikke kommer enn ferdig bygd som er litt mer specca til mitt bygg til salg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Men når 400hk ikke er nok lengre da Bygge ny igjen? -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 RS1000 Hvordan trur du denne motoren ville passet til efr 6258 turboen ? http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/64109-200-motor/ Blir med mildere kammer som bd10 inn og bd08 eksos om det blir kjøp. Men vil den her såkalte 550hk portinga bli litt i øverste laget for enn motor som ikke skal yte mer enn 400 enn plass ?Når man sjekker hvordan BW beskriver EFR serien, så ser man at EFR6258 er i "høytrim-highflow" serien av turboer. Slik turboer spooler ekstra godt i forhold til luftkapasiteten og kan derfor gjerne kombineres med en motor som har godt fløde.En maksportet Cosworth topp med standard ventiler rekker til 750 + hk, så en såpass vag og upresis beskrivelse som "550 hk porting" trenger absolutt ikke å være allverden. Forutsatt at motoren i utgangspunktet faktisk er frisk og så blir utsatt for korrekt oppstarts og innkjøringsprosedyre, så mener jeg at at resultatet kan bli direkte godt. Senest i går sprakk det en 200 blokk rundtom her, så få iallefall vekk ARP dillet FØR du evt starter opp. RS1000 kan vel utdype mer men bd10 har ikke gjort så mye godt for noen enda i forhold til alt det andre man kan velge. Man porter dessuten aldri for mer effekt enn det man skal ha hvis man skal ha det optimalt. Blir litt samme prinsippet som å kjøpe stor turbo for så å skru ned trykket fordi man ikke skal utnytte all effekten, da kunne man like godt kjøpt en mindre og kjappere turbo. BD14 er forresten en velkjent og god innsugskam til 400+ evt AB07 som kan anbefales av mange. AB07 kan du bruke med standard stempler og fjærer.BD10 og AB07 er 100% bolt on kammer. På en original motor er disse derfor det eneste rette valget. På en bygget motor med portet topp og ventillommer i stemplene kan man med fordel velge andre kombinasjoner. Hvis man kjører 4x4 eksosmanifold så MÅ!! man begrense eksoskammen til maks AB07 slik jeg ser det.På innsug står man mer fritt og kan velge BD14, BD15 eller lignende. I akkurat dette tilfelle hadde jeg definitivt valgt å kjøre med AB07 innsugskammen (ca. 250 grader) som eksoskam og en BD14 kam (ca. 260 grader) på innsug. Men når 400hk ikke er nok lengre da Bygge ny igjen? Da dreier man bare litt mer av stemplene, setter på en EFR7064 + større dyser og gir gass. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted June 3, 2011 Author Share Posted June 3, 2011 Takker, tror jeg vil gå for denne motoren da om pengene strekker til Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Er det noen med cosworth som har bremst med en sån turbo nå? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Er det noen med cosworth som har bremst med en sån turbo nå? Lurer jeg også på... :-) '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted July 26, 2011 Author Share Posted July 26, 2011 skulle ønskt jeg kunne sagt ja har ivertfall turboen og motor med kanskje litt vill porting til den her "mindre" turboen min, men gambler på at rs1000 sitt tips funker. Skulle så absolutt hatt bilen min tilbake fra lakkering slik at monteringa kan begynne er det noen andre her inne som har kjøpt efr turbo da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 skulle ønskt jeg kunne sagt ja har ivertfall turboen og motor med kanskje litt vill porting til den her "mindre" turboen min, men gambler på at rs1000 sitt tips funker. Skulle så absolutt hatt bilen min tilbake fra lakkering slik at monteringa kan begynne er det noen andre her inne som har kjøpt efr turbo da ? EFR serie turboene har mange og seriøst gode egenskaper som helt sikkert vil gi de heldige eierene av disse turboene maksimalt med kjøre og eierglede. Mesteparten av disse egenskapene vil dessverre ikke komme tydelig frem på ett enkelt bremsepapir, spesielt ikke slik som det bremses rundtomkring. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted July 26, 2011 Author Share Posted July 26, 2011 EFR serie turboene har mange og seriøst gode egenskaper som helt sikkert vil gi de heldige eierene av disse turboene maksimalt med kjøre og eierglede. Mesteparten av disse egenskapene vil dessverre ikke komme tydelig frem på ett enkelt bremsepapir, spesielt ikke slik som det bremses rundtomkring. Ja det virker ganske lovendes det jeg har sett av filmer av biler som nå har efr turbo på Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Cosworther? Legg ut noen linker da? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted July 26, 2011 Author Share Posted July 26, 2011 (edited) nei har ikke sett noe cosworth med dette enda desverre, men her er noe japsetull med slik turbo http://youtu.be/t7WgzMyZi9o kan godt være at jeg lever i min egen drømmeverden nå, men for meg så virker dette som enn virkelig heftig spoolup Edited July 27, 2011 by Sta1n1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now